رئیس کمیسوین اصل 44 در حضور وزیر صنعت ومعدن در کشور، از چالش​هایی اجرایی آن سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس با دعوت از وزیر صنعت و معدن و تجارت، به بررسی وضعیت صنعت در کشور پرداختند.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون اصل 44، در گزارشی اظهار داشت: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، سیاست​های اصل 44 باید ناظر بر فعالیت​های سرمایه​ای و کسب و کار باشد. این در حالی است که در رقابت پذیری ما در مقام 69 در میان 120 کشور هستیم و نرخ رشد متولد 20 سال گذشته ما حدود 5 درصد بوده و در برنامه چهارم 3.5 درصد بوده است. حال آنکه در پایان سند چشم انداز باید به رشد 8 درصد برسیم.

به گفته وی برای این منظورراهی به جز سرمایه​گذاری از سوی بخش تعاونی و خصوصی وجود ندارد. این هم در گرو واگذاری تصدی امور از بخش دولتی به دیگر بخش هاست.

نماینده اصفهان خطاب به وزیر صنعت و تجارت ادامه داد: مهمترین وظیفه شما تدوین استراتژی صنعت و معدن است که هنوز ارائه نشده است. آمایش سرزمینی هم در برنامه چهارم ارائه نشده است و کارهای نیمه تمامی در زمینه بنگاه​های زود بازده و ... وجود دارد.

فولادگر در ادامه از غضنفری خواست تا در زمینه اجرای سیاست​های کلی اصل 44 ، تکمیل واگذاری​ها و توسعه سرمایه​گذاری​ها را در دستور کار خود قرار دهد. چرا که حجم بالایی از شرکت​ها در گروه ایدرو واگذار نشده و اغلب واگذاری ها در گروه «ب» بوده است. در حالی که باید تا پایان سال 90 این واگذاری ها انجام شود.

به گفته وی، اگر چه وزارت صنایع بعد از وزارت نفت، بالاترین رتبه را در واگذاری​ها دارد، اما هنوز کارهای زیادی نشده است. رفع موانع سرمایه​گذاری و بهبود فضای کسب و کار مهمترین کارهای پیش روی وزیر باید باشد.

گفتنی است علی​اصغر یوسف​نژاد نماینده ساری و عضو کمیسیون صنایع نیز در سخنانی توجه به تولید داخلی را در گرو عدم واردات و تبلیغ کالاهای خارجی دانست و گفت: باید جلوی این تبلیغات گرفته شود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =