عکسl باج‌ گیری چند میلیون دلاری از کیا موتورز و مایکروسافت !

کسب‌وکارها بدون در نظر گرفتن اندازه، صنعت یا مکان هدف اصلی مجرمان سایبری هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال ۲۰۲۱ حمله هکری به زیرساخت شرکت نفتی آمریکایی، کلونیال پایپ لاین، از جمله بزرگترین حمله‌های سایبری بود؛ در تاریخ ۷ می۲۰۲۱، هکرها سیستم صورت‌حساب شرکت را هک کردند و تهدید کردند که در صورت عدم پرداخت باج، داده‌های سرقت شده را منتشر خواهند کرد. در طی مذاکرات، این شرکت فعالیت خطوط لوله خود را متوقف کرد که منجر به کمبود گاز در سراسر جنوب شرقی ایالات متحده شد.

بیشتر بخوانید:

توییت جنجالی ایلان ماسک درباره اینترنت ماهواره‌ای در ایران

عکس | اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کدام کشورها فعال است؟

گزارش شده است که Colonial Pipeline به سرعت باج ۴.۴ میلیون دلاری را به صورت بیت کوین (بر اساس قیمت های آن زمان) پرداخت کرده است؛ FBI موفق شد برخی از این بیت کوین ها را بازیابی کند.

اکسنچر، یکی از بزرگترین مشاوران فناوری اطلاعات جهان، در آگوست ۲۰۲۱ قربانی یک حمله سایبری شد. اگرچه این ممکن است طعنه آمیز به نظر برسد، اما ثابت می کند که هر کسب و کاری، صرف نظر از صنعت، می تواند در معرض خطر هکرها باشد.

به گفته سخنگوی این شرکت هیچ تاثیری بر عملکرد اکسنچر یا سیستم های مشتری به وجود نیامد.

ردیابی این هک به LockBit بازمی گردد که ادعا می کند چندین ترابایت داده از سرورهای Accenture را به سرقت برده است. باج ۵۰ میلیون دلاری درخواست شد، اگرچه مشخص نیست که آیا شرکت واقعاً پرداختی انجام داده است یا خیر.

خودروسازی کره‌ای کیا در ماه فوریه قربانی یک حمله سایبری توسط گروهی به نام DoppelPaymer شد. هکرها تهدید کردند که اگر باج ۲۰ میلیون دلاری (به بیت کوین) پرداخت نشود، ظرف ۲ تا ۳ هفته اطلاعات سرقت شده را منتشر خواهند کرد.

این هک سیستم‌های مختلفی از جمله پورتال مالک کیا، کیا کانکت (برنامه موبایلی برای دارندگان کیا) و برنامه‌های داخلی مورد استفاده نمایندگی‌ها را تحت تأثیر قرار داد. این اتفاق همچنین مانع از خرید خودروهای جدید توسط خریداران شد.

کیا هک شدنش را تکذیب کرد، اما زمان بندی درخواست باج و قطع سرویس کیا مشکوک بود. به گفته اف‌بی‌آی DoppelPaymer از سال ۲۰۲۰ مسئول حملات متعددی بوده است. قربانیان شامل ادارات پلیس ایالات متحده، کالج های محلی، و حتی یک بیمارستان در آلمان هستند.

در جدول زیر بزرگترین حمله‌های سایبری به شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ آورده شده است:

باج‌گیری از کیا موتورز و مایکروسافت l هکرها چقدر بیت‌کوین به جیب زدند؟

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =