عکس | غول فوجی‌فیلم با حسگر 40 مگاپیکسلی معرفی شد!

زومیت نوشت: فوجی فیلم X-T۵ دوربین کامپکت رده‌بالایی با حسگر ۴۰ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی کم‌مصرف‌تر از نسل قبل است که با وضوح ۶.۲K فیلم‌برداری می‌کند.

فوجی فیلم مدل جدید دوربین کامپکت بدون آینه‌ی X-T۴ را رونمایی کرد. X-T۵ دوربین رده‌بالای مجهز به حسگر APS-C است که درمقایسه‌با نسل قبل تغییرات قابل توجهی به خود دیده تا افراد بیشتری را به سمت دوربین‌های ساخت فوجی فیلم جذب کند. X-T۵ با وجود پای‌بندی به فرمول اصلی دوربین‌های قبلی، بزرگ‌ترین تغییر پنج سال اخیر را در دوربین‌های سری X-T اعمال می‌کند.

براساس نوشته‌ی انگجت، دوربین Fujifilm X-T۵ به حسگر ۴۰ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری ۶.۲K@۳۰fps مجهز است،‌ درحالی‌که مدل قبلی حسگر ۲۶ مگاپیکسلی داشت. به‌لطف دوربین جدید، برای دستیابی به فیلم‌برداری با وضوح بالاتر از ۴K مجبور نیستید لزوما X-H۲S را تهیه کنید.

باتری و نمایشگر و بخش داخلی دوربین فوجی فیلم X-T5

فوجی فیلم می‌گوید دوربین جدیدش به‌لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی X-Processor ۵ محاسبات را سریع‌تر انجام می‌دهد. این پردازنده، فوکوس خودکار مبتنی‌بر هوش مصنوعی و خروجی ۱۰ بیت ۴:۲:۲ و F-Log۲ و پشتیبانی از فرمت HEIF را در دوربین X-T۵ امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین X-T۵ به بدنه‌ی کوچک‌تر، سبک‌تر و نسبتاً ساده‌تری مجهز است و فوجی فیلم برای تسهیلِ نگه‌داشتن دوربین در دست، جایگاه دکمه‌ی شاتر و دکمه‌ی چرخان جلویی را تغییر داده است.

نمایشگر و منظره یاب دوربین فوجی فیلم X-T5

X-T۵ در داخل بدنه نیز یک‌سری تغییرات به خود دیده. این دوربین از سیستم لرزش‌گیر درون‌بدنه‌ای (IBIS) بهتری استفاده می‌کند. این سیستم تا هفت استاپ لرزش‌گیری انجام می‌دهد، اما لرزش‌گیری دوربین X-T۴ به ۶٫۵ استاپ می‌رسید.

صفحه‌نمایش چرخان LCD در دوربین جدید کمی وضوح بیشتری دارد و X-T۵ به منظره‌یاب الکترونیکی با بزرگ‌نمایی ۰٫۸ برابری مجهز است. بدنه‌ی X-T۵ تا حد زیادی مشابه نسل قبل است، اما همچنان تغییرات را احساس خواهید کرد.

دوربین فوجی فیلم X-T5 از نمای بالا

در حوزه‌های دیگر شاهد تغییرات عمده‌ای در دوربین فوجی فیلم X-T۵ نیستیم. این دوربین همچنان دو اسلات کارت حافظه‌ی UHS-II SD، یک درگاه USB-C و یک درگاه HDMI دارد. X-T۵ از همان باتری مدل قبل استفاده می‌کند، اما به گفته‌ی فوجی فیلم، پردازنده‌ی دوربین جدید مصرف انرژی کمتری دارد.

فوجی فیلم می‌گوید که دوربین X-T۵ در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲‌ (۲۶ آبان ۱۴۰۱) با قیمت ۱٬۶۹۹ دلار (صرفاً برای بدنه) دردسترس قرار می‌گیرد. کیت شامل بدنه و لنز ۵۵-۱۸ میلی‌متری ۲٬۰۹۹ دلار قیمت دارد و کیت دیگری با بدنه و لنز ۸۰-۱۶ میلی‌متری با قیمت ۲٬۱۹۹ دلار عرضه می‌شود.

نیم رخ دوربین فوجی فیلم X-T5

فوجی فیلم افزون‌بر دوربین X-T۵ از لنز ۵۹۹ دلاری ماکروی ۱۱ المانه‌ی XF۳۰mm f/۲.۸ نیز پرده‌برداری کرده است. این لنز می‌تواند روی سوژه‌هایی در فاصله‌ی تنها ۹۹ میلی‌متر از حسگر (و ۱۲٫۷ میلی‌متر از لنز) فوکوس کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =