۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹

کتاب «سکه های ایران زمین» با همکاری مؤسسه فرهنگی و انتشاراتی پازینه و کتابخانه و موزه ملی ملک منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتابخانه و موزه ملی ملک که توسط مرحوم حاج حسین آقا ملک گردآوری شده با در اختیار داشتن بیش از 20 هزار قطعه سکه از ادوار مختلف تاریخ، از لیدیه و هخامنشی و سکه های اسلامی تا دوران معاصر در گنجینه خود یکی از 5 گنجینه مهم و شناخته شده این حوزه در ایران است.

 سکه های ایران زمین

کتاب «سکه های ایران زمین» به معرفی مجموعه سکه های متعلق به گنجینه کتابخانه و موزه ملک از دوره هخامنشی تا پایان دوره پهلوی می پردازد.

این کتاب به کوشش سید علی اصغر شریعت زاده، ویراستاری سید محمدعلی موسوی، پیشگفتار سید مجتبی حسینی، مدیر عامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و عکس هایی از سروش میلانی زاده با همکاری کارشناسان کتابخانه و موزه ملی ملک به چاپ رسیده است. در آغاز این کتاب با درج جداولی به معرفی سلسله های تاریخی ایران می پردازد. سپس منتخب سکه ها و مدال های موزه ملک با عکس هایی از رو و پشت سکه ها و توضیح کامل اشکال و متن هایی که بر سکه ها حک شده، معرفی می شود.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =