عکس | رونمایی از یک ساعت آفتابی زیبا در شهرری

ایرنا نوشت: نخستین ساعت آفتابی آموزشی شهرری در آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان با حضور معلمان رونمایی شد.

این ساعت آفتابی که در محوطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری نصب شده، روز دوشنبه با حضور معلمان، استاد نجوم و مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری رونمایی شد تا از این پس به عنوان ابزاری برای آموزش تعیین زمان و خوانش ساعت به کار گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

محسن نوروزیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در این مراسم استفاده از نمادها را راهی برای ماندگار سازی آموزش دانست و گفت: بدون شک استفاده حقیقی از نمادها موجب ماندگار آموزش ها می شود در حالی که شاید یک درس مکتوب یا تصویر آن نماد چنین تاثیری نداشته باشد.

وی افزود: نمادها باید متناسب با آن کاری باشد که بناست در آن مجموعه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

عکس | رونمایی از یک ساعت آفتابی زیبا در شهرری

نوروزیان با اشاره به ۲ نوع آموزش و تفاوت آنها در ماندگاری شان در ذهن دانش آموزان اشاره کرد و یادآورشد: استفاده از نمادهای حقیقی مانند ساعت آفتابی ها، از روش هایی است که می تواند علاوه بر ایجاد جذابیت در آموزش، زمینه جلوگیری از فراموشی آموخته را هم فراهم سازد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری رونمایی از ساعت آفتابی را نیز تلاش برای ایجاد نمادی حقیقی و تاریخی برای بهبود شیوه های آموزشی و ماندگاری آموخته ها برشمرد.

غلامحسین رستگار نسب استاد منجم دانش آموزی نیز در این مراسم ضمن توضیح نحوه کار با ساعت های آفتابی گفت: پایه و اساس ساعت های پیشرفته و اتمی امروز، همان ساعت های آفتابی است که هزاران سال است به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به تفاوت ساعت محلی و ساعت رسمی، استفاده از ساعت آفتابی را فرصتی برای مطلع شدن از زمان محلی با ساده ترین شیوه های ممکن برشمرد.

رستگار نصب با اشاره به وجود ۲ ساعت آفتابی در صحن حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و ساعت های مشابه دیگر در دانشگاه زنجان و آستان قدس رضوی، از تلاش برای چاپ تصویر ساعت آفتابی نصب شده در شهرری بر کتب درسی تا خبر داد که تا ۲ سال آینده محقق می شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1675713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =