۹ نفر
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
مشخصات فنی x33 ؛ مقاله جامع و تخصصی

ام وی ام ایکس 33 را می‌توان اولین کراس‌اوور چینی بازار دانست که در سال 1389 عرضه شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته مدیران خودرو و ام وی ام این است که محصولات این برند دائما درحال به‌روزرسانی هستند که این موضوع ام وی ام X33 را هم شامل می‌شود.

ام وی ام ایکس 33؛ اولین کراس‌اوور چینی بازار ایران

ام وی ام ایکس 33 را می‌توان اولین کراس‌اوور چینی بازار دانست که در سال 1389 عرضه شد. یکی از ویژگی‌های برجسته مدیران خودرو و ام وی ام این است که محصولات این برند دائما درحال به‌روزرسانی هستند که این موضوع ام وی ام X33 را هم شامل می‌شود. یکی از نکاتی که درباره مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 وجود دارد این است که این خودرو از گذشته تا به امروز از یک موتور استفاده می‌کند، اما تقریبا در هر نسل، گیربکس این ماشین تغییر کرده و بهبود یافته است. در این مطلب با مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 آشنا می‌شویم.

ام وی ام ایکس 33؛ از 1389 تا 1401

اواخر دهه 80 خورشیدی را می‌توان زمان افزایش محبوبیت کراس‌اوورها دانست. در همین زمان، مدیران خودرو، نماینده یکی از اولین برندهای چینی حاضر در بازار ایران تصمیم گرفت که کراس‌اوور چری یعنی تیگو را به بازار عرضه کند. این خودرو در سال 1389 با نام ام وی ام ایکس 33 به بازار عرضه شد و توانست به محبوبیت بسیار بالایی در آن زمان دست پیدا کند. چرا که در اواخر دهه هشتاد، کراس‌اوورها بسیار گران‌قیمت بودند. اما شما می‌توانستید ام وی ام ایکس 33 را با قیمتی کاملا مناسب خریداری کنید.

ام وی ام ایکس 33 نسل اول از سال 1389 تا 1392 روی خط تولید قرار داشت و سپس با نسخه ام وی ام X33 نیو جایگزین شد. ام وی ام ایکس 33 نیو از نظر ظاهری تغییرات چندانی نکرده بود، اما به طور کلی هارمونی بهتر و زیباتری داشت. برخلاف نسخه قبلی، این مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک از نوع سی وی تی بود که مشکلات گیربکس دنده‌ای نسل قبل را به کلی پوشش می‌داد. تولید این خودرو از سال 1393 آغاز و تا 1395 ادامه داشت.

ام وی ام ایکس 33 با پسوند اس، نسل بعدی این خودرو بود که از سال 1395 به بازار عرضه شد. این ماشین از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشت و توانست دوباره ام وی ام را محبوب کند. این ماشین از نظر فنی تقریبا همان ام وی ام نسل قبلی بود که کمی از نظر گیربکس بهبود پیدا کرده بود. در این نسل، شما می‌توانید ام وی ام ایکس 33 را در دو نسخه اس و اس اسپرت خریداری کنید که تفاوت آن‌ها در ویژگی‌های ظاهری و برخی آپشن‌ها خلاصه می‌شود. در نهایت هم ام وی ام از سال 1399 نسل جدید این خودرو را با گیربکس AT به بازار عرضه کرده است.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 33 در نسل‌های مختلف

مشخصات فنی x33 ؛ مقاله جامع و تخصصی

یکی از نکاتی که تقریبا درباره تمام ام وی ام ایکس 33های بازار وجود دارد این است که این خودروها همه از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 136 اسب بخار و 180 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کنند. البته که در آخرین نسل این خودرو، در نسخه‌هایی خاص، شما می‌توانید این ماشین را با موتور 1.5 لیتری توربو شارژ که در تیگو هفت و آریزو 5 توربو استفاده شده است، خریداری کنید.

از نظر گیربکس، ام وی ام ایکس 33 در هر نسل تفاوت‌ها و بهبودهایی داشته است. اولین نسل این خودرو مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی بود که ضعف زیادی داشت و دیسک و صفحه آن هم به سرعت تمام می‌شد. اما در نسل بعدی یا همان نیو، این ماشین مجهز به یک گیربکس سی وی تی شد که دیگر این مشکلات را نداشت؛ اما به دلیل عدم مچ بودن با موتور، شتاب مناسبی را ارائه نمی‌داد.

ام وی ام ایکس 33 اس، درست مانند نسل قبلی خود از گیربکس سی وی تی استفاده می‌کرد، اما این گیربکس برنامه‌ریزی بهتری داشت و می‌توانست شتاب‌گیری بهتری را ارائه دهد. گیربکس سی وی تی به کار رفته در این خودرو از نوع 7 سرعته بود و می‌توانستید خودتان هم تعویض دنده‌ها را در حالت تیپ‌ترونیک انجام دهید.

در آخرین نسل ام وی ام ایکس 33، گیربکس این ماشین با نمونه 5 سرعته AT جایگزین شد که شتاب‌گیری به مراتب بهتری دارد و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای از این نظر باز کنید. اما باید به این نکته هم اشاره کنیم که ام وی ام ایکس 33 در نسخه توربوشارژ از یک گیربکس سی وی تی 9 سرعته استفاده می‌کند. این همان گیربکسی است که در بسیاری از محصولات دیگر چری مشاهده می‌کنید.

گیربکس‌های سی وی تی به کار رفته در ام وی ام ایکس 33

گیربکس‌های سی وی تی از نظر مکانیزم به کلی با گیربکس‌های AT یا DCT متفاوت هستند. به این صورت که در این گیربکس‌ها خبری از دنده‌های واقعی نیست و در حین شتاب‌گیری دور موتور بالا می‌رود و تا زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید، این دور موتور بالا می‌ماند. در گیربکس‌های سی وی تی که امکان تعویض دنده در حالت تیپ‌ترونیک را دارند، به صورت نرم‌افزاری دور موتور پایین می‌آید تا شما تصور کنید تعویض دنده انجام شده است.

معرفی کامل گیربکس AT به کار رفته در ام وی ام X33 جدید

گیربکس‌های AT را می‌توان نوع کلاسیک جعبه‌دنده‌های خودکار دانست. امروزه گیربکس‌های AT بسیار هوشمند شده‌اند و تعویض دنده‌ها را با سرعت بسیار بالایی انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که تعویض دنده‌ها در حال تیپ‌ترونیک هم در این گیربکس‌ها بسیار لذت‌بخش‌تر از گیربکس‌های سی وی تی است.

مشخصات فنی x33 ؛ مقاله جامع و تخصصی

تعمیر گیربکس ام وی ام ایکس 33 در مرکز تعمیرکار

ام وی ام ایکس 33 کراس‌اوور چینی محبوب مدیران خودرو است که می‌توانید آن را در چهار نسل مختلف تهیه کنید. گیربکس‌های ام وی ام ایکس 33، از هر نوعی که باشند، در صورت خرابی باید حتما توسط تعمیرکاران مجاز و متخصص تعمیر شوند. چرا که تعمیر گیربکس ام وی ام x33 کاملا تخصصی است و در صورت نداشتن دانش کافی ممکن است گیربکس آسیب ببیند. ما برای تعمیر جعبه‌دنده این کراس‌اوور، مرکز تعمیرکار را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، وارد لینک تعمیر گیربکس ام وی ام x33 شوید.

کد خبر 1680849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =