وداع آمریکایی عضلانی با موتور ۸ سیلندر / عکس

گجت‌نیوز نوشت: کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ یک سدان سایز بزرگ آمریکایی و آخرین عضو خانواده خود با موتور ۸ سیلندر HEMI است.

تقریبا اوایل سال ۲۰۰۵ بود که سری ۳۰۰ کرایسلر متولد شد و تا به امروز که قریب به ۱۸ سال از عمر آن می‌گذرد، آمریکایی‌های بیشتری را عاشق خود کرده است. به هر حال هر شروعی پایانی دارد و داستان موتور V۸ در سدان آمریکایی هم امروز به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳

این خودرو وارث پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی HEMI است که آمریکایی‌ بازها حسابی آن را می‌شناسند. موتور دوج هلکت SRT دقیقا همین نسخه است! این پیشرانه تنفس طبیعی در ماشین Chrysler سری ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ با ظرفیت ۶.۴ لیتری خود می‌تواند ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه با چرخ‌های عقبی درگیر کند. همچنین باید اشاره کنیم که گیربکس کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ به حالت «ماکزیمم پرفورمنس» هم مجهز شده که سرعت تعویض دنده را به کمتر از ۱۲۵ میلی ثانیه کاهش میدهد و عملا عوض شدن دنده‌ها را نمی‌فهمید! این عدد در خودروهای فرمول یک تقریبا به کمتر از ۵۰ میلی ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

وداع آمریکایی عضلانی با موتور ۸ سیلندر / عکس

مجموعه گیربکس و پیشرانه، شتاب ۰-۱۰۰ و حداکثر سرعت کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ را به کمتر از ۴.۳ ثانیه و ۲۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسانند و همچنین نتایج تست درگ هم عدد ۱۲.۴ ثانیه را نشان می‌دهد.

در ادامه تجهیزاتی مثل دیفرانسیل عقب لغزش محدود با کنترل الکتریکی، سیستم اگزوز دو کاناله اکتیو، ترمز برمبو با سامانه کنترل ۴ پیستونی و کالیپر ترمز قرمز رنگ را داریم و سیستم تعلیق فعال هم در کنار رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های ۴ فصل همراه شما خواهند بود.

در داخل اتاق کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ هم همه چیز به سبک آمریکایی دیزاین شده و از نمایشگرهای غول پیکر ۲۰ اینچی هیچ خبری نیست. تنها کلاستر ۹ اینچی و صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی مولتی مدیا را داریم و تریم تمام چرم مشکی عنصر اصلی کابین کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد.

وداع آمریکایی عضلانی با موتور ۸ سیلندر / عکس

در انتهای کار به سراغ قیمت کرایسلر ۳۰۰C مدل ۲۰۲۳ می‌رویم و از آن جایی که این خودرو فقط در ۲۲۰۰ نسخه تولید شده، باید بگوییم که قیمت آن به بالای ۵۵ هزار دلار تجاوز خواهد کرد. مشتریان با پرداخت این مبلغ میتوانند تجهیزاتی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار باقی ماندن بین خطوط را در کنار سیستم نوربالای اتوماتیک، ترمز اضطراری، دوربین و سنسور پارک، رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه را داشته باشند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1674648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =