در آذربایجان‌غربی، ارسال گزارش‌های ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی از الکترونیکی شدن ارسال گزارش‌های ایمنی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان، در راستای گسترش خدمات الکترونیکی این سازمان، خبر از ارسال گزارش‌های ایمنی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت الکترونیکی داد.

وی بیان کرد به استناد ماده ۷ آئین نامه حفاظت کارگاه‌های ساختمانی "هرگاه مهندسین ناظر در ارتباط با نحوی اجرای عملیات ساختمانی ایراداتی مشاهده نمایند که احتمال وقوع حادثه را در برداشته باشد باید مراتب را به همراه راهنمایی‌های لازم، کتباً به کارفرما یا کارفرمایان اطلاع داده و رونوشت آن را به اداره کار و امور اجتماعی و مرجع صدور پروانه ساختمان تسلیم نمایند.

در این جلسه که جمالی معاون روابط کار وزارت تعاون، آقای پرنده مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون و دهقان مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی حضور داشتند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی گفت: در اقدامی بی سابقه برای اولین بار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت کاهش بروکراسی اداری و کاهش مراجعات، کاهش حوادث ساختمانی، حمایت هر چه بیشتر از مهندسان، تفاهم نامه‌ای در این خصوص امضا کردند.

وی روال ارسال گزارشات خلافی در سامانه نظام جامع الکترونیک را به شرح زیر اعلام کرد:

ناظر با مراجعه به سامانه نظام جامع الکترونیک وارد سامانه شده و پرونده مورد نظر را انتخاب می نماید و سپس فرآیند درخواست ثبت گزارش خلافی را انتخاب می کند. با انتخاب این گزینه و تایید اطمینان از ثبت خلافی برای پرونده فرم ثبت خلافی برای ناظر نمایش داده شده و ناظر موارد خلافی ساختمان اعم از ایمنی و طرح تفصیلی و شهرسازی و مقررات فنی و ملی ساختمان را برای پرونده ثبت می نماید.
در صورتی که خلافی ثبت شده برای پرونده از نوع ایمنی باشد گزارش ثبت شده برای ساختمان در کارتابل کاربر اداره کار تعریف شده برای آن شهرستان نمایش داده می شود. کاربر اداره کار با مراجعه به سامانه نظام جامع الکترونیک و وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور خود قادر خواهد بود تمامی گزارشات خلافی مربوط به ایمنی ساختمان ثبت شده در شهرستان خود را مشاهده نماید.
اطلاعات نمایش داده شده برای کاربر اداره کار شامل اطلاعات ملک به همراه نقشه Utm ، اطلاعات مالک، اطلاعات ناظر و مجری، دستور تهیه نقشه صادر شده برای پرونده و شرح گزارش خلافی ثبت شده برای ساختمان می باشد. کاربر مربوطه قادر خواهد بود گزارش خلافی ثبت شده را در قالب خروجی تعریف شده دریافت نماید و در صورت لزوم اعلام مشاهده و خروج از کارتابل را در سامانه ثبت نماید.

لازم به توضیح است برای تمامی دفاتر شهرستانی یک کاربر اداره کار تعریف شده که این کاربر قادر خواهد بود فقط گزارشات مربوط به همان شهرستان را مشاهده و دریافت نماید.کارتابل تولید شده برای کاربر اداره کار در مرحله راه اندازی اولیه بوده و پس از تست و راه اندازی اولیه گزارشات و داشبوردهای مورد نیاز احتمالی برای این کاربران در آینده تولید خواهد شد.

46

کد خبر 1684793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =