ثبت  ۳ مورد ابتلابه وبا دراستان چهارمحال وبختیاری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت:تاکنون ۳ مورد ابتلا به وبا در استان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دکتر علی احمدی به هم استانیان توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا که بیماری میکروبی و اسهالی است مردم باید راه های پیشگیری و انتقال این بیماری را بشناسند.

وی، مهمترین راه انتقال بیماری وبا را از طریق مدفوعی _ دهانی و آلوده شدن دست ها یا مواد غذایی و انتقال از طریق دهان عنوان کرد و افزود: شستن دست ها با آب و صابون بعد از دستشویی و قبل از غذا خوردن، شستن دست ها پس از تماس با سطوح آلوده و نزدیک شدن به فرد مبتلا به اسهال و استفراغ مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا است.

به گفته وی، تاکنون ۳ مورد ابتلا به وبا در استان به ثبت رسیده است که مربوط به کسانی بوده است که اخیرا سفر خارج از کشور داشته و از استان های غربی عبور کرده اند.
دکتر احمدی گفت: خوشبختانه تاکنون انتقال محلی وبا در استان گزارش نشده است. و ابتلای این ۳ نفر ارتباطی با آب استان ندارد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: باید هم استانیان بیشتر از قبل بهداشت فردی و مواد غذایی و ضد عفونی و شست و شوی صحیح سبزیجات و میوه جات را مد نظر قرار دهند تا از بروز بیماری های اسهالی و وبا پیشگیری نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =