علی‌پروین درحالی‌که شاگرد سابق، افشین‌پیروانی را دلداری می‌داد به او گفت: تو بهترین انتخاب برای هدایت پرسپولیس هستی

در شلوغی ولیمه علی دایی ، میزی بود که بیش از همه میزهای دیگر جذابیت داشت . جایی که هر کس وارد سالن می شد سعی می‌کرد حتما سری به آنجا بزند . آن میز ، میزی نبود غیر از میزی که علی پروین نشسته بود. جایی که سلطان در کنار کیومرث هاشمی و سعید ترابی از یاران همیشگی پروین تقریبا از ابتدا تا انتهای مراسم را در آن سر کردند و به مرور در طول مراسم افراد مختلفی به این جمع پیوستند و رفتند اما از این جمع ، مهمترین چهره‌هایی که آمدند تا در کنار استادشان باشند ، حمید درخشان بود و افشین پیروانی.
 پیروانی که یک روز پس از باخت تلخ تیمش در تهران برابر ملوان ، هنوز پکر بود از ابتدای حضورش کنار پروین و درخشان ، ساکت بود ، اخمهایش در هم گره خورده بودند و رمق حرف زدن نداشت. این بی‌حالی او سرانجام صدای درخشان را درآورد ؛« وای افشین چه وضعشه؟ انگار تو عمرت نباختی ، بابا جنبه نداری‌ها!» این جمله سرمربی و کاپیتان سابق پرسپولیس باعث شد تا در جمعی که افشین با آنها احساس راحتی می‌کرد ، سفره دلش را باز کند؛«آخه حمید نمی‌دونی اوضاع چقدر خرابه. به جمعیت خط می دهند که شعار بدهند . جو ورزشگاه اصلا عادی نیست ، چطور می ‌شه که از شروع نیمه دوم به تیم ما فحش می‌دهند. معلومه که لیدرها را شارژ کردند» سلطان سرخ‌ها که دارد حرفهای آنها را گوش می کند ، به یکباره وارد بحث می‌شود:« بابا به....» سلطان با این جمله مردانه! باعث می‌شود همه بزنند زیر خنده. و از این لحظه به بعد نصیحت‌های استاد به شاگرد آغاز می‌شود. کمتر پیش می‌آید که علی پروین حامی مربیان پرسپولیس باشد اما انگار او از انتخاب افشین برای تیمی که سمبلش است ، رضایت دارد:« همچین مثل بچه‌ها بغض کردی که انگار تازه به پرسپولیس آمدی آخه بچه خوبه این همه سال بودی و می‌دیدی با من که عمرم رو واسه تیم گذاشتم چی کار کردن! همین حمید مگه مربی تیم نشد! حمید با تو کم از این کارها کردن؟ مگه فراریت ندادن؟» همه تنها سر تکان می‌دهند حرفهای سلطان به‌قدری شنیدنی است که کیومرث هاشمی هم با دقت به آن‌ها گوش می دهد. سلطان معتقد است که افشین باید بردباری‌اش را بالا ببرد؛« اگه این قدر زود مثل بچه‌ها جا بزنی و از کوره در بری ، زود می‌بری! اگه می‌خوای تو پرسپولیس بمونی باید پوست کلفت باشی . مثلا تو کاپیتان این تیم بودی . واقعا که!»
 حمید درخشان هم حرف‌های پروین را تایید می‌کند. او برای افشین خاطره‌ای را از سالی تعریف می کند که مربی پرسپولیس بود ، سالی که توانست استقلال را با سه گل شکست دهد اما خیلی زود از این تیم جدایش کردند و افشین با دقت تمام ،در سکوتی محض حرفهای این دو را گوش می‌کرد. پروین هم البته این‌قدر خاطره از بی‌وفایی‌ها دارد که می‌تواند با آنها کتابی بنویسد؛« ما که پروین بودیم این روزهای آخر از تو خود تیم بلایی سرمان آوردند که تو ورزشگاه هرچی می‌خواستند علیه‌مان می گفتند حالا تو توقع داری به این راحتی بگذارند افشین بیاید و بنشیند روی نیمکت؟ » او پس از این درد دل توصیه های فنی هم به افشین می کند . توصیه درباره اینکه چرا تیمش در وسط زمین به یکباره بازیکن کم می آورد و اینکه اگر دفاعش کمی عمق داشته باشد ، امکان ندارد در بازی‌های دیگر اینگونه گل‌هایی را که در بازی با ملوان خوردند ، بخورد و...
  افشین پیروانی پس از حرف‌های علی پروین کمی به خود آمد او درباره ملاقات با پروین به خبرآنلاین می‌گوید:« انتظارش را نداشتم که علی آقا اینگونه پشت من در بیایند. از او ممنونم . حسابی انگیزه‌ام را با حرفهایش بالا برد. او ‌گفت افشین تو بهترین انتخاب برای پرسپولیسی .» البته این تنها نصیحت سلطان برای مربی جوان پرسپولیس نبود؛« گفت نباید با یک باخت جا بزنی . گفت این اتفاقات همیشگی است که علیه مربیان تیم ، گروهی فحش بدهند. البته ایشان راست می‌گویند در دوره فوتبالم بارها دیده ام که این اتفاقات بیفتد اما تعجبم از این بود که چرا وقتی من از 5 بازی قبلی‌ام 3 برد و 2 مساوی داشتم باید از دقیقه 60 علیه تیمم فحش بدهند. این اتفاق معلوم است که جریان سازی شده.»پیروانی البته پس از حرفهای پروین دوباره به خود آمده است و می خواهد با شکست دادن ذوب آهن تیمش را دوباره در صف مدعیان بالا بکشد؛« البته من کلا اخلاق اینگونه است . خیلی حرف نمی‌زنم . همین اتفاق باعث می شود که وقتی کمی اخم‌هایم در هم باشد شدت چند برابر شود ولی دیگر همه چیز را فراموش کرده‌ام . مطمئن باش که به این سادگی از زیر مسئولیت سنگینی که دارم شانه خالی نمی‌کنم و نمی‌گذارم بتوانند جو تیمم را این‌قدر راحت به هم بریزند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • donya IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۵
    18 1
    khob bayadam shoar midadan, too azadi bakhtan vaghan shahkareeeeeeee. hala ke be zobahanam ba oon fejahat bakhtttttt.