۱ نفر
۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
خشت اول اخلاق در فوتبال

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نشستی با نمایندگان کمیته اخلاق برگزار کرد.

آقای تاج آنگونه که در سایت فدراسیون فوتبال آمده است جنابعالی در نشست هم اندیشی نمایندگان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای حاضران سخنرانی کرده و بیان فرموده‌اید که:

«در کمیته اخلاق باید سند راهبردی داشته باشیم و باید با بررسی و گزارش نویسی و در نهایت ایجاد ۲۰ درصد مجازات، کاری کنیم که بی‌اخلاقی و فساد از فوتبال دور شود بر همین اساس باید آیین نامه اخلاقی ارائه شود، آموزش داده شود و در نهایت ترویج داده شود تا به هدفمان برسیم».

اولا فدراسیون فوتبال یک سند راهبردی دارد بنام اساسنامه که بند ۴ ماده ۶۲ آن می‌گوید اعضای ارکان قضایی و از جمله کمیته اخلاق را باید هیأت رئیسه، به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پیشنهاد کنند و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال آنها را انتخاب کند.

آیا پس از ۸ آذرماه ۱۳۹۹ که اجرای اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال از آن تاریخ، الزامی بوده است اعضای ارکان قضایی را به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پیشنهاد داده‌اید؟

چه سندی راهبردی‌تر از اساسنامه فدراسیون فوتبال؟

مشخص فرمایید که آیا پیش از سخنرانی اخیر خود به تکالیف اساسنامه‌ای خود درباره استقرار کمیته اخلاق و انتخاب اعضای آن منطبق با اساسنامه جدید اقدامی صورت داده‌اید؟


ثانیا در نظر داشته باشید که بی‌اخلاقی و فساد با گزارش نویسی و افزایش ۲۰ درصدی مجازات‌ و همانند این‌ها از فوتبال دور نمی‌شود.

رئیس و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بایستی اساسنامه فدراسیون فوتبال را پیش روی خود بگذارند و ببینید در چند مورد به آن عمل نکرده‌اند مثلاً گزارشی به مردم بدهند و مشخص کنند که در چند مورد زیر راجع به اجرای اساسنامه فدراسیون فوتبال چکار کرده‌اند:

1️⃣ تشکیل مجمع برای تعیین اعضای ارکان قضایی (ماده ۶۲ اساسنامه)

2️⃣ تشکیل مجمع برای تعیین اعضای کمیته‌های انتخاباتی (ماده ۶۱ اساسنامه)

3️⃣ تشکیل مجمع عمومی برای تعیین اعضای کمیته حسابرسی (ماده ۶۰ اساسنامه)

4️⃣ تشکیل مجمع عمومی برای انتخاب اعضای رکن صدور مجوز اعم از هیات بدوی و هیات استیناف (ماده ۵۸ اساسنامه)

در پایان عرایضم دو پند بزرگان که در رفع فساد و بی‌اخلاقی در یک ساختار ، بسیار موثر است را یادآوری می‌کنم:

الف) به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

ب) رطب خورده ، منع رطب چون کند؟

251251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =