۲۳۰ برنامه در طول هفته کتاب در لرستان برگزار می‌شود

منصور احمدی از برگزاری ۲۳۰ برنامه متنوع فرهنگی به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری ستاد هفته کتاب در استان برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،، منصور احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کتاب را یکی از موثرترین و مهم‌ترین ابزار در مهندسی فرهنگی دانست و افزود: با توجه به اهمیت نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نگاه خاص و ویژه‌ای به حوزه کتاب دارد.

احمدی با اشاره به اینکه مطالعه الکترونیک نیز برای ارتقاء سطح فرهنگ نافع است، افزود: کتاب فیزیکی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و با پیشرفت هر نوع تکنولوژی این جایگاه حفظ خواهد شد؛ چراکه نوع تعامل و تاثیرگذاری کتاب در ارتقاء فرهنگ بی‌نظیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه با هدف ترویج، خرید کتاب، مطالعه کتاب و ورود کتاب به سبد خانوار در تلاش هستیم و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است، افزود: به‌مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» از ۲۱ تا ۲۷ آبان در استان برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که با همکاری ستاد هفته کتاب در لرستان اجرا خواهند شد.

احمدی با اشاره به اینکه ۲۳۰ برنامه در طول هفته کتاب در لرستان برگزار می‌شود، گفت: جمعه میز شمیم خدمت در مصلی الغدیر خرم‌آباد با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ، کتاب، کتابخوانی و کتابدار در دیدار چهره به چهره با مردم پرداخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: برپایی ایستگاه فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان، اهداء کتاب و برگزاری مسابقه فرهنگی در کنار برپایی میز شمیم خدمت انجام خواهد شد.

احمدی هفته کتاب را فرصتی برای قدردانی و جبران زحمات و تلاش‌های نویسندگان، ناشران، کتابداران و مروجان کتاب دانست و افزود: به همین مناسبت آیین تجلیل از خادمان نشر لرستان، یکشنبه‌(۲۱ آبان‌ماه) با حضور مسئولان استانی در تالار شهید آوینی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، کتاب‌فروشی‌ها را حلقه مهم در فرهنگ مکتوب دانست و افزود: بازدید از کتاب‌فروشی‌ها با هدف شناخت مسائل و مشکلات آن‌ها نیز در هفته کتاب انجام خواهد شد.

احمدی گفت: نقد و بررسی کتاب‌، اهداء کتاب به مناطق حاشیه‌ای و موسسات مردم‌نهاد، نشست‌های تخصصی با فعالان حوزه کتاب، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سی‌امین دوره هفته کتاب لرستان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برنامه کاشت نهال به نام شهدای هنرمند، شهدای مدافع امنیت، فرهیختگان، نویسندگان استان اشاره کرد و افزود: این برنامه با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد، جمعه (۲۷ آبان‌ماه) برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری پویش‌های مختلف کتاب‌خوانی و یادداشت‌نویسی، مسابقه شب‌های دانایی در برنامه‌های شبانگاهی صدا و سیما، بلندخوانی کتاب، رونمایی از تازه‌های نشر استان، فضاسازی شهری، جمع‌خوانی کتاب،‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت شیوه‌های کاربردی ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد ایستگاه مطالعه در ادارات استان،‌ نیز از دیگر برنامه‌هایی هستند که از سوی ستاد هفته کتاب در لرستان اجرا می‌شوند.

احمدی گفت: در همه شهرستان‌های استان نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =