استفاده از ماسک در مدارس قزوین الزامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش‌های حضوری؛ رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان الزامی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به بازگشایی مدارس در پاییز و تداوم کرونا و شیوع آنفولانزا و همچنین حضوری بودن فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در همه مقاطع تحصیلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کلاس‌های درس ضروری است.

او افزود: رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش‌های حضوری الزامی است.

سیاهکالی‌مرادی بیان کرد: به همین منظور کمیته سلامت در تمامی مدارس قبل‌از بازگشایی تشکیل شده و مدیران مدارس موظف هستند، شرایط مدرسه و سلامت دانش‌آموزان و معلمان را ارزیابی کنند.

او با اشاره به اینکه خطر انتقال کرونا در محیط‌های بسته ازجمله فضای آموزشی بسیارزیاد است، یادآور شد: به معلمان توصیه می‌شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره‌ها باز شود و تا حد ممکن فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، شمار دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ساله را ۱۲۶هزارنفر بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰درصد دانش‌آموزان دُز اول و بیش‌از ۹۶درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص نداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =