تصاویر | ماشین بدترکیب ۴۵۰ میلیون تومانی جدید چینی بازار ایران!

گجت نیوز به بررسی مشخصات فنی ماشین چینی راین ۳ پرداخته که با قیمتی معادل ۲۰۷ و ساندروی کم کارکرد به بازار می آید. چه کسی ۴۵۰ میلیون برای این ماشین پول می دهد؟

راین R۳ به عنوان یکی از محصولات جدید بازار ایران محسوب می‌شود. این خودروی چینی برای بسیاری از مشتریان ایرانی ناشناخته بوده و به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات آن آشنا کنیم.

بخش طراحی

راین R3

چانگان در سال ۲۰۱۰ میلادی از چانگان CX۲۰ پرده برداشت و آن را در همان سال به بازار عرضه کرد. این خودرو تا سال ۲۰۱۶ تحت برند چانگان به فروش می‌رسید، اما این خودروساز در سال ۲۰۱۶ امتیاز CX۲۰ را به برند چینی Lark واگذار کرد تا این خودرو با نام لارک Q۱ به بازار عرضه شود. در همین راستا شرکت خودروسازی راین نیز تصمیم گرفت تا لارک Q۱ را با نام ایرانیزه شده راین R۳ مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند.

راین R3

راین R۳ طبق معیار طراحی سال ۲۰۱۰ یک خودرو نسبتا جذاب محسوب می‌شد و در آن زمان کارشناسان به دلیل سپر عضلانی جلو، چراغ‌های بزرگ، طرح اسپرت و خطوط شکسته سپر عقب به همراه آینه‌های جانبی روی در به آن نمره قبولی را داده بودند، اما این خودرو با معیارهای طراحی سال ۲۰۲۲ سازگار نبوده و به همین دلیل ظاهر آن معمولی و قدیمی به نظر می‌رسد.

راین R3

همانند طراحی بیرونی، کابین راین R۳ نیز سازگار با معیار سال ۲۰۲۲ نبوده و هنگام ورود به کابین با داشبوردی با طراحی ساده و قدیمی مواجه می‌شویم. البته طراحان سعی کردند با تزئینات نقره‌ای رنگ و نصب نشان‌دهنده‌ها در سه قاب جداگانه میزان سادگی آن را کاهش دهند.

مشخصات فنی

راین R3

شرکت خودروسازی راین قصد دارد راین R۳ را با موتور ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی به بازار عرضه کند. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۱۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. راین R۳ به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به شکل ترکیبی مصرف سوخت ۷.۱ لیتر را به همراه دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

Rayen

شرکت خودروسازی راین هنوز راین R۳ را به بازار ایران عرضه نکرده و به همین دلیل نمی‌توان سطح رانندگی آن را قضاوت کرد، اما با توجه به مشخصات آن می‌توان گفت این خودرو از لحاظ توان حرکتی بسیار معمولی بوده و می‌تواند به نیاز مشتریان برای ترددهای درون شهری پاسخ دهد.

لیست مشخصات فنی راین R۳

مدل خودرو راین R۳
موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم پیشرانه ۱۲۹۸ سی‌سی
حداکثر قدرت ۸۸ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۱۶ نیوتن‌متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ ترونیک
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
ابعاد لاستیک‌ها ۱۸۵/۵۵R۱۵
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب مستقل با فنر پیچشی
وزن خالص ۱۰۶۰ کیلوگرم
طول، عرض، ارتفاع ۳۹۷۰ میلی‌متر طول، ۱۷۳۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۵۰ میلی‌متر ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۴۵۰ میلی‌متر

امکانات رفاهی و ایمنی

Rayen

راین R۳ در ردیف خودروهای اقتصادی قرار می‌گیرد و از امکانات معمولی چون دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیک، فرمان با نیروکی کمکی برقی، کامپیوتر سفری، مه شکن جلو و عقب، دی‌لایت، تهویه مطبوع دستی، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۹ اینچی اندروید و سانروف بهره می‌برد.

لیست امکانات راین R۳

چراغ‌ها مه شکن جلو و عقب، دی‌لایت، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
سیستم‌های مالتی مدیا یو اس بی، وای فای، بلوتوث، نویگیشن یا مسیریاب، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان
صفحه‌نمایش ۹ اینجی لمسی با سیستم عامل اندروید
رینگ‌ها ۱۵ اینچی آلومینیومی
آینه‌ها آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، آینه میانی با شیشه ضد رفلکس نور
تهویه مطبوع دستی
صندلی‌ها روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، تنظیم دستی صندلی راننده در ۴ جهت، صندلی‌های عقب تاشو
شیشه شیشه‌های برقی
ایمنی ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری الکترونیکی ESC، دو کیسه هوای ایمنی
سایر امکانات قفل مرکزی با ریموت کنترل، سانروف× دوربین دید عقب، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد لاستیک‌ها TPMS

جمع‌بندی

Rayen

راین R۳ در ردیف یک خودرو اقتصادی قرار داشته و به عنوان یک خودرو کم‌مصرف با امکانات قابل قبول می‌تواند به خوبی به نیاز مشتریان پاسخ دهد. البته این خودروی چینی به دلیل طراحی قدیمی و شبکه خدمات پس از فروش محدود شرکت خودروسازان راین نسبت به سایر رقبا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

Rayen

راین R۳ اخیرا با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان در قالب فروش نقدی به بازار عرضه شده که با چنین قیمتی می‌توان مدل‌های مخلف پژو ۲۰۷ یا رنو ساندرو کارکرده را رقیب اصلی آن دانست. البته شرکت خودروسازی راین برای اینکه بتواند در این دوره حضور موفق‌تری را در بازار داشته باشد و راین R۳ نیز با مشکلات راین ولا V۵ مواجه نشود باید به شکل ویژه روی شبکه خدمات پس از فروش و بازریابی تمرکز کند و آن را به شکل اقساطی نیز به فروش برساند.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =