جدیدترین نرم افزارهای سرشناس لیست فیلتر:اسکایپ و مایکروسافت !

زومیت نوشت: دومینو فیلترینگ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خارجی به مایکروسافت و اپلیکیشن اسکایپ رسید.

عصر امروز دوم مهر، کاربران داخل کشور درادامه‌ی تجربه‌ی محدودیت‌های اینترنتی متوجه از دسترس خارج‌شدن اسکایپ و سایت‌های مایکروسافت و ایکس‌باکس شدند. این محدودیت به‌دنبال آن اعمال شد که در روزهای گذشته ابتدا اپلیکیشن‌های محبوب اینستاگرام و واتساپ از دسترس خارج شدند و پس از آن، سه اپلیکیشن لینکدین و گوگل‌پلی و اپ‌استور و نیز سایت استارلینک فیلتر شدند.

این محدودیت‌ها به همین‌جا ختم نشد و اپلیکیشن‌های اینستاگرام و واتساپ از روی دو فروشگاه اندرویدی کافه‌بازار و مایکت حذف شدند. در صفحه دانلود این دو اپلیکیشن در کافه‌بازار با این نوشته روبه‌رو می‌شوید: «متأسفانه درحال‌حاضر امکان ارائه‌ی این اپلیکیشن را نداریم. از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، ممنونیم.»

حذف شده واتساپ از فروشگاه کافه بازار

در مایکت هم نوشته‌ی تقریباً مشابهی به کاربر نشان داده می‌شود: «متأسفانه این اپلیکیشن از حالت انتشار خارج شده است. از اینکه محدودیت‌های ما را درک می‌کنید، سپاس‌گزاریم.»

حذف واتساپ از فروشگاه مایکت

به‌نظر می‌رسد حذف این دو اپلیکیشن در دو فروشگاه اینترنتی، از ادامه‌داربودن محدودیت این دو اپ حکایت می‌کند. این در حالی است که پیش از این مسئولان از موقتی‌بودن این محدودیت‌ها خبر داده بودند.

روزنامه دنیای اقتصاد به‌نقل از نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، با اشاره به قطعی شبکه‌های اجتماعی جهانی نوشت خسارت ناشی از قطعی اینترنت ایران درحدود ۱/۵ میلیون دلار در ساعت است.

درحال‌حاضر، حضور ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کسب‌وکار در اینستاگرام برآورد شده است و آمارهای مرکز آمار می‌گویند درآمد حدود ۱۰ میلیون نفر به اینستاگرام وابسته است.

ذکر این نکته نیز لازم است که سایت ایکس‌باکس پس از ساعاتی دوباره دردسترس قرار گرفت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =