۱۳ نفر
۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
عکس | پهپاد غیرعادی چینی رکوردشکن شد!

ایرنا نوشت: یک تیم تحقیقاتی در چین رکورد گینس را برای طولانی ترین پرواز یک هواپیمای بال‌زن یا اورنیتوپتر به نام خود ثبت کرد.

این پهپاد که شبیه پرنده است توسط محققان و دانشجویان دانشگاه بیهانگ ساخته شده است، توانست مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۴.۹۸ ثانیه را بی وقفه پرواز کند.

بیشتر بخوانید:

یک ویدئو نشان می دهد این پرواز در زمینی باز در پکن در روز ۲۱ ژوییه انجام شده است و اکنون دانشگاه بیهانگ گواهینامه کسب رکورد جهانی گینس آن را منتشر کرده است.

عکس | پهپاد غیرعادی چینی رکوردشکن شد!

این پهپاد که با باتری یون لیتیوم کار می کند، ۱.۶ کیلوگرم وزن دارد و طول بال های آن به ۲ متر می رسد. این پهپاد قادر است با سرعت ۱۰ متر در ثانیه پرواز کند.

ژائو لونگفی دستیار موسسه تحقیقاتی علوم مرز دانشگاه و عضو این تیم تحقیقاتی گفت: مدت پرواز هواپیماهای بال‌زن قبلی در جهان کوتاه بوده و پرواز بیشتر آنها فقط نیم ساعت طول کشیده که عمدتا کمتر از سایر انواع پهپادهای متعارف است.

عکس | پهپاد غیرعادی چینی رکوردشکن شد!

این پهپاد چینی در آزمایش های قبلی فقط ۵۳ دقیقه پرواز کرد که بعد از بهینه سازی سیستم برق و دینامیک بال ها، عملکرد آن ارتقا یافت و به بهترین شرایط ممکن دست یافت.

این هواپیماها پرواز پرندگان، خفاش ها و حشرات را تقلید می کنند و کاربردهای بالقوه ای در حوزه هایی مانند اکتشاف مریخ، دفع پرندگان فرودگاه ها و مطالعات فضای نزدیک دارند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =