رسا نوشت:

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در مذمت ایمان بدون عمل گفت: برخی خود را جزو دوستان و شیعیان امیرالمومنین می دانند ولی در عمل کار دشمنان او را انجام می دهند این یعنی خدعه و مکر کردن در مقابل خداوند. 

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی شب گذشته در حسینیه امام خمینی(ره)قم، نفاق را تنبیه الهی توصیف کرد و گفت: با خدا نمی شود شوخی کرد آنها چون به وعده خود عمل نکردند، منافق شدند و به خاطر وعده دروغ در دلهایشان تا روز قیامت پیامدهاى نفاق باقى می ماند. 

آیت الله مصباح یزدی گفت: کید و مکر در شرایط عادی مطلوب نیست گاهی در حد گناه است و گاهی هم باعث کفر می شود . 

وی با بیان اینکه گاهی عمل انسان قولش را تصدیق نمی کند افزود: اینکه حرفی بزنیم و آن را انجام ندهیم نوعی نفاق است و منافق نزد خدا بدتر از کافر است چرا که او هم کفر ورزیده و هم خدعه و نیرنگ می کند. 

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) دور شدن از شیطان را در گریز از دام کفر موثر دانست و ادامه داد: اگر می خواهیم در دام کفر نیفتیم باید از مراتب ابتدایی و آسان آن جلوگیری کنیم یعنی عهدی که با خدا بستیم را شوخی نگیریم. 

این استاد اخلاق حوزه در مذمت ایمان بدون عمل گفت: برخی خود را جزو دوستان و شیعیان امیرالمومنین می دانند ولی در عمل کار دشمنان او را انجام می دهند. این یعنی خدعه و مکر کردن در مقابل خداوند. 

آیت الله مصباح یزدی انجام گناه را عادت آور توصیف کرد و تصریح کرد: عادت، گناه را برای انسان امری عادی جلوه می دهد و کم کم گناه ملکه می شود و در این شرایط ترک کردن آن خیلی سخت خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =