انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد

انیمیشن «پسر دلفینی» در هفته گذشته با فروش ۴ میلیارد تومانی یکی از فیلم‌های نجات دهنده سینما است که توانسته از دو فیلم درام و کمدی پیشی بگیرد.

مهسا بهادری: مجموع فروش فیلم‌های سینمایی از ۱۹ تا ۲۵ شهریور به ۱۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رسیده که در مقایسه با ۱۲ تا ۱۸ شهریور بیش از ۵ میلیارد تومان افزایش فروش در گیشه اعمال شده است.

با وجود اینکه فیلم جدیدی روی پرده سینما نرفته به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع استقبال مخاطبان از طرح شناورسازی قیمت بلیت سینما باشد. قرار است این طرح به مدت سه ماه در سینماها اجرایی شود.
شیوه اجرای شناور سازی قیمت بلیت سینما این‌گونه است که سانس‌های ابتدایی روز یعنی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ را به صورت نیم بها نرخ مصوب و بر اساس درجه کیفی هر سینما به ترتیب ذیل قیمت گذاری کنند:

سینماهای مدرن ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سینماهای ممتاز: ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سینماهای درجه یک ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین برای سانس‌های دیگر از ساعت ۱۵ به بعد سینماداران این اختیار را خواهند داشت که بر اساس شرایط جغرافیای هر سینما، نوع مخاطبان و ساعات پیک به شیوه پیشنهادی ذیل قیمت گذاری کنند.
سینماهای مدرن از ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان، سینماهای ممتاز از ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و سینماهای درجه یک از ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان می‌توانند قیمت‌گذاری شوند.

این طرح از ۱۹ شهریور اجرایی شد و اتفاقا سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینما آزادی، از همان ابتدا معتقد بود که این یکی از راه‌هایی است که می‌تواند مخاطب را به سینما بیاورد و نتایج آن را هم خوب می‌دانست.

انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد

انیمیشن، راه نجات سینما

اگر نگاهی به سه فیلم پرفروش هفته گذشته بیندازیم، اولین اسمی که به چشم می‌خورد و اتفاقا برای مخاطبان هم عجیب است، انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش است که به صورتی باورنکردنی، توانسته فروش ۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومانی داشته باشد، در جایگاه بعدی فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار است که تنها در یک هفته، سه میلیارد تومان فروش داشته در حالی که این فیلم در هفته گذشته جایگاه اول گیشه را به خود اختصاص داده بود.
سومین فیلم گیشه کمدی «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی است که فروش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خود به ثبت رسانده است.

انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد

فروش گیشه الگوی ثابتی ندارد

الگوی فروش فیلم‌های سینمایی به ترتیب جایگاه اول تا سوم عبارت است از یک انیمیشن، یک درام و یک کمدی، همین موضوع نشان می‌دهد، این جمله که فیلم کمدی گیشه را نجات می‌دهد، کاملا اشتباه است، این محصول خوب است که راه نجات سینما است.

انیمیشن ۴ میلیاردی سینما را نجات داد


۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    7 19
    کپی انیمیشن لوکا هستش متاسفانه
    • محمدباقر IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
      7 2
      میدونی که تولید انیمیشن مثل فیلم نیست که تو دو ماه و چهار ماه جمع بشه. کار بیش از دو تا چهار سال طول میکشه. توعید پسر دولفینی قبل از لوکا شروع شد
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 0
    جالب نبود. به خصوص اینکه ترغیب بچه ها به گذشتن از حتی والدینشان در برابر آرمان های قهرمانی است. درست مثل انیمیشن قبلی که بنیامین بود. اما خوب بچه ها کارتون دوست دارند.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 1
    بنظر من جیران و الخصوص بازیگران ار همه عالی تر بودن