۳۱ نفر
۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
فیلمl شگفت انگیز ترین سفینه ساخت بشر!

سوزی متعلق به ArianeGroup یک سفینه کاملاً قابل استفاده مجدد است که متناسب با موشک های آینده طراحی شده است که یکی از آنها در حال حاضر برای Arianespace ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت پرتاب موشک ArianeGroup قصد دارد فضانوردان را سوار بر "سوزی" به فضا ببرد، غول پرتاب موشک اروپایی از مرحله جدیدی خبر داد که برای انجام مأموریت های خدمه یا بدون خدمه بر روی موشک های Arianespace در مدار زمین یا حتی ماه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

دردسر بزرگ دولت سیزدهم در صورت عملی شدن توئیت جنجالی ایلان ماسک!

افشاگری دلهره آور درباره قدرت تخریب کشندگی بمب‌های اتمی جدید روسیه آمریکا

همانطور که جامعه فضایی به ایستگاه‌های فضایی خصوصی و ماموریت‌های ماه دست می‌یابد، ArianeGroup گفت که یک فضاپیمای انعطاف‌پذیر، قابل استفاده مجدد که به بهترین وجه با نیازهای مشتریان متعدد مطابقت دارد، ساخته‌است.

فیلمl این فضاپیما یکبار مصرف نیست!

ArianeGroup در انتشار گزارش خود در تاریخ ۱۶ سپتامبر نوشت: "سوزی یک پروژه مرحله موشکی کاملاً قابل استفاده مجدد است." این هواپیما قادر است به فضا برود و انواع مختلفی از ماموریت‌ها را در آنجا انجام دهد - چه به صورت خودکار یا خدمه - و به زمین بازگردد.

نسخه خدمه سوزی حداکثر پنج فضانورد را حمل می کند. ظرفیت محموله می‌تواند به میزان لازم برای «ماموریت‌های ضروری در فضا» منعطف شود، که ArianeGroup پیش‌بینی می‌کند که با رسیدن ناسا و شرکای آن به مأموریت‌های خدمه‌ای برنامه Artemis در دهه‌های آینده، افزایش خواهد یافت.

سوزی پس از ماموریت‌ها برای فرود نرم به زمین بازمی‌گردد و برای پروازهای آینده تغییر کاربری می‌دهد، زیرا فضاپیما کاملاً قابل استفاده مجدد است. مأموریت‌های مختلفی که برای آن پیش‌بینی شده است شامل خدمات ماهواره‌ای، ساخت تأسیسات مداری، برخورد با زباله‌های فضایی یا ارسال اقلام ضروری برای فضانوردان در مأموریت‌های اعماق فضا است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =