هشدار نظامی روسیه به ایلان ماسک: ماهواره های استارلینک را با موشک می‌زنیم!

گجت نیوز نوشت: یکی از مقامات امنیتی روسیه، ایلان ماسک و شبکه ماهواره استارلینک را به حمله مستقیم تهدید کرد. آزمایش‌های ضد ماهواره روسیه در سال گذشته نیز حاکی از توانایی نظامی روس‌ها برای انجام این کار است!

یک دیپلمات روسی چندی پیش در بیانیه‌ای که به نظر می‌رسد ایلان ماسک و تاسیسات استارلینک او را مخاطب خود می‌دید، ماهواره‌های غیرنظامی را هدف بعدی احتمالی روسیه دانست!

بیشتر بخوانید:

عکس | پایان تلخ افسانه نیسان ماکسیما !

تصاویر | غلاف پیشرفته روس ها به دست اوکراینی ها افتاد !

این دیپلمات روسی، در بیانیه خود در سازمان ملل اعلام کرد که ممکن است ماهواره‌های غیرنظامی، هدف بعدی روسیه به منظور تلافی اقدامات مخرب غرب در جنگ اوکراین باشد.

تهدید غیرمستقیم ماهواره های استارلینک توسط روسیه

این سخنرانی، هفته گذشته، توسط کنستانتین وورونتسوف، نماینده کشور روسیه در کارگروه منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی انجام شد. در این زمینه، دیپلمات روسی گفت:در اینجا قصد داریم به روند بسیار خطرناک استفاده غیر صلح‌آمیز از تکنولوژی‌های فضایی اشاره کنیم که در جریان اتفاقات اوکراین به صورت جدی شکل گرفته است. به طوری که ایالات متحده آمریکا و متحدینش به تازگی به طور گسترده اقدام به استفاده از تاسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی فضایی با هدف مداخله در جریان اتفاقات اوکراین گرفته‌اند. بر این اساس، ممکن است این تاسیسات غیرنظامی، هدف بعدی روسیه باشند!

لازم به ذکر است که بخش استارلینک کمپانی SpaceX پیش از این، با همکاری دولت آمریکا، ترمینال‌هایی ماهواره‌ای را به کشور اوکراین فرستاده بود تا مشکل قطع اینترنت و اختلالات در برقراری ارتباط را رفع کند. این تلاش اسپیس ایکس در بخش‌هایی از کشور اوکراین موفق به ایجاد ارتباط پایدار اینترنت شد و عملکرد موفقیت‌آمیزی را ارائه داد.

وورونتسوف در ادامه بیانیه خود، تلاش‌های از این دست را نقض‌کننده قرارداد صلح فضایی دانست:

این دسته رفتارهای غرب، ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های فضایی را تهدید می‌کند و خطرات فراوانی را متوجه فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی کره زمین می‌کند که سلامتی افراد جامعه، به خصوص در کشورهای در حال توسعه را به خطر می‌اندازد.

در کمترین حالت، این اقدام غرب ناقض قرارداد صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای‌ست و باید با محکومیت گسترده جوامع جهانی روبرو شود.

پیش از این، ایلان ماسک، رئیس کمپانی SpaceX در خصوص احتمال بالای حمله روسیه به تجهیزات استارلینک در اوکراین هشدار داده بود. با این وجود، منظور ماسک، حمله به ترمینال‌های این کمپانی روی زمین بوده است و نه هدف قرار گرفتن مستقیم ماهواره‌ها! در ماه‌های گذشته همچنین استارلینک هدف حملات سایبری گسترده روس‌ها بوده است؛ به طور که در هفته‌های نخستین پس از آغاز جنگ، سرویس‌های ماهواره‌ای این کمپانی در اثر حملات سایبری از کار افتادند.

کمی بعد از این اتفاقات، ایلان ماسک اعلام کرد که Starlink در برابر حملات سایبری روس‌ها ایستادگی کرده و همچنان به فعالیت ادامه می‌دهد. این اظهار نظر ماسک، انتقاد رییس آژانس فضایی کشور روسیه در آن زمان را به همراه داشت.

روسیه ایلان ماسک را تهدید کرد: ماهواره های استارلینک را می‌زنیم

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =