این نرم افزار درواقع تولیدی شرکت مکو از زیر مجموعه های هولدینگ بزرگ مپنا محسوب می شود که در زمینه تولید و توسعه خودروهای برقی در کشور فعال است.
LG سالانه فستیوالی را برای ایدههای برتر و نوآورانه در حوزههای برقیسازی و دیجیتالسازی برگزار میکند. پشتیبانی این فعالیت نیز توسط یک مرکز جدید مستقر در سیلیکون ولی صورت میپذیرد که تمرکز آن بر روی نوآوریهایی برای زندگی بهتر مردم است.
فستیوال 2022 این شرکت نیز با حضور 1500 شرکتکننده آغاز شد و در گام بعدی بر اساس بررسی پیشنهادات تعداد شرکتکنندهها از طرف ستاد برگزاری به 50 عدد کاهش یافت. از این میان بر اساس ارائه گزارشات و آنالیزهای فنی تعداد شرکتهای برگزیده به 20 رسید، نهایتا ده شرکت به عنوان فینالیست پس از همکاری با تیم LG در یک دوره چهار ماهه برای ساخت و آزمایش پیشنهادات، جایگاه های برتر را به دست آوردهاند.
در طول این فرآیند، این شرکتها فرصتهایی برای ملاقات با تیمهای تجاری الجی و سایر سرمایهگذاران در اکوسیستم مربوطه داشتند. شرکت های برتر انتخاب شده در حوزه های پزشکی دیجیتال، متاورس و حمل و نقل برقی فعالیت داشتند.
مرکز خودرو برقی و زیر ساختهای مپنا با همکاری شرکت IEMS کانادا در این رویداد روی موضوع پلت فرم یکپارچه و هوشمند مدیریت E-Mobility پیشنهادی را ارائه داد.
این پروژه به صورت واقعی نیز در شرکت مکو (شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا) مورد تست و ارزیابی قرار گرفته است و اجزای اصلی آن شامل ایستگاه شارژ خورشیدی مپنا، شارژر AC ایستگاهی 4/7 کیلوواتی و خودرو پیکاپ برقی شده مپنا با قابلیت (V2G: قابلیت انتقال انرژی از باتری به شبکه) است.
تمامی تجهیزات مذکور در فضای ابری با شبکه هوشمد نرمافزاری توسعه داده شده مشترک IEMS و مکو در ارتباط هستند. در همین راستا کانسپت (مفهوم) سرویسهای متصل حوزه برقی از نظر اتصال کاربری (با اپلیکیشن کاربری) و اتصال تجهیز به شبکه هوشمند و اتصال تجهیز (شارژر) به تجهیز (خودرو) در فضای ابری پیادهسازی شده است.
طی این پروژه آزمایشی برای مدیریت ناوگان خودروهای برقی و شبکه این خودروها (اتصال برق به وسیله نقلیه و برعکس) از نرمافزار شرکت IEMS استفاده شده است. این نرمافزار مدیریت انرژی را براساس پیشگویی و بلاک چین انجام داده و درواقع نوعی مدیریت دوطرفه سرویسهای مرتبط با خودروهای برقی و شبکه شارژ آنهاست. نرم افزار مذکور توسط مپنا توسعه داده شده و شامل ویژگیهای زیر است:
• انجام تقاضای شارژ EV، بار شبکه و پیشبینی تولید PV خورشیدی
• انجام آنالیزهای شبکه به منظور شناسایی مشکلات بار یا ترانسفورماتور و ...
• ارائه قیمتهای تشویقی به ناوگان EV در ساعات غیر اوج تقاضا برای سرویس G2V و در ساعات اوج تقاضا برای سرویس V2G برای کمک به اپراتور شبکه بالادستی.
• قراردادهای الکترونیکی بر پایه پلاک چین برای تبادلات دو طرفه انرژی
• اطلاع رسانی به رانندگان EV ثبت شده در شبکه در مورد نرخهای شارژ تخفیفی برای سرویس G2V در ساعات غیر اوج مصرف و نرخ های سودآور برای سرویس V2G در ساعات اوج تقاضا.
• رزرو ایستگاه های شارژ (توسط ناوگان EV) با خدمات G2V و V2G برای ساعات آینده بر اساس قراردادهای الکترونیکی
• به روز رسانی کیف پولهای الکترونیکی ناوگان EV پس از تکمیل خدمات G2V و V2G و تسویه حسابهای مالی با استفاده از "قراردادهای هوشمند"
• بروزرسانی وضعیت شبکه در جهت کنترل بار و مدیریت تقاضا و مصرف
مرکز توسعه خودرو برقی مپنا که برنده جایزه نوآورانه LG شده است حدود 4 سال است که فعالیت جدی خود را در حوزه زیر ساختهای خودرو برقی آغاز کرده است و همزمان با توسعه سختافزارها به اتصال میان برقیسازی و دیجیتالسازی فکر کرده است و از این رو اپلیکیشنهای مختلفی را در سمت کاربران و همچنین پلت فرمهای نرم افزاری را بر اساس پروتکلهای استاندارد برای مدیریت خودروهای برقی توسعه داده است.
227227
نظر شما