عکس l خانه شگفت انگیز هیلوتروپ ، هوشمند ترین خانه دنیاست!

صنعت ساخت و ساز نیز این روزها از پیشرفت فناوری بی‌بهره نبوده‌است و در آینده نه چندان دور شاهد عمومیت پیدا کردن این خانه‌ها در شهرهای سراسر جهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گفته معمار آلمانی مشهور رولف دیش، هلیوتروپ اولین خانه در جهان است که انرژی بیشتری نسبت به آنچه استفاده می‌کند، تولید می کند و انرژی اضافی را به شبکه محلی می‌فرستد؛ طبق برآوردهای صورت گرفته این خانه ۵ برابر انرژی را که مصرف می‌کند را تولید کرده و به شبکه محلی می‌فرستد.

هلیوتروپ مسکن سازگار با محیط زیست است، سه ساختمان از این قبیل در آلمان وجود دارد. اولین نسخه آزمایشی در سال ۱۹۹۴ به عنوان خانه معمار درفرایبورگ ایم بریس گائو ساخته شد، در حالی که دو نسخه دیگر به عنوان ساختمان های نمایشگاهی برای شرکت Hansgrohe در Offenburg و یک آزمایشگاه دندانپزشکی در Hilpoltstein در بایرن مورد استفاده قرار گرفتند.

این خانه که به خانه آفتابگردان مشهور است قدرت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد تا صفحات خورشیدی آن نور خورشید را دنبال کنند و همین امر کارایی صفحات خورشیدی را به حداکثر می‌رساند؛ این خانه همچنین قابلیت گرم کردن آب مصرفی خود را دارد.

عکس l این‌ خانه‌ها روی فناوری را سفید کردند

آپارتمان‌ها در ماتوسینهوس پرتغال بسیار کوچک هستند اما طراحان شرکت معماری پرتغالی Consexto مشکل فضا را نه با استفاده خلاقانه از مبلمان، بلکه با رویکردی انقلابی به روش‌های موجود در آن حل کرده‌اند. کدام دیوارها چیدمان خانه را مشخص می کنند. می‌توانید به راحتی یکی از دو اتاق خانه را با دیوارهای متحرک برای مهمانی‌های شام گسترش دهید. از چیدمان خسته شده اید؟ فقط یک سوئیچ را فشار دهید و خانه در مقابل چشمان شما تغییر شکل می دهد.

عکس l این‌ خانه‌ها روی فناوری را سفید کردند

در این خانه امکان داشتن منظره ای به آسمان سنگاپور درست در کنار ابرخودروی فانتزی وجود دارد؛ یک آسانسور شیشه‌ای با کنترل بیومتریک، ماشین‌ها را درست در کنار فضای نشیمن پارک می‌کند.

عکس l این‌ خانه‌ها روی فناوری را سفید کردند

خانه بعدی سیار و جمع و جور است که برای زندگی طولانی مدت خارج از شهر برای یک تا دو نفر طراحی شده است. شکل آن برای جمع آوری آب باران و به حداقل رساندن تلفات حرارتی طراحی شده است و قادر است 1.35 کیلووات برق تولید کند و 10 کیلووات دیگر را از طریق باتری ذخیره کند.

عکس l این‌ خانه‌ها روی فناوری را سفید کردند

آخرین خانه این فهرست کماکان ساخته نشده است و در سال 2013 توسط معمار قزاق ایبک آلماسوف طراحی شده است، این خانه به شما امکان می دهد یک درخت کامل را در داخل خانه خود پرورش دهید.

عکس l این‌ خانه‌ها روی فناوری را سفید کردند

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =