فارس گزارش داد:


یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های آشپزی انگلیس متعلق به سال 1796 معروف به کتاب «دلیا اسمیت» در زیرزمین یک خانه قدیمی کشف شد.

به گزارش سان، این کتاب که در زیرزمین خانه «سیلویا سیبلی» 73 ساله پیدا شده یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های آشپزی در انگلیس محسوب می‌شود که دستورات طبخ غذاهای مختلف و سنتی انگلیس است.

خانم «سیبلی» که این کتاب را در زیرزمین خانه مادربزرگش پیدا کرده در این باره می‌گوید: حتی در این کتاب درباره چگونگی تهیه برخی از غذاهای هندی با کمک «کاری» توصیه و دستورهایی برای مخاطب ارائه شده است.

در این کتاب دستورهای غذایی مختلفی درباره چگونگی طبخ گوشت گوساله، جوجه و خرگوش برای مخاطبان ارائه شده است. علاوه بر این در دستورات غذایی ارائه شده در این کتاب توجه زیادی به گیاهان دارویی و مفید از قبیل زنجبیل، زردچوبه و فلفل نیز شده و از آنها برای طبخ غذا و ارائه دستورهای غذایی استفاده شده است.

علاوه براین در این کتاب به فواید استفاده از گوشت گوساله یا گوشت گوسفند در از بین بردن انواع سموم اشاره شده و مصرف این گوشت‌ها را برای درمان بیماران مبتلا به طاعون مفید دانسته است.

به گفته «سیلویا سیبلی» صاحب این کتاب، دستورهای غذایی بسیار مفید و متنوعی در این کتاب وجود دارد و او قصد دارد این دستورها را در آینده در اختیار عموم مردم قرار دهد.

«راج شارمان» سرآشپزی که از برخی از دستورات این کتاب برای طبخ غذا در رستورانش استفاده کرده در این باره می‌گوید: دستورات ارائه شده در این کتاب بسیار عجیب و جالب است اما در عین حال نتیجه‌ای بسیار خوشمزه و و لذیذ در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

این کتاب که یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های مدون آشپزی در انگلیس محسوب می‌شود در سال 1747 منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =