چهارمحال و بختیاری رتبه اول تحقق اهداف صادراتی کشور را کسب کرد

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت‌های تولیدی این استان جزو صادرکنندگان برتر کشوری شناخته شدند و به همین دلیل چهارمحال و بختیاری در تحقق اهداف صادراتی رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سجاد رستمی افزود: در شش ماهه اول امسال وزن کالاهای صادر شده ۵۱ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۱۴ تن و وزن صادرات شهریورماه از استان ۷ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۱۶ تن بوده است.

رستمی گفت:کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری در شش ماهه نخست امسال شامل کاشی، سرامیک، چینی‌آلات بهداشتی، آجر نسوز، مفتول آلومینیومی، میلگرد ساختمانی، ورق فولادی گالوانیزه، لوازم خانگی، مغز بادام و ... است.

مدیرکل صمت استان گفت: بیشترین کالاهای تولیدی صادراتی در چهارمحال و بختیاری به مقصد کشورهای عراق، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه، سوریه، گرجستان، ایتالیا، ترکمنستان و ... بوده است.

وی گفت:شرکت برفاب در جمع هشت صادرکننده برتر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱.۲ درصد واحدهای صنعتی فعال کشور در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، اضافه کرد: ۹۶۶ واحد صنعتی در استان وجود دارد که با بازسازی و نوسازی آن‌ها تلاش داریم به سمت تولید باکیفیت و صادرات‌محور حرکت کنیم.

رستمی گفت: دو هزار طرح صنعتی در استان با سرمایه‌گذاری اسمی ۵۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی بیش از ۳۱ هزار نفر در حال اجرا است که ۴۰۰ مورد آن پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشته و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =