راسل فرند و گرت لرنر، تهیه‌کنندگان سریال محبوب «دکتر هاوس» متن سریالی امروزی با موضوع فرانکنشتاین می‌نویسند.

به گزارش خبرآنلاین، شبکه ان‌بی‌سی راه شبکه اف‌ایکس را در پیش گرفته و با دستور نوشتن فیلمنامه «فرانکنشتاین» وارد ژانر وحشت شد.

این سریال نسخه امروزی افسانه فرانکنشتاین است و چراغ سبز تولید آن درست مدت کوتاهی پس از روی آوردن شبکه اف‌ایکس به ساخت سریال ترسناک «داستان وحشت آمریکا» صادر شد.

«داستان وحشت آمریکایی» توسط رایان مورفی (خالق سریال «نیپ/تاک») و برد فالچوک نوشته می‌شود که پیشتر سریال محبوب موزیکال «گِلی» را ارائه کرده بود. این سریال مضمونی روانشناختی دارد و قرار است در 13 قسمت یک ساعته تولید شود.

ممکن است ان‌بی‌سی سراغ مخلوقات ترسناک دیگر ادبیات هم برود. این شبکه حق و حقوق تولیدات سینمایی و تلویزیونی آثار ادبی با محوریت دراکولا، مرد گرگ‌نما و مومیایی را در دست دارد.

افسانه فرانکنشتاین اولین بار در رمان مری شلی با همین نام در سال 1818 به مردم معرفی شد. اولین فیلمی را که براساس این رمان گوتیک ساخته شد، جی. سیرل داولی کارگردانی کرد که سال 1910 روی پرده رفت. یکی از معروف‌ترین اقتباس‌های سینمایی این اثر فیلم «فرانکنشتاین» محصول 1931 ساخته جیمز ویل با بازی بوریس کارلوف در نقش هیولای بی‌نام فیلم است.


نمای معروف فیلم «فرانکنشتاین» محصول 1931

«فرانکنشتاین» داستان دانشمندی به نام فرانکنشتاین است که در آزمایشی عجیب دست به خلق موجودی زنده می‌زند. این موجود زنده که اندامش از بقایای اجساد انسان درست شده، حالتی هیولاگونه دارد. هیولا پس از فرار از محل نگهداری خود ناخواسته موجب مرگ دختری کوچک می‌شود و همین مسئله خشم مردم شهر را بر می​انگیزد و آنها برای کشتن او بسیج می‌شوند.

کمپانی یونیورسال (صاحب شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی) بین سال‌های 1942 تا 1948 چند فیلم با محوریت این شخصیت تولید کرد. یکی از فیلم‌های مطرح فرانکنشنتاین نقیضه‌ای کمدی بر این افسانه به نام «فرانکنشتاین جوان» است که سال 1974 به کارگردانی مل بروکس ساخته شد.

این رمان سال 1973 به صورت سریالی با بازی مایکل سارازین، جیمز سیمون و جین سیمور به تلویزیون آمد. یک نسخه تلویزیونی دیگر از این سریال نیز سال 1993 از شبکه تی‌ان‌تی روی آنتن رفت.

رابرت دنیرو در نسخه بلندپروازانه کنت برانا از این رمان نقش هیولا را بازی کرده است. این فیلم محصول 1994 است و «فرانکنشتاین مری شلی» نام دارد.

هالیوودریپورتر / 9 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =