تصاویر | شکایت جنجالی از کمپانی آمریکایی فورد به دلیل دزدی آلیاژ بدنه و قتل مشتریان !

گروهی از مشتریان فورد با تشکیل یک پرونده حقوقی ادعا می کنند این شرکت برای کاهش هزینه ها ایمنی محصولات خود را پایین آورده است. اتفاقی سبب شده تا کمپین های مجازی مختلفی علیه این خودروساز به نام آمریکایی به راه بیفتد. دیجیاتو در خبری به این اعتراضات پرداخته است.

گروهی از مالکان پیکاپ فورد سوپر دیوتی با تشکیل پرونده‌ حقوقی، به دنبال محکومیت این کمپانی در دادگاه هستند. وکلای این پرونده ادعا می‌کنند شواهدی دارند که نشان می‌دهد فورد درست مانند بعض از خودروسازان بی مسئولیت در کشورهای جهان سوم، بطور مداوم برای کاهش هزینه، از موادی بی‌کیفیت‌تر دراین پیکاپ استفاده کرده است.

استیو برمن (Steve Berman) هم‌موسس و مدیر شرکت حقوقی Hagens Berman معتقد است نگاه کلی به تاریخچه پیکاپ‌های فورد و نحوه طراحی آنها، یک موضوع واضح را آشکار می‌کند و آن چیزی نیست جز کاهش مداوم مقاومت سازه. وی دلیل اصلی این امر را کاهش هزینه‌های تولید می‌داند و می‌گوید افت تدریجی ایمنی پیکاپ‌های کمپانی نتیجه این تصمیم است. آقای برمن اضافه می‌کند با حذف یا استفاده کمتر از فولاد در پیکاپ‌های فورد، ضخامت اجزای مهم سازه کابین، به مرور کاهش پیدا کرده است.

فورد در مسیر خودروسازان قاتل؛ استفاده از فولاد بی کیفیت بخاطر کاهش هزینه‌ تولید

فورد و اتهام حذف عمدی قطعات تقویت کننده سازه کابین

وکلای پرونده جنجالی فورد در اسناد خود مدعی هستند فورد عمدا چند قطعه تقویت‌کننده در اطراف شیشه جلو را حذف کرده است. آنها می‌گویند فولاد سقف، حفاظ‌های عمودی درها و ستون A بی‌کیفیت‌تر از قبل است. همچنین ستون‌های اصلی بجای فولاد مقاوم Boron، از نوعی فولاد ضعیف‌تر هستند.

شاکیان فورد ادعا می‌کنند این شرکت هیچ تستی برای ارزیابی نقش کاهش هزینه تولید در افت ایمنی پیکاپ‌های خود هنگام واژگونی انجام نداده است. آنها به طور ویژه به مدل‌های تولیدی بین سال‌های 1999 تا 2016 اشاره می‌کنند و می‌گویند در این مدل‌ها، هنگام واژگونی سقف جمع می‌شود. این مساله هم طبیعتا آسیب جدی سرنشینان را در پی دارد.

فورد در مسیر خودروسازان قاتل؛ استفاده از فولاد بی کیفیت بخاطر کاهش هزینه‌ تولید

شاید بدانید پیش از این فورد به پرداخت 1.7 میلیارد دلار غرامت محکوم شده است. در این پرونده خودروساز بزرگ آمریکایی با شکایت فرزندان خانواده‌ای که والدین خود را به خاطر واژگونی یک دستگاه F-250 از دست داده‌اند، روبروست. البته این کمپانی می‌گوید هیچ اقدام غیرمسئولانه‌ای که باعث آسیب به مشتریان شود، انجام نمی‌دهد و به دنبال فرجام‌خواهی است.

وکلای شرکت Hagens Berman ادعا می‌کنند 162 پرونده و اسناد مرتبط با 83 تصادف را که در آنها سقف جمع شده، شناسایی کرده‌اند. این تصادف‌ها بین سال‌های 1999 تا 2016 رخ داده‌اند. حالا وکلا به دنبال آن هستند که پای مالکان این مدل‌ها را به پرونده باز کنند. در صورت پیروزی در دادگاه، کمپانی آمریکایی مجبور است ضرر و زیان این افراد را نیز جبران کند.

فورد در مسیر خودروسازان قاتل؛ استفاده از فولاد بی کیفیت بخاطر کاهش هزینه‌ تولید

آقای برمن در این باره می‌گوید شرکت فورد به طور آشکار باعث ضرر مشتریان خود می‌شود. از دید وی فورد در پایبندی به ابتدایی‌ترین سطوح مسئولیت در قبال عموم مردم که هر شرکتی هنگام فروش یک محصول باید رعایت کند، کوتاهی کرده است.

227227

کد خبر 1681201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =