برگزاری نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان  چهارمحال وبختیاری

نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال‌وبختیاری و نمایندگان ارگان‌های موثر در امر سوادآموزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور نمایندگان ارگان‌های موثر در امر سوادآموزی در محل سالن جلسات شهید مردانی استانداری چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد، گفت: بنای نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) در دی‌ماه سال 1358 از جمله اقدامات قابل تقدیر و شایسته آموزش‌وپرورش است.

شهرام خواجوی چالشتری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند " آموزش‌وپرورش در دوره قبل از انقلاب تقلیدی و برگرفته از آموزه‌های غربی بود" افزود: هرچند مجموعه تعلیم و تربیت پس از انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و سوادآموزی ارائه داده اما قانع کننده نیست و ما نیاز به آسیب‌شناسی و تحول در این حوزه داریم.

خواجوی در ادامه تصریح کرد: کسی که خودش طعم سوادآموزی و افزایش آگاهی را بچشد، زمینه را برای زمینه را برای علم‌آموزی فرزندانش هم محیا می‌کند و مشوق پیشرفت خانواده در این امر می‌گردد که این خودش باعث بالا رفتن نشاط و شادابی اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز در جامعه نیاز داریم که سوادآموزی از آموزش خواندن و نوشتن به سمت آموزش و کسب مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی پیش رود.

خواجوی تقویت و استمرار ارزیابی و نظارت در حوزه سوادآموزی را از ضرورت‌های روز نهضت سوادآموزی برشمرد و افزود: از دیگر ضرورت های این حوزه آشنایی آموزشیاران نهضت سوادآموزی با روش‌های نوین آموزشی و تربیتی است که باید از طریق دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی می‌بایست پس از فراگیری روش‌های نوین تربیتی این روش‌ها را به سوادآموزان نیز منتقل کنند چرا که پدران و مادران آگاه‌تر با فرزندان خود راحت‌تر و موثرتر ارتباط برقرار می‌کنند و باعث کاهش ایجاد آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی در پایان گفت: مشکلات اقتصادی باعث کاهش رغبت افراد به سوادآموزی می‌گردد که دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) باید با حمایت‌های مالی این دغدغه را برطرف و افراد را در امر سوادآموزی حمایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =