مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 2 شهریور 1390

شوهرم مانند پدرم به من پول توجیبی نمی‌دهد 

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم همانند پدرم که در گذشته به من پول توجیبی نمی‌داد، با دادن پول توجیبی به من مخالف است و از این کار امتناع می‌کند.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست نفقه خود را به قاضی شعبه 235 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این زن در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه دیگر تحمل بی‌پولی را ندارم، گفت: قبل از ازدواج پدرم در خصوص پرداخت پول توجیبی با من مشکل داشت، چرا که حاضر نبود، پول نقد به من بدهد تا آن را خرج کنم؛ در حال حاضر این مشکل را با شوهرم نیز دارم.
وی ادامه داد: شوهرم بسیار بدتر از پدرم است چرا که نه تنها خرجی به من نمی‌دهد بلکه خودش برایم وسیله‌ای نمی‌خرد بنابراین در حال حاضر نفقه مشخص می‌خواهم و از درخواستم منصرف نمی‌شوم.
زن در مقابل قاضی این پرونده با اشاره به اینکه 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، افزود: شوهرم با توجه به حقوق و اموالی که دارد، باید با درخواست نفقه من موافقت کند.
مرد در دادگاه حضور داشت و با بیان اینکه پولی برای پرداخت نفقه همسرم به شکل روزانه ندارم، گفت: همسرم باید از این درخواست منصرف شود چرا که من این نفقه را نمی‌پردازم.
وی ادامه داد: همسرم باید یاد بگیرد که هر چیزی را نمی‌تواند با زور و اصرار به دست آورد، در واقع با مخالفت، این موضوع را به همسرم می‌فهمانم.
مرد بار دیگر بیان کرد: نفقه همسرم را نمی‌دهم و می‌دانم او با این موضع موافقت خواهد کرد؛ در حقیقت اگر زندگی مشترکمان برایش مهم باشد، این کار را نخواهد کرد.
زن در پایان گفت: نفقه‌ام را می‌خواهم و دوست ندارم مانند گذشته که از پدرم درخواست پول توجیبی می‌کردم، حالا به زور از شوهرم پول بخواهم.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن حرف‌های طرفین و به دلیل وجود مدارکی در خصوص اموال مرد، او را محکوم به پرداخت نفقه زن کرد.

 

 

پیرمرد 69 ساله بندرخمیری با قیچی از پا درآمد

فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان از دستگیری قاتلی که پیرمردی را با ضربات قیچی در بندرخمیر به قتل رسانده بود خبر داد.
‌اصغر قطب‌زاده‌ ا اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خمیر در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد چاقو خوردگی و به قتل رسیدن پیرمردی به هویت معلوم و متواری شدن قاتل، موضوع دستگیری را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات پلیسی، قاتل به نام معلوم در مخفیگاهش دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با اشاره به اینکه مقتول توسط یک قیچی خیاطی که به گردنش برخورد کرده به قتل رسیده است، خاطرنشان کرد: قاتل علت قتل را اختلافات قبلی عنوان کرد که به همین خاطر با مقتول درگیر شده سپس او را به قتل رسانده است که پس از جست‌وجو آلت قتاله نیز کشف شد.
قطب‌زاده بیان داشت: قاتل پس از تشکیل پرونده در راستای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

 

 

دستگیری 182 نفر متخلف روزه‌خوار در لرستان‌

فارس نوشت: فرمانده انتظامی لرستان گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران امر به معروف و نهی از منکر، 182 نفر متخلف روزه‌خوار در سطح این استان دستگیر شدند.
کاظم علیزاده اظهار داشت: در اجرای طرح تامین نظم و امنیت و کنترل نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و برخورد با روزه‌‌خواری ماموران این نیرو در روزهای 20 و 21 ماه رمضان علاوه بر تذکر لسانی به یک هزار و 476 نفر، 182 نفر را دستگیر کردند.
وی افزود: از این تعداد 42 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند که برابر قانون شرع اسلام با آنان برخورد شود.
‌علیزاده گفت: ماموران اطلاعات و امنیت در مدت یاد شده و در زمینه مقابله با بدپوششی در استان 712 نفر مورد تذکر و ارشاد و از این تعداد 28 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی لرستان اعلام کرد: از آغاز ماه مبارک رمضان و در زمینه حفظ و حرمت این ماه به 9 هزار و 487 نفر متخلف تذکر لسانی داده شده که از این تعداد 785 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان داشت: ماموران انتظامی در زمینه طرح جمع‌آوری معتادان و مزاحمان نوامیس مردم 9 نفر دستگیر که از این تعداد سه نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.
‌علیزاده خاطرنشان کرد: 3 هزار و 248 مورد بازدید از واحدهای صنفی انجام شده که این امر منجر به پلمپ 161 واحد صنفی متخلف شد، که از این تعداد صاحبان 57 واحد متخلف پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی استان شدند. 

 

 

75 نفر در حوادث ترافیکی هفته گذشته جان خود را از دست دادند

واحد مرکزی خبر نوشت: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از کشته شدن 75 نفر در حوادث ویژه ترافیکی در هفته گذشته خبر داد و گفت : در این مدت در 79 تصادف رانندگی، 370 نفر نیز مصدوم شدند.
آقای معصومی افزود : 155 آمبولانس هم برای امداد رسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شد.
وی گفت : مهم‌ترین حوادث این مدت مربوط به برخورد سه دستگاه خودرو پراید، وانت و تریلر در محور ایذه به اهواز در استان خوزستان، برخورد دو دستگاه پژو آر دی و 206 در محور شهریار به جاده شهر قدس و برخورد دو دستگاه پراید در محور کردان به برغان در استان تهران بود.
معصومی گفت : در این سه حادثه چهار نفر کشته و 18 نفر مجروح شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از رانندگان خواست هنگام رانندگی از کشیدن سیگار، صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، مشاجره و شوخی خودداری کنند و در صورت مصرف داروهایی که بر هوشیاری و سرعت واکنش راننده تأثیر منفی دارد، رانندگی نکنند.
بنابر اعلام اورژانس کشور یکی از نکات ایمنی برای جلوگیری از وقوع حوادث جاده‌ای، پرهیز از حمل بارهای سنگین و حجیم خارج از ابعاد اتومبیل و بیش از حد مجاز است. همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، تجهیزات ایمنی ترافیک از جمله مثلث احتیاط، چراغ قوه، همراه داشتن دفترچه بیمه و داروهای مورد نیاز بیماران در هنگام سفر ضروری است.

 

 

دستگیری «قاسم افغانی» که از زنان برای توزیع موادمخدر استفاده می‌کرد

ایسنا نوشت: فردی که با جذب دختران فراری و معتاد، از آنان برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌کرد دستگیرشد.
با حضور مرد میانسالی به کلانتری 103 گاندی با بیان اینکه دختر جوانشان به نام «مریم» مدتی است به ماده مخدر از نوع شیشه اعتیاد پیدا کرده است مدعی شد که دختر جوانش از خانه متواری شده اما مریم هر از چند گاهی به خانه بازگشته و با تهدید و زور از والدینش مبلغی دریافت می‌کند.
این مرد در ادامه با اشاره به پیگیری‌هایش در مورد وضعیت و محل سکونت مریم گفت: پس از مدتی متوجه شدیم که او در خانه یکی از اراذل و اوباش بنام در خیابان معلم به نام «قاسم» زندگی می‌کند.
با ثبت این شکایت، ماموران برای تعیین صحت و سقم این مساله تحقیقات خود را آغاز کرده و در تحقیقات اولیه دریافتند فردی به نام «قاسم» معروف به «قاسم افغانی» منزل خود را به مکانی برای زندگی و رفت و آمد دختران جوان و فراری کرده به گونه‌ای که ضمن آن که زمینه را برای اعتیاد این زنان فراهم می‌کند، از آن دختران برای تهیه و توزیع موادمخدر استفاده می‌کند.
با به دست آمدن این سرنخ ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی به مدت چند شبانه‌روز محل سکونت «قاسم‌افغانی» را تحت نظر گرفته و دریافتند در ساعات خاصی از شبانه‌روز افراد مختلفی به صورت مخفیانه به این منزل مراجعه می‌کنند.
بدین ترتیب ماموران بلافاصله مراتب را به مقام قضایی اعلام کرده و با اخذ دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و در ساعت 6 صبح یکی از روزهای هفته گذشته وارد منزل متهم شده و متهم را به همراه مریم در مخفیگاه دستگیر کردند.
همچنین در بازرسی از مخفی‌گاه «قاسم» مقادیری موادمخدر و ابزار آلات استعمال موادمخدر، تجهیزات ماهواره‌ای و یک قبضه سلاح تقلبی و همچنین مقادیر زیادی مدارک جعلی کشف و ضبط شد.
همچنین ماموران در بازرسی از منزل «قاسم» دریافتند که وی در اطراف منزل خود با نصب دوربین مدار بسته اقدام به کنترل رفت و آمدها در اطراف مسیر منزلش می‌کند.
با انتقال این افراد، ماموران در تحقیقات ابتدایی دریافتند متهم تبعه کشور افغانستان بوده اما با ایجاد مدارک جعلی خود را ایرانی و تبعه یکی از شهرهای استان خراسان معرفی کرده بود.
قاسم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شده است.

 

 

کشف 680 کیلوگرم تریاک و دستگیری دو قاچاقچی

ایسنا نوشت: در عملیات پلیس با قاچاقچیان در خاف، دو قاچاقچی دستگیر و 680 کیلوگرم موادمخدر کشف و ضبط شد.
سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: چندی پیش ماموران پلیس در منطقه خاف به یک خودرو مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: پس از توقف این خودرو دو قاچاقچی مسلح با ماموران پلیس درگیر شدند که در این درگیری یکی از ماموران زخمی و در نهایت هر دو قاچاقچی دستگیر شدند.
امیری‌مقدم در خاتمه با بیان اینکه در این عملیات 680 کیلوگرم موادمخدر که در خودرو جاسازی شده بوده به همراه سه قبضه سلاح با یک‌هزار فشنگ کشف و ضبط شد، افزود: متهمان دستگیرشده به منظور طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

 

 

حکم قصاص و حبس عاملان قتل دکتر سرابی تأیید شد

فارس نوشت: حکم قصاص، شلاق و حبس دادگاه کیفری در خصوص عاملان قتل دکتر سرابی در شعبه 20 دیوان عالی کشور تأیید شد.
شامگاه 31 شهریور سال گذشته دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق، مقابل خانه‌اش در میدان 53 نارمک با شلیک 2 گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان، بعد از ظهر جمعه (2 مهر) جان باخت.
از آنجا که سوءقصد به جان این پزشک فقط 24 ساعت پس از قتل عبدالرضا سودبخش (پزشک متخصص عفونی) صورت گرفته بود با دستور معاون دادستان پرونده هر دو جنایت در اختیار شهریاری، بازپرس کشیک ویژه قتل قرار گرفت. 
از آنجا که دکتر سرابی قبل از مرگ به پلیس گفته بود که از سوی خانواده یکی از بیماران فوت شده‌اش مورد تهدید قرار گرفته است بلافاصله تحقیقات برای شناسایی خانواده زن فوت شده آغاز شد.
کارآگاهان وقتی متوجه شدند فرزندان این زن در کرمانشاه زندگی می‌کنند با هماهنگی قضایی راهی این شهر شدند و متهم اصلی را دستگیر کرده که او انگیزه قتل را انتقامجویی عنوان کرد.
جلسه محاکمه متهمان، در تاریخ 24 اسفند سال گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همتیار برگزار شد که در نهایت قاضی همتیار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، سجاد، متهم ردیف اول را به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت، نصب و تغییر شماره پلاک و سرپیچی از دستور پلیس به تحمل 4 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم کرد.
طبق حکم دادگاه، علی، متهم ردیف دوم نیز به تحمل 10 سال حبس (5 سال تعلیقی) محکوم شده است.
پرونده این جنایت، بعد از ابلاغ حکم به طرفین پرونده، به دیوان عالی کشور ارجاع شد تا قضات دیوان عالی نیز درباره پرونده و حکم صادر شده، نظر دهند. سرانجام قضات شعبه 20 دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره درباره متهمان را تأیید کردند.

 

 

نجات 13 کوهنورد از مرگ

مهر نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر از نجات 13 کوهنورد مفقود شده، از مرگ خبر داد.
حسین درخشان اظهار داشت: روز گذشته امدادگران شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری در جریان مفقود شدن یک تیم کوهنوردی در آبشار این شهر قرار گرفتند. بلافاصله دو تیم امداد و نجات به ارتفاعات آبشار اعزام و موفق شدند پس از چندین ساعت جستجو 13 نفر از اعضای این تیم را پیدا و به پایین ارتفاعات منتقل کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه همه اعضای این تیم سالم بوده و به هیچکدام آسیب جدی وارد نشد.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر از کوهنوردان خواست قبل از صعود به ارتفاعات محل عبور را بشناسند. همچنین در مواقع بروز حادثه بلافاصله با تلفن 147 سازمان امداد و نجات یا پلیس 110 تماس بگیرند. 

 

 

برخورد چهار خودرو با یکدیگر در یافت‌آباد هفت تن را روانه بیمارستان کرد

ایسنا نوشت: مسوول روابط عمومی اورژانس تهران از مصدومیت هفت تن در جریان یک حادثه رانندگی خبر داد.
حسن عباسی در تشریح جزئیات این خبر گفت: این تصادف در ساعت 6:43 بامداد امروز (چهارشنبه) در محدوده پل بهاران یافت‌آباد به وقوع پیوسته که هفت مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان فیاض‌بخش منتقل شدند.  
حال عمومی این هفت نفر مساعد گزارش شده است.

 

 

متهمان علاوه بر سرقت، موتورسیکلت سارقان دیگر را برای دزدی ارتقا می‌دادند!

ایسنا نوشت: رییس کلانتری 108نواب از دستگیری سه سارق موتورسیکلت که در پوشش یک تعمیرگاه اقدام به نگهداری اوراق اموال مسروقه کرده بودند، خبر داد. 
سرهنگ اردشیر باهنر افزود: بنابر گزارش ساکنان خیابان جیحون مبنی بر فعالیت مشکوک یک تعمیرگاه موتورسیکلت، بررسی موضوع در دستورکار ماموران کلانتری 108 نواب قرار گرفت.
باهنر ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل سه مرد که دارای سوابق کیفری بوده و اعتیاد نیز داشتند، دستگیر شدند و در بازرسی به عمل آمده از محل سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.
رییس کلانتری 108 نواب با بیان اینکه متهمان پس از سرقت موتورسیکلت‌ها در محل تعمیرگاه نسبت به تعمیر یا اوراق کردن آنها اقدام می‌کردند گفت: این افراد علاوه بر سرقت، موتورسیکلت سارقان و کیف‌قاپان را نیز برای سرقت تقویت کرده و قدرت موتور آن را ارتقا می‌دادند.
وی در پایان از تشکیل پرونده و ارسال آن برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.  

 

 

اختلاف خانوادگی در گلستان، قتل دختر جوان را رقم زد

ایسنا نوشت: دختر جوانی که از منزل برای رفتن به مسجد و ادای فریضه نماز خارج شده بود در بین راه با ضربات چاقو از پا درآمد. 
رئیس حوزه قضایی خان ببین از توابع استان گلستان با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از اعلام این خبر، بازپرس ویژه به منظور تحقیقات و شناسایی علل و عامل قتل در محل حاضر شد.
رمضانعلی عابدی فیروزجایی افزود: پس از انجام مراحل تحقیقات مشخص شد قاتل، جوانی به نام کیومرث است که پس از اقدام به قتل از محل متواری شده است.
وی تصریح کرد: خانواده قاتل و مقتول از مدت ها پیش با یکدیگر اختلاف داشتند که این اختلاف در نهایت مرگ دختر جوان را رقم زد.
به گفته قاضی پرونده، تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه دارد.

 

 

هشدار دادستان سیرجان درباره افزایش کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی

ایسنا نوشت: دادستان سیرجان گفت: کلاهبرداری از طریق کارت‌های بانکی در سیرجان افزایش یافته و سادگی و اعتماد بی‌جا، دلیل اصلی آن است. 
مهدی بخشی با اشاره به افزایش تعداد کلاهبرداری‌ها از طریق کارت‌های بانکی در این شهرستان، گفت: دلیل اصلی و عمده این امر در کنار زرنگی و هوشیاری کلاهبرداران، سادگی و اعتماد بی جای اقشار مردم به افرادی است که با آنان تماس تلفنی می‌گیرند.
وی افزود: پیچیدگی‌های فن آوری و تبادل سریع اطلاعات در کنار ایجاد رفاه و آسایش و سرعت در امور ، باعث افزایش سوءاستفاده و کلاهبرداری با شیوه ها و ترفندهای مختلف شده است.
بخشی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر حساب بانکی چندین نفر از شهروندان توسط افراد کلاهبردار تخلیه شده است، به نمونه ای از این کلاهبرداری‌ها طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: فردی طی تماس تلفنی با اتحادیه آرد و نان سیرجان خود را مهندس معرفی و اعلام می‌کند که به نیت کارخیر و واریز مبالغی به حساب نانوایان برای پخت نان مجانی برای مردم در ایام لیالی قدر، نیازمند شماره تلفن تعدادی از نانوایان سطح شهر می باشد تا طی تماس تلفنی با آنها موضوع را مطرح کند.
دادستان سیرجان ادامه داد: فرد کلاهبردار با اخذ شماره تلفن‌ها، با احدی از نانوایان تماس و اعلام می دارد که قصد واریز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب بانکی وی برای هزینه پخت نان رایگان برای شهروندان را دارد و برای انجام این کار نیازمند شماره کارت و رمز دوم آن است.
بخشی اضافه کرد: فرد نانوا نیز با سادگی، اطلاعات خواسته شده را در اختیار کلاهبردار قرار داده و بعد از بررسی حساب بانکی خود متوجه می شود نه تنها پولی به حساب او واریز نشده، بلکه مبلغ بیست و پنج میلیون ریال از حساب بانکی وی برداشت شده است.
دادستان سیرجان از رسانه ها و مبادی اطلاع رسانی و اتحادیه های صنوف خواست، با اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه‌سازی جامعه، از گسترش این گونه جرایم و مالباختگی شهروندان جلوگیری کنند.

 

 

نشست زمین جان یک شهروند را گرفت

مهر نوشت: نشست زمین و فروکش کردن کف اتاق در طبقه همکف ساختمان 4 طبقه در خیابان میرزای شیرازی منجر به ایجاد گودالی به عمق 4 متر و مرگ یکی از ساکنان ساختمان شد. 
در پی تماس شهروندان ساعت 14:56 دقیقه دیروز با سامانه 125 آتش نشانی و اطلاع رسانی در مورد این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 53 و گروه نجات 13 آتش نشانی تهران در کوتاهترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در خیابان میرزای شیرازی، بالاتر از خیابان مطهری رساندند.
طبقه همکف این ساختمان محل فعالیت یک شرکت بازرگانی است که فرو ریختن ناگهانی کف یکی از اتاق های آن باعث ایجاد گودالی به ابعاد 3 در 4 متر و به عمق 4 متر شد، هنگام وقوع این حادثه یکی از کارکنان شرکت به همراه آوار و مقدار زیادی قطعات و لوازم فلزی موجود در اتاق به داخل گودال افتاد و در زیر خرواری خاک و سنگ و آهن آلات گرفتار شد.
ناصرسلیمی فرمانده نجاتگران گفت: با توجه به عمق گودال ایجاد شده و ریزش مداوم دهانه چاهی که در زیر کف این اتاق قرار داشت، مجبور شدیم سه کارگاه برپا کنیم تا نجاتگران بتوانند برای انجام عملیات خود را به عمق گودال برسانند.
وی افزود: یکی از مشکلات آتش نشانان در این حادثه، ریزش مداوم دیواره گودال و وجود چاه فاضلاب در عمق این گودال بود که با کوچک ترین بی احتیاطی احتمال داشت فرد نجاتگر در زیر آوار گرفتار شود و یا به درون چاه سقوط کند.
سلیمی تصریح کرد: پس از ایمن سازی اولیه و ایجاد کارگاه بر روی گودال، نجاتگران به نوبت در حالی که با طناب کاملاً مهار شده بودند یکی یکی به داخل گودال رفتند تا عملیات آوار و خاک برداری بدون وقفه و به طور مستمر انجام شود.
وی در مورد وضعیت فرد حادثه دیده در گودال گفت: در بررسی اولیه معلوم شد که این شخص کاملاً در زیر خاک و آهن آلات مدفون شده و هیچ آثاری از او دیده نمی شود به همین خاطر احتمال می رفت که فرد در زیر آوار چاه، جان خود را از دست داده باشد.
فرمانده گروه نجات 13 همچنین خاطر نشان کرد: به رغم وضعیت نا امید کننده، تنها هدف نجاتگران از همان لحظات اولیه نجات این شخص بود و به همین دلیل با نهایت دقت و سرعت عمل همراه با اقدامات اولیه ایمنی برای حفظ جان آتش نشانان و نجاتگران، کار آوار برداری را شروع کردیم.
وی با بیان این که تلاش آتش نشانان و نجاتگران در این حادثه حدود 5 ساعت و 40 دقیقه طول کشید افزود: به علت شرایط خطرناک محل حادثه و نیز ریزش مقدار زیادی خاک و سنگ و آهن آلات بر روی این فرد، تقریبا 5/1 ساعت طول کشید تا بدن او از زیر آوار نمایان شد.
وی علت فروکش کردن کف اتاق را شکستگی لوله های آب در اثر فرسودگی و نشت مداوم آب اعلام کرد که منجر به شسته شدن تدریجی خاک زیرکف اتاق و ریزش ناگهانی دهانه چاه شده است.
این گزارش حاکی است اکبر اکبری افسر آماده منطقه 1 عملیات آتش نشانی تهران نیز زیاد بودن وزن وسایل و اجناسی را که روی کف این اتاق نگهداری می شد عاملی برای رخداد این حادثه خواند و افزود: آتش نشانان و نجاتگران علیرغم شرایط دشوار و خطری که هرلحظه جان آنها را به خطر می انداخت از تلاش دست برنداشتند و سرانجام جسم بی جان فرد گرفتار شده را از زیر آوار خاک بیرون آوردند.
وی گفت: امدادگران اورژانس که در محل حادثه حاضر بودند پس از انجام معاینات لازم مرگ این شهروند را تائید و اعلام کردند.

 

 

خودرو سواری در عمق 20 متری دره متوقف شد

خبرگزاری مهر نوشت: سرعت عمل و واکنش به موقع آتش نشانان در اجرای عملیات امداد و نجات سبب جلوگیری از سقوط خودرو سواری به عمق دره و نجات جان راننده آن شد. 
بروز نقص فنی در خودرو سواری و ناتوانی راننده در کنترل خودرو باعث شد خودرو به سرازیری دره منحرف و در عمق 20 متری شیب دره متوقف شود.
این خودرو شب گذشته هنگامی که در حوالی پارک کوهسار در حرکت بود دچار حادثه شد و با اعلام رخداد آن به سامانه 125، آتش نشانان ایستگاه 74 بی درنگ ساعت 21:02 دقیقه به سوی محل حادثه حرکت کردند.
مسعود صادقی فرمانده آتش نشانان در این مورد گفت: آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محل، خودرو سواری را که راننده آن قبل از رسیدن آتش نشانان از خودرو خارج شده بود با بکارگیری جرثقیل خودرو نجات مهار و از عمق 20 متری شیب دره به سطح جاده انتقال دادند.
وی افزود: در این حادثه خوشبختانه به راننده خودرو آسیبی نرسید و خسارات مالی چندانی ایجاد نشد.

 

 

اتوبوس بین شهری در آتش سوخت

خبرگزاری مهر نوشت: اتوبوس بین شهری هنگام انتقال به تعمیرگاه در جاده خاوران دچار نقص فنی شد و در آتش سوخت. 
راننده اتوبوس بین شهری هنگامی که در آئینه خودرو دود غلیظی را که از انتهای اتاق اتوبوس بیرون می آمد مشاهده کرد بی درنگ با متوقف کردن خودرو در تماس با سامانه 125 درخواست کمک کرد.
این اتوبوس ظهر دیروز هنگامی که بدون سرنشین برای انجام تعمیرات راهی تعمیرگاه بود در جاده خاوران، سه راه سیمان دچار این حادثه شد و آتش گرفت. با اعلام رخداد این حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 78 و 63 همزمان به سوی محل حادثه حرکت کردند.
راننده این اتوبوس بین شهری گفت: شعله های آتش به سرعت به همه قسمت های اتوبوس سرایت کرد و در مدت زمان کوتاهی کاملاً شعله ور شد.
محمد شکریان فرمانده آتش نشانان هم در مورد این حادثه گفت: آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی وارد اتوبوس شدند و با بکارگیری لوله آبرسان موفق شدند شعله های آتش را مهار و کاملاً خاموش کنند.
وی با بیان این که ایجاد اتصالی در سیم کشی خودرو عامل شعله وری بوده افزود: با توجه به جنس مواد صندلی های اتوبوس که از مواد سریع الاشتعال بود، شعله های آتش به سرعت گسترش پیدا کرده است.
282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =