این قابلیت‌های ios۱۶ امنیت شما را تامین می‌کند!

به طور کلی امکانات سیستم عامل راه‌هایی را به افراد پیشنهاد می‌دهد که در موقعیت‌های آسیب‌پذیر کمترین آسیب را ببینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل مدت‌ها است که به فکر ارائه نرم‌افزاری است که به‌طور پیش‌فرض برای همه کاربران به اندازه کافی امن و خصوصی باشد و برای ارائه این خدمات هزینه‌ای دریافت نکند.

با گسترش تهدیدات دیجیتالی برای کاربرانش، این شرکت مجبور به سرعت بخشیدن به این ایده شده است و نسخه امروز iOS ۱۶ با دو ویژگی جدید همراه است که به محافظت از افرادی که با بحران های بسیار خاصی در زندگی خود روبرو هستند کمک می کند.

این قابلیت‌های ios۱۶ امنیت شما را تامین می‌کند!

Safety Check و Lockdown Mode ابزارهای بسیار متفاوتی هستند که اپل هر دو را در جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل خود به عنوان راه نجات برای بدترین سناریوهای امنیتی قرار داده است.

اپل Safety Check به کاربران کمک می‌کند تا دسترسی به اپلیکیشن‌ها و رمزهای عبور را مدیریت کنند، علاوه بر این موارد می‌تواند به کاربران اطلاع دهد که چه کسی از رمز عبور یا باقی اطلاعات محرمانه و شخصی آنها آگاه است.

به بیان دیگر این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا در صورت به پایان رسیدن رابطه‌شان با یکدیگر، ارتباط بین گوشی‌های آنها و اطلاعاتی که از این طریق به اشتراک گذاشته شده هم به کل قطع شود و هرگونه دسترسی به داده‌های شخصی طرفین لغو شود.

گفتنی است که این امر با بازبینی و ابطال دسترسی افراد خاص انجام می‌گیرد و اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی، داده‌های تقویم، مخاطبین و اجازه‌های صادر شده برای اپلیکیشن‌های مختلف را شامل می‌شود.

اپل Lockdown Mode به‌طور پیش‌فرض خاموش است و می‌توان آن را در بخش حریم‌خصوصی و امنیت برنامه تنظیمات یا تنظیمات سیستم فعال کرد. پس از روشن شدن، حالت قفل جدید را می‌توان در هر زمان در همان بخش برنامه تنظیمات خاموش کرد. برای فعال یا غیرفعال کردن حالت جدید، باید دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کرده و رمز عبور دستگاه را وارد کنید.

با فعال‌سازی Lockdown Mode در برنامه پیام‌ها، بیشتر انواع پیوست پیام غیر از تصاویر مسدود شده و برخی از ویژگی‌ها مانند پیش‌نمایش پیوند در دسترس نیستند. تماس‌های دریافتی FaceTime از افرادی که قبلاً با آن‌ها تماس نگرفته‌اید، مسدود می‌شوند. دعوت‌نامه‌های دریافتی برای سایر سرویس‌های اپل از افرادی که قبلاً آن‌ها را دعوت نکرده‌اید نیز مسدود می‌شوند.

برخی از فناوری‌های پیچیده وب و ویژگی‌های مرورگر، ازجمله کامپایل جاوا اسکریپت (JIT)، غیرفعال هستند، مگر اینکه کاربر یک سایت مورداعتماد را از حالت قفل خارج کند. این حفاظت برای Safari و سایر مرورگرهای وب که از WebKit در iPhone ،iPad و Mac استفاده می‌کنند نیز اعمال می‌شود. آلبوم‌های مشترک از برنامه Photos حذف شده و دعوت‌نامه‌های آلبوم مشترک جدید مسدود می‌شوند.

هنگامی که دستگاه قفل است، اتصالات سیمی با سایر دستگاه‌ها/لوازم جانبی مسدود می‌شود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =