حضور همه جانبه مردم رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حضور همه جانبه مردم رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ نشست خبری سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این نشست با تسلیت ایام پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام ، فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای 8سال جنگ تحمیلی، شهدای عرصه امنیت وسلامت و مدافعان حرم بویژه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت.

سردار اکبری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کشور در بدو پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، ضمن یادآوری خروج برخی از سران ارتش از کشور و عدم سازماندهی سپاه و بسیج، اظهار کرد: 31شهریور59 تاریخ شروع رسمی و حمله سراسری است، اما از اواخر سال 58 تحرکات مرزی شروع شده بود و بنابه اطلاعات و آمار موجود بیش از 1000 شهید قبل از جنگ تقدیم کرده ایم.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، تصریح کرد: حضور همه جانبه مردم رمز پیروزی ما در دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: نوپایی نظام و وضعیت نیروهای مسلح خصوصا ارتش که سران آن از کشور خارج شده بودند، قرار داشتن بنی صدر لیبرال در رأس مسئولین کشور، که شعارش این بود« زمین بدهیم، زمان بگیریم»، مشکلات برقرار امنیت پایدار در مرزها و ... ، پای کار آمدن نیروهای مردمی بدون سلاح و تجهیزات، ازجمله شرایط روزهای آغازین جنگ می باشند.

سردار اکبری گفت: با مطالعه تاریخ 2500 ساله گذشته می بینیم که هرزمانی با هرعنوانی به کشور ما حمله شده و حتی در مذاکرات و بدون جنگ، بخش های بزرگی از کشورمان در زمان طاغوت ها و شاهان گذشته جدا شده اند؛ اما افتخار انقلاب اسلامی این است که در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستادیم و نگذاشتیم وجبی از خاک این کشور جداشود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: معجزه 8سال دفاع مقدس را در قالب لشگرهای امام حسین علیه السلام می بینیم که روز اربعین حضور پیدامی کنند؛ زیرا رزمندگان ما شعارشان «یازیارت، یاشهادت» بود.

سردار اکبری، ادامه داد: مسیرهای عبور کاروان پیاده رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری اکنون به مسیر عبور زائران عتبات عالیات و برپایی موکب های پذیرایی از زائران اربعین حسینی تبدیل شده است.

وی، صدور انقلاب به جهان، اثبات مظلومیت نظام و ملت ایران، کنار زده پرده از چهره جهانخواران را از برکات هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: به تعبیر امامین انقلاب اسلامی، ملت ایران، ابهت ابرقدرت های شرق و غرب را در هشت سال دفاع مقدس شکستند.

سردار اکبری افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس در رده های سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام اعم از نواحی، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان های 10گانه استان، 50 عنوان برنامه در قالب بیش از 1200 موضوع برنامه ای در سراسر چهارمحال و بختیاری با شعار محوری «مامقاومت هستیم» اجرا می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس قبل، حین و بعد از این هفته، اظهار کرد: برگزاری جلسات متعدد ستادی در سطح سپاه قمربنی هاشم و نواحی، فضاسازی محیطی در سطح نواحی،حوزه ها و پایگاه ها و مساجد سراسر استان، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و دیدار حضوری و ارتباط تصویری بیش از10.000رزمنده با مقام معظم رهبری در مرکز استانها، رژه اقتدار یگان های نظامی،انتظامی، امدادی و رژه حماسی بسیجیان استان همزمان با 31 شهریور، غبارروبی گلزار مطهر شهدا در سراسر استان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس، پیاده روی خانوادگی درمراکز شهرستان ها همزمان با اول مهر، برگزاری یادواره های شهدا در حوزه ها و نواحی و برنامه ی آبروی محله در پایگاه های محلات از مهم ترین برنامه های این هفته است.

وی، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از تحریف واقعیات هشت سال دفاع مقدس، از برگزاری جلسات تبیین و روشنگری همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: انتظار از اصحاب رسانه، صدا و سیما و افراد توانمند در گفتار و بیان این است که به تبیین حقایق دفاع مقدس و رشادت و شجاعت و ایستادگی و مقاومت ملت ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازند.

سردار اکبری، تشریح عملیات ثامن الائمه به عنوان برنامه سراسری هفته دفاع مقدس و تشریح عملیات والفجر8 به عنوان برنامه اختصاصی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، 8شب برنامه زنده با همکاری صدا و سیما با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس تولید و پخش می شود.

سردار اکبری با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس گفت: شعار این هفته« ما مقاوم هستیم» می باشد و ملت بزرگ ایران در عمل این شعار طی سالهای دفاع مقدس و 44 سال گذشته نشان دادند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: دشمنان ما از هر بهانه ای برای وارد کردن ضربه به کشور و نظام استفاده می کنند، ولی استکبار جهانی و همه دشمنان بدانند که این مردم پای نظام و انقلابشان ایستاده اند و شعارشنان هم این است که « ما مقاوم هستیم».

سردار اکبری گفت: به دنیا ثابت کرده ایم که توانمندی نظامی ما به گونه ای است که همان ابرقدرت هایی که روزی رژیم بعثی عراق را برای جنگ با ما تجهیز می کردند، امروز به توانمندی های نظامی ما نیازمند هستند.

وی، نابودی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را وعده الهی دانست و با اشاره به قدرت نیروهای جبهه مقاومت و جهاد اسلامی، اظهار کرد: در سایه وحدت و انسجام مسلمانان، نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا توسط ارتش اسلام محقق خواهد شد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان می دهد که مربوط به مرزهای جغرافیایی ایران نیست و نیروهای اصلی سپاه مردم هستند که در صحنه های مختلف حضور پیدا می کنند.

سردار اکبری با اشاره به آمادگی های دفاعی فرامرزی، مرزی و امنیتی درون کشور اظهار کرد: در درون کشور بخش عمده مباحث امنیتی بر عهده فرماندهی نیروی انتظامی است؛ اما هرجایی حادثه ای یا فتنه ای ایجاد شده است، مردم در میدان حضور یافته و آب سرد بر سر فتنه گران ریخته اند؛ زیرا انقلاب اسلامی متکی به مردم و پشتیبانی ملت است.

وی، در پایان حضور سپاه در عرصه های مختلف حفظ انقلاب و دستاوردهای آن و حوزه های فرهنگی، محرومیت زدایی و کمک به دولت را یادآوری کرد و گفت: سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب بعنوان مکمل دولتها بوده و در مأموریت های مختلف و هرجایی که نیاز داشته اند آنها را یاری کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =