با این اپلیکیشن‌های اندرویدی حرفه‌ای عکاسی کنید

گجت نیوز نوشت: در اینجا به معرفی بهترین نرم افزارهای دوربین سال ۲۰۲۲ برای گوشی های اندرویدی می‌پردازیم که تجربه متفاوتی از عکاسی با موبایل را ارائه می‌دهند.

دوربین‌ های گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال‌های گذشته، به پیشرفت بزرگی دست یافته‌اند و به شدت حائز اهمیت هستند. سازندگان در تلاش‌ هستند تا دوربین‌ دستگاه‌های خود را برای استفاده در شرایط مختلف، قابل اطمینان‌ کرده و ویژگی‌های مورد نیاز کاربران را اضافه کنند. امروزه پیش از خرید یک گوشی هوشمند، بررسی دوربین آن بدون شک یکی از عوامل تعیین‌کننده در انتخاب نهایی محسوب می‌شود.

این امر معمولا باعث می‌شود تا برنامه‌های پیش‌فرض و اصلی دوربین، بهتر از نمونه‌های شخص ثالت و جانبی عمل کنند. سازندگان، تنظیمات نرم‌افزاری دوربین خود را به عنوان نمونه پیشنهادی و ترجیجی و همراه با مناسب‌ترین بهینه‌سازی‌ها ارائه می‌دهند. این امر به ویژه در مورد گوشی‌های گوگل، سامسونگ و هواوی که از فناوری هوش مصنوعی و سایر بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری برای هماهنگی بیشتر با سخت‌افزار دوربین استفاده می‌کنند، صادق است. با این حال، یک برنامه جانبی می‌تواند در برخی از سناریوها مفید باشد. در اینجا به معرفی بهترین نرم افزارهای دوربین گوشی های اندرویدی در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

پیش از معرفی، اشاره‌ای داریم به نرم‌افزار محبوب اسنپ‌چت که علی‌رغم فقدان ویژگی‌های حرفه‌ای دوربین، یکی از بهترین تجربه‌های استفاده از دوربین AR فراهم کرده و بسیاری از مردم را به استفاده از این فیلترها برای تصاویر رسانه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل عادت داده است.

بهترین نرم افزارهای دوربین گوشی ۲۰۲۲

1- Adobe Lightroom

ادوبی لایت روم

نرم‌افزار ادوبی لایت‌روم، به لحاظ فنی یک ویرایش‌گر عکس محسوب می‌شود و نرم‌افزار تخصصی دوربین نیست. با این وجود، این برنامه به همراه یک اپلیکیشن داخلی عکاسی عرضه شده است که عملکرد نسبتا مناسبی دارد و به ویژگی‌های کلیدی نظیر HDR، پشتیبانی از RAW و حالت‌ها و تنظیم‌های مختلف مجهز است. علاوه بر این، در صورت نیاز، مجموعه‌ای از کنترل‌های دستی دوربین نیز از طریق این برنامه قابل استفاده هستند.

با توجه به اینکه نرم‌افزار Adobe Lightroom یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش‌گر اندرویدی حال حاضر است، بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و با استفاده از برنامه دوربین آن، بلافاصله عکس خود را ثبت و سپس ویرایش کنید.

2- Camera FV-5 – از بهترین نرم افزارهای دوربین گوشی 2022

کمرا اف وی 5

برنامه Camera FV-5 دارای کنترل‌های دستی، براکتینگ نوردهی و حتی موارد تخصصی‌تر مانند فاصله‌سنج داخلی است. فهرست ویژگی‌های این نرم‌افزار بسیار طولانی است و قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. این برنامه با قیمت ۳.۹۵ دلار از طریق گوگل پلی قابل دریافت است و با به‌روزرسانی‌های مختلفی همراه می‌شود. تنها نقطه ضعف کلی این برنامه، عدم عملکرد صحیح در برخی از گوشی‌های هوشمند است.

3- Cymera

سایمرا

برنامه سایمرا (Cymera)، یکی دیگر از نرم‌افزارهای قدیمی و محبوب دوربین است و بیشتر بر ویژگی‌های اصلی تمرکز دارد. این بدان معنی است که مجموعه‌ای از فیلترها و برچسب‌ها، جلوه‌های ویژه و ویژگی‌های مشابه از جمله Beauty effects را دریافت خواهید کرد که می‌تواند حالت‌های خاصی را به صورت یا بدن شما اضافه یا از بین ببرد. این برنامه هم‌چنین شامل یک ویرایش‌گر عکس برای ویرایش‌های جزئی است و به صورت رایگان قابل دریافت است.

4- Filmic Pro – از جدیدترین و بهترین نرم افزارهای دوربین اندرویدی 2022

فیلمیک پرو

نرم‌افزار Filmic Pro یکی از جدیدترین برنامه های دوربین و هم‌چنین از گران‌ترین اپلیکیشن‌های این دسته در پلتفرم اندروید است و ویژگی‌های منحصر به فردی را به دنبال دارد. قابلیت‌های این برنامه شامل برخی از کنترل‌های دستی بسیار خاص است که از جمله آنها می‌توان یک نوار لغزنده دوگانه برای نوردهی و فوکوس، یک ماتریس تنظیم تعادل رنگ سفید و کنترل محنی گاما اشاره کرد.

علاوه بر این، برنامه Filmic Pro با برخی از گزینه‌های تجزیه و تحلیل اضافه شده، یک کنترل زنده RGB و بسیاری از موارد دیگر ارائه می‌شود. با وجود شروع متزلزل این برنامه، توسعه‌دهندگان به طور فعال بازخورد کاربران را دریافت کرده و اپلیکیشن را برای رفع اشکالات آپدیت می‌کنند.

6- Google Camera

گوگل کمرا

نرم‌افزار گوگل کمرا، اپلیکیشن رسمی دوربین این شرکت است و همان نمونه‌ای محسوب می‌شود که در اکثر گوشی‌های هوشمند ساخت گوگل از جمله سری پیکسل وجود دارد. این برنامه دارای مجموعه‌ای هرچند کوچک، اما موثر از ویژگی‌هایی است که شامل حالت تاری لنز، حرکت آهسته، فوتوسنتز، تثبیت‌کننده ویدیو و موارد دیگر می‌شوند. تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن، سازگاری آن با دیگر گوشی‌های هوشمند است.

این برنامه برای بسیاری از گوشی های دیگر از دسترس خارج بوده و این روزها به نظر می‌رسد که تنها برای دستگاه‌های پیکسل قابل در دسترس قرار گرفته است. با این حال، نسخه‌هایی خارج از گوگل پلی برای برخی از دستگاه‌های دیگر بهینه شده که می‌توان از منابع دیگر دانلود کرد.

7- HedgeCam 2

برنامه hedgecam 2

برنامه HedgeCam 2 نسخه جدیدی از نرم‌افزار متن‌باز Open Camera است که سهولت در استفاده و ویژگی‌های اضافی از جمله مزایای آن محسوب می‌شود. این برنامه شامل طیف گسترده‌ای از کنترل‌های دستی، حالت‌های عکس HDR و DRO (بهینه‌سازی محدوده پویا)، عناصر سفارشی‌سازی مختلف (مانند خاموش کردن صدای شاتر) و حتی مواردی مانند پشتیبانی از تشخیص چهره است. برنامه HedgeCam 2 نسخه‌ تکامل یافته Open Camera محسوب می‌شود که البته کارکرد پیچیده‌تری نیز دارد.

8- Manual Camera

منوال کمرا

اپلیکیشن Manual Camera یک برنامه دوربین نسبتا مناسب با مجموعه‌ای از کنترل‌های دستی، از جمله نوردهی، تعادل رنگ سفید، ISO، فوکوس، سرعت شاتر و پشتیبانی از فایل‌های RAW است. حتی اگر گوشی شما از قابلیت‌های اشاره شده پشتیبانی می‌کند، هم‌چنان می‌توانید از این برنامه برای فیلم‌برداری حرکت آهسته استفاده کنید. هم‌چنین این نرم‌افزار با افزودن حالت‌های عکاسی مانند عکس‌های متوالی و فیلم‌برداری 4K، تجربه ساخت ویدیو را تکمیل می‌کند.

با اینکه پردازش تصویر آن به خوبی برنامه اصلی دوربین گوشی نیست، اما به احتمال زیاد برخی از ویژگی‌های آن مانند حالت‌های عکس‌برداری که در نرم‌افزار پیش‌فرض دوربین وجود ندارند، به کار خواهند آمد. این برنامه از سال ۲۰۲۰ هیچ آپدیتی را دریافت نکرده و امیدواریم که توسعه‌دهنده، آن‌را رها نکرده باشد.

9- Open Camera – از محبوب‌ترین و بهترین نرم افزارهای دوربین گوشی 2022

اپن کمرا

نرم‌افزار Open Camera یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوربین برای عکاسان حرفه‌ای است که ویژگی‌هایی تخصصی شامل کنترل‌های دستی دوربین را ارائه می‌دهد. هم‌چنین این برنامه به یک تایمر، پشتیبانی از برخی میکروفون‌های خارجی، HDR، براکتینگ نوردهی و موارد دیگر نیز مجهز است. اپلیکیشن متن‌باز Open Camera گزینه‌ای مناسب برای عکاسان و فیلم‌برداران است و می‌توانید به صورت کامل رایگان آن‌را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

10- Photoshop Camera

فتوشاپ کمرا

نرم‌افزار Photoshop Camera به لحاظ فنی، یک ویرایش‌گر عکس به همراه یک نرم‌افزار داخلی دوربین است و به شما این امکان را می‌دهد تا از سوژه عکس گرفته و سپس از طریق آن تغییرات و ویرایش لازم را اعمال کنید. با اینکه این اپلیکیشن در حد فتوشاپ دسکتاپ، قدرتمند نیست و یا به اندازه Adobe Lightroom بر فعالیت حرفه‌ای تمرکز ندارد، اما مجموعه‌ای از فیلترها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با آنها آهنگ خودکار، کنترل‌های حالت پرتره و موارد دیگر را شخصی‌سازی کنید.

این برنامه بیشتر برای انتشار نمونه کارها در رسانه‌های اجتماعی کاربرد دارد. به علاوه، می‌توان فیلترهای کاملا منحصر به فردی را انتخاب کرد. در مجموع اگر به دنبال زیباسازی صفحه اینستاگرام خود هستید، فوتوشاپ کمرا یک گزینه ایده‌آل است.

11- Pixtica

پیکستیکا

نرم‌افزار پیکستیکا یکی از جدیدترین برنامه‌های دوربین در این فهرست است که مجموعه‌ای از ترفندهای شسته و رفته را در کنار قابلیت‌های ویرایش پس از پردازش، ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به فیلترهای زنده، کنترل‌های دستی، کنترل نوردهی، ضبط‌کننده GIF، حالت حرکت آهسته، پشتیبانی از فایل RAW، اسکنر کد QR و دیگر موارد اشاره کرد. برنامه پیکستیکا با یک گالری ساده و ویرایشگر عکس همراه شده است.

12- ProCam X

پروکم ایکس

برنامه ProCam X یکی از جدیدترین نرم افزارهای دوربین موجود در فهرست است و عملکرد نسبتا معقولی دارد. این برنامه بیش از فیلترها و چیزهایی به سبک رسانه‌های اجتماعی، بر ویژگی‌های حرفه‌ای تمرکز دارد و شامل امکاناتی نظیر حالت عکاسی پی در پی، تشخیص چهره، پشتیبانی از ضبط ویدیوی 4K و پشتیبانی از RAW است. علاوه بر این، کنترل‌های دستی، گزینه‌ خاموش کردن صدای شاتر و چندین حالت دوربین مانند حالت صحنه یا حالت فوکوس نیز برای آن تعریف شده است.

13- SayCheese

برنامه saycheese

برنامه SayCheese نوع متفاوتی از یک نرم‌افزار دوربین است که امکان کنترل از راه دور را در کنار ویژگی‌های متمایز ارائه می‌دهد. این برنامه به شما امکان می‌دهد به گوشی دوست خود متصل شوید و با دوربین آن، از طریق دستگاه خود اقدام به عکاسی کنید. این یک راه‌حل عالی برای مواقعی است که می‌خواهید یک عکس دسته‌جمعی بگیرید اما کسی را ندارید که این کار را برای شما انجام دهد. این برنامه هم‌اکنون در نسخه بتا قرار دارد، با این حال عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد و با دریافت به روزرسانی‌های بیش‌تر، در آینده به پایداری بیشتری می‌رسد.

14- Snap Camera HDR

اسنپ کمرا hdr

برنامه Snap Camera HDR تلفیقی از قابلیت‌های مورد نیاز عکاسان مبتدی و حرفه‌ای را ارائه می‌کند. از جمله قابلیت‌های این برنامه، می‌توان به کنترل‌های دستی دوربین، ضبط ویدیوی 4K، پشتیبانی از فرمت RAW، فناوری HDR و گزینه‌های تعیین اندازه فایل اشاره کرد. این نرم‌افزار هم‌چنین شامل حالت‌های عکاسی سرگرم‌کننده، افکت‌ها، حاشیه‌ها و جلوه‌های رنگی است. با اینکه برنامه‌های بهتری برای استفاده از فیلترهای جذاب و کنترل‌های دستی وجود دارند، اما به ندرت می‌توان نمونه‌ای را پیدا کرد که هر دو کار را به خوبی انجام دهند.

15- VSCO – از گران‌ترین اما بهترین نرم افزارهای دوربین گوشی 2022

برنامه vsco

برنامه VSCO یک نرم‌افزار دوربین و ابزار ویرایشگر عکس محبوب و نسبتا قدرتمند است. کاربرد دوربین این نرم‌افزار نسبتا ساده است و به اندازه برنامه اصلی گوشی یا برخی نمونه‌های دیگر توانمند نیست. با این حال، ویرایشگر آن، یکی از بهترین نمونه‌ها در میان پلتفرم اندروید محسوب می‌شود. این برنامه شامل ویژگی‌هایی نظیر فیلترها، افکت‌ها و تنظیمات است.

نرم‌افزار اصلی دوربین گوشی، هم‌چنان بهترین گزینه

هر گوشی هوشمندی فارغ از برند سازنده، دارای یک اپلیکیشن اختصاصی و پیش‌فرض دوربین است. شرکت‌ها این برنامه‌ها را به طور خاص برای دوربین دستگاه شما توسعه و بهینه‌سازی می‌کنند. اغلب این اپلیکیشن‌ها، دارای ویژگی‌هایی هستند که دیگر نمونه‌های متفرقه و جانبی فاقد آن هستند. به علاوه، پردازش تصویر به طور خاص برای سخت‌افرار دوربین گوشی طراحی شده تا بهترین خروجی را دریافت کنید. این در حالی است که دیگر برنامه‌های رقیب، فاقد سازگاری کامل پردازشی هستند.

از دیگر مزایای برنامه اختصاصی دوربین گوشی، می‌توان به برخی از افزونه‌ها اشاره کرد که برای مثال در گوشی‌های سامسونگ، حالت‌های اضافی دوربین را شامل می‌شود که می‌توانید آن‌را به طور مجزا دانلود و نصب کنید. توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های جانبی دوربین که برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند عملکرد خوبی داشته باشند، کار سختی پیش رو دارند. در حالی‌که نهایتا این سازندگان هستند که با در اختیار داشتن وقت و منابع کافی، بهترین نتیجه ممکن را رقم می‌زنند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =