شورای امنیت ملی روسیه درباره دیدار شمخانی و پاتروشف بیانیه داد

ایسنا نوشت: شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای به بیان جزئیات دیدار مقامات ارشد امنیت ملی ایران و روسیه در تهران پرداخت.

به نقل از خبرگزاری تاس، شورای امنیت ملی روسیه در پی سفر نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران، نوشت، در رایزنی‌های پاتروشف با علی شمخانی، همتای ایرانی‌اش که با حضور مقامات دو کشور انجام شد، به ویژه به موضوع تلاش نهادهای اطلاعاتی غربی برای مداخله در امور روسیه و ایران پرداخته شد.

در این بیانیه آمده است: طرفین درباره مسائل امنیت اطلاعات و راه‌های مبارزه با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی غربی برای مداخله در امور داخلی ایران و روسیه گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، مقامات روسیه و ایران همچنین درباره «برخی مسائل بین‌المللی، از جمله وضعیت اوکراین و خاورمیانه» گفت‌وگو کردند.

شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد، پاتروشف و شمخانی بر ضرورت به اشتراک گذاشتن تجربیات مسکو وتهران درباره چگونگی تقویت پتانسیل اقتصادی و ارتقای تجارت با وجود فشار تحریم‌ها گفت‌وگو کردند.

همچنین، طرفین تعامل در عرصه بین‌المللی را به طور ویژه مورد توجه قرار داده و آمادگی‌شان را برای تداوم و افزایش گفتمان شوراهای امنیت ملی دو کشور اعلام کردند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1693219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =