اعتراف تلخ مایکروسافت / پلی‌استیشن ایکس‌باکس را شکست داد

گجت‌نیوز نوشت: پس از ابراز نگرانی سونی مبنی بر احتمال انحصاری شدن بازی‌های اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این شرکت برای توجیه خرید خود، اعتراف کرد که ایکس باکس در مقابل پلی استیشن شکست خورده است.

ظاهرا مایکروسافت در متقاعد کردن رگولاتورهای اروپایی جهت پذیرش خرید شرکت هلدینگ بازی‌های ویدئویی «اکتیویژن بلیزارد» به مشکل برخورده است. مایکروسافت در آخرین تلاش خود برای تغییر نتیجه به نفع خود، یادآور شده که اکنون سونی رهبر بازار کنسول‌های بازی است و به طور غیرمستقیم، به شکست ایکس باکس در مقابل پلی استیشن اعتراف کرده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تحقیقات گسترده‌ای را در مورد پیشنهاد خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت آغاز کرده است. این تحقیقات پس از معلت پیشنهادی تنظیم‌کننده اتحادیه اروپا در سپتامبر و زمانی که معامله برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفت، آغاز شده بود. طبق بیانیه جدید، نتیجه تحقیق تا ۹۰ روز کاری آینده، یعنی حداکثر تا ۲۳ مارس (۳ فروردین) ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد. این کمیسیون در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت و برهم زدن تعادل بازار و کاهش رقابت، ابزار نگرانی کرده است.

تحقیقات اولیه کمیسیون نشان می‌دهد که این معامله ممکن است رقابت را در بازارهای توزیع بازی‌های ویدیویی کنسول و رایانه شخصی، از جمله خدمات اشتراکی مالتی‌گیم یا بازی‌های ابری کاهش دهد. این سازمان به طور خاص، از پتانسیل مایکروسافت برای تبدیل برخی از موفق‌ترین بازی‌های اکتیویژن بلیزارد به عناوینی انحصاری سخن گفت.

کمیسیون اتحادیه اروپا، به طور ویژه نگران است که مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد و تصاحب بازی‌های رایانه شخصی، سطح بالا و موفق (به اصطلاح AAA) مانند “Call of”، انتشار این عناوین را برای سایر پلتفرم‌ها محدود کند. در این میان، مایکروسافت سعی کرده با یک استراتژی ضعیف برای مشروعیت‌زدایی سونی علیه این معامله بهره ببرد. در پاسخ به اعلامیه تحقیقاتی کمیسیون، این شرکت اعلام کرده که سونی رهبر بازار است و به نوعی اعتراف کرده که ایکس باکس در مقابل پلی استیشن شکست خورده است.

در این باره، سخنگوی مایکروسافت در گفتگو با The Verge گفت: سونی، شرکت پیشرو در صنعت بازی، در مورد خطر انحصاری کردن بازی Call of Duty از سوی مایکروسافت، ابراز نگرانی کرده است. اما ما اطمینان داده‌ایم که متعهد هستیم این بازی را برای هر دو پلتفرم در دسترس قرار دهیم. ما برعکس آنچه تصور می‌شود، می‌خواهیم مردم به بازی‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، هنوز نهایی نشده است. علاوه بر اتحادیه اروپا، سازمان رقابت و بازار بریتانیا و سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان نیز در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1693569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =