یک روحانی بانفوذ عضو مجلس می گوید مردم به دلیل ضعف باورهای دینی و تبلیغات آژانسهای مسافرتی در شبهای قدر به آنتالیا می روند.

امیدسلیمی بنی: حجت الاسلام محمد تقی رهبر، نماینده اصفهان و رییس فراکسیون روحانیون مجلس از مسئولان سازمان گردشگری می پرسد چرا به آژانسهای مسافرتی اجازه می دهند در شبهای قدر و عزاداری ماه رمضان، مسافران را به آنتالیا ببرند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به "افتضاح بودن" وضعیت حجاب و پوشش در شهرهای مقصد گردشگری در ترکیه می گوید: "من واقعا متوجه نمی‌شوم که سفر در ایام قدر و ضربت خوردن یا تاسوعا و عاشورا به شهرهایی مثل آنتالیا که همه می‌دانیم وضعیت اخلاقی و پوششی در آن‌جا افتضاح است چه معنی دارد؟ و اصلا چرا اجازه انجام این سفرها به آژانس‌ها داده می‌شود؟"

گفته می شود در طول روزهای ماه رمضان، آژانسهای مسافرتی، با کاهش قیمت تورهای خود، سعی کرده اند مردم را به این مسافرتها ترغیب کنند. برخی از پیامکهای تبلیغاتی نیز با اعلام کاهش فراوان قیمت تورها به مقاصد ترکیه و قبرس تا حد 40 درصد در روزهای ماه رمضان، مردم را به رفتن تشویق کردند.

با این حال گزارشها حاکی از استقبال مردم برای رفتن به تعطیلات تابستانی، آن هم در شبهای قدر دارد. برخی خبرگزاریها نوشتند برخی از تورهای خارجی آژانس‌های مسافرتی در شبهای قدر ظرفیتشان تکمیل شده و لیست انتظار بلند، بالایی نیز برای هر کدام وجود دارد.

تضعیف ارزشهای دینی و تبلیغات

عامل افزایش استقبال مردم از تورهای خارجی به خصوص رفتن به آنتالیا در شبهایی که در فرهنگ مذهبی ایرانیها، شبهای بااهمیتی است، چیست؟

رهبر عامل افزایش این مسافرتها را "ضعیف شدن ارزشهای دینی" و "تبلیغات" می داند. به گفته این روحانی منتفذ مجلس :" متاسفانه ارزش‌های دینی و مذهبی در مردم ضعیف شده و در کنار این نیز آژانس‌ها هم مردم را به این سفرها ترغیب می‌کنند و نظارتی هم وجود ندارد که جلو این‌ها را بگیرد خب مشخص است وقتی نظارت نباشد هر کس هر کاری بخواهد می‌کند و مملکت به این وضع می‌افتد."

با وجود این گونه انتقادات، مردم، تمایل زیادی برای حضور در مناطق گردشگری ترکیه از خود نشان می دهند.  خبرگزاری آناتولیا ترکیه چندی پیش نوشت: سفر ایرانیان به آنتالیا ۱۰۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در همین رابطه روزنامه "تودی زمان" چاپ آنکارا در گزارشی، وضعیت مسافرت تفریحی ایرانیان به ترکیه را اینطور توصیف کرده: "ایرانیان، ترکیه را به عنوان نخستین مقصد سفرهای توریستی خود در بیرون از کشور بر می‌گزینند، به گونه‌ای که میزان مسافرت ایرانیان به آنتالیا در بازه زمانی یک ماهه، از اول ژوئن سال جاری تا پایان همین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته و تنها در ماه ژوئن امسال، ۱۴ هزار و ۲۴۲ نفر از ایران به شهر آنتالیا در ترکیه سفر کرده‌اند. آمار سفر ایرانیان به این شهر در شش ماه نخست سال نیز نزدیک به ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است."

آمارها نشان می دهد ایرانیان در سال گذشته سومین ملیتی هستند که بیشترین سفر را به ترکیه داشته اند. مقام نخست را روسیه و پس از این کشور، شهروندان آلمانی از حیث میزان سفر به این کشور در اختیار دارند. شرکتهای توریستی ترکیه اعلام کرده‌اند که آمار ورود گردشگران ایرانی به این کشور، همواره در حال افزایش است، به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۰، نزدیک به ۶۹ هزار ایرانی فقط به شهر آنتالیا سفر کرده‌اند. این مسافرتها در شبهایی که روز بعد از آن، تعطیل است نیز ادامه دارد.

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عوام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
    4 0
    شما كه مسئولي ببين چكار كردي يا نكردي كه مردم اينجوري شدن ...