مهندسان چینی موفق شدند بدون استفاده از سیستم جی.پی.اس، یک خودرو بدون راننده را در یکی از بزرگراه‌های شلوغ چین به حرکت درآورند و برای 3 ساعت، آن را با سرعت 90 کیلومتربرساعت برانند!

محمود حاج‌زمان: مهندسان چینی ماه گذشته موفق شدند در یکی از بزرگراه‌های شلوغ چین، یک خودرو بدون راننده را با سرعت متوسط 90 کیلومتر در ساعت و در مسافتی به طول 280 کیلومتر به حرکت درآورند. نکته‌ای که بیش از همه در این خصوص اهمیت دارد، عدم نیاز خودرو به استفاده از سیستم جی.پی.اس برای این کار بود. به جای استفاده از جی.پی.اس، این خودرو برای مشاهده جاده و سایر خودروها، از دوربین‌های ویدئویی و حسگرهای رادار استفاده کرد.

به گزارش پاپ‌ساینس، هدایت این خودرو که از نوع Hongqi HQ3 بوده و توسط دانشگاه ملی فناوری نظامی چین ساخته شده، با کمک یک سیستم هوش مصنوعی اختصاصی انجام شده که در صندوق عقب ماشین قرار داشت. آزمایش این خودرو به خوبی و با موفقیت کامل انجام شد: این خودرو برنامه‌ریزی شده بود تا مسافتی طولانی را بین مرکز دو استان چانگ‌شوا و ووهان بپیماید و از میان سایر خودورها عبور و خط عوض کند؛ آن هم بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی پیش آید.

خودرو بدون راننده چینی

البته تکیه این خودرو عمدتا بر علائم بصری است و این آزمایش در طول روز انجام شده است. فقدان نور کافی، مثلا در شرایط نامساعد آب‌وهوایی مانند مه، می‌تواند باعث از عدم کارایی مناسب حسگرهای این خودرو بشود.

زمانی‌که صحبت از خودروهای بدون راننده می‌شود، چین به فاصله اندکی پشت سر ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد. بعضی از ایالت‌های این کشور هم اینک مشغول تنظیم قوانین مربوط به خودروهای بدون راننده هستند. همچنین ماشین‌های بدون راننده گوگل توانسته‌اند زمان قابل توجه 140 هزار ساعت را با موفقیت رانندگی کنند.

گروهی که این آزمایش را با موفقیت انجام داده‌اند قصد دارند تا با همکاری با نخستین خودروساز چین، نسخه تجاری این خودرو را در آینده نزدیک تولید و روانه بازار کنند.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ES ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    1 0
    اینا دارن چی تولید می کنن ما داریم چی تولید می کنیم!
  • کاپیتان IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    میگم مسئله ی ایربگ در چین حل شده است؟
  • بدون نام CH ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    2 0
    بیارن تهران اگه بعد رد کردن دوتا خیابون هنگ نکرد اون موقع میشه گفت آزمایش موفقیت آمیز! راستی روش خوبیه برای جذب توریست اونهم از نوع نخبه. نه؟!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    خلاف کنه، کی جریمه میشه؟
  • بدون نام DE ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 0
    ما هم داریم تیبا و سمند تولید میکنیم !
  • سیاوش ی IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 0
    باید بیاد مشهد تست بشه