اعتراضات به نامگذاری روز چهارمحال و بختیاری در ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان نامگذاری ۳۱ اردیبهشت به روز چهارمحال و بختیاری پیگیری‌ها برای یافتن دلیل این اقدام آغاز و پیگیری‌ها و اعتراض به این مصوبه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،رئیس‌ و اعضای شورای اسلامی شهرکرد ضمن دعوت از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد از وی درخصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون حذف روز شهرکرد توضیح خواستند.

پیام احمدی در این خصوص گفت: دو موضوع متفاوت نام‌گذاری روزی به نام استان و روزی به نام شهرکرد سابقه‌ای طولانی دارد که در تمامی نامه‌نگاری‌ها صورت گرفته در این سنوات، روز ۳۱ اردیبهشت به نام روز شهرکرد و روز ۲۰ بهمن که سالگرد بیعت مردم استان با حضرت امام خمینی(ره) به نام روز استان به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سال قبل در جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۲۰ بهمن به نام روز استان تصویب شد که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور پیرامون روز استان، برای درج در ضمیمه تقویم کشور نیاز به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد که در این جلسه تاریخ ۳۱ اردیبهشت به نام استان تصویب می‌شود.

اعتراضات به نامگذاری روز استان ادامه دارد

وی افزود: از لحظه اعلام این خبر پیگیری‌ها برای یافتن دلیل این اقدام انجام شد و برخی نکات مانند فصل برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری در بهار و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه در این فصل سبب نامگذاری این روز به صورت کلی توسط مسئولین ملی است ولی پیگیری‌ها و اعتراض به این مصوبه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان کماکان ادامه دارد.

احمدی با بیان اینکه روز استان موضوعی متفاوت از روز شهرکرد است، بیان داشت: هیچ مصوبه‌ای پیرامون تغییر روز شهرکرد وجود ندارد و روز ۳۱ اردیبهشت سال‌هاست به نام روز شهرکرد تثبیت شده که مساله به وجود آمده صرفا پیرامون روز استان است.

وی با بیان اینکه بزرگان استان با نامگذاری روز استان در تاریخ ۲۰ بهمن موافق هستند، افزود: روز ۲۰ بهمن براساس آیین‌نامه کمیته نامگذاری در شورای فرهنگ عمومی کشور به روز چهارمحال و بختیاری مصوب شده است و در تایید نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بیان کرد: با این اوصاف طبق نامه‌ نگاری‌ها و تصمیمات انجام شده نام‌گذاری ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز شهرکرد امری تثبیت شده و هیچ گاه این مهم ابطال نشده است.

بابک زمانی‌پور نیز در ادامه این جلسه گفت: تداخل این دو مبحث با یکدیگر باید پیگیری شود تا ببینیم علت نامگذاری ۳۱ اردیبهشت به نام چهارمحال و بختیاری چه بوده است.

وی افزود: برخی با خلط مبحث و شایعه‌سازی اعلام می‌کنند ‌که شهرکرد ستیزی شده است اما کاملا این مبحث تکذیب می‌شود و شورای فرهنگ عمومی استان در حال پیگیری موضوع می‌باشد.

رئیس گنجینه آموزش و پرورش استان گفت: درواقع کلمه مرکز استان در این خبر منتشر شده جا افتاده است، که مشکل با پیگیری رفع می‌شود.

فاطمه بیگی عضو شورای اسلامی شهرکرد در پایان جلسه خاطرنشان کرد: در همه مراکز استان‌ها روز نکوداشت برگزار می‌شود که اگر قانون تغییر روز مرکز استان برای همه اجرا شد برای مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم اجرا شود اما اگر این تغییر نام تنها برای این مرکز استان است حتما باید از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح شود و روز ۳۱ اردیبهشت همان روز شهرکرد بماند.

در پایان جلسه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد خواستار پیگیری هرچه سریع‌تر این موضوع شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =