کپی از شروین حاجی‌پور و چند نکته «برای دختران همسایه»/ دختران همسایه می‌توانند آواز بخوانند ما نه!

شاید سرود «برای دختر همسایه» را شنیده یا کلیپ آن را دیده باشید. کلیپی که از چند منظر قابل نقد و بررسی است. فارغ از اینکه هزینه ساخت چنین اثری را چه نهادی پرداخته است و کدام نهاد دغدغه آن را داشته تا چنین محتوایی را تولید کند؛ چند نکته فرهنگی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنم.

حسین قره: یک تولید اثر بر اساس کپی کاری امر متداولی است، اگر به خاطر داشته باشید سال ۲۰۱۲ خواننده کره‌ای «پارک جه سانگ» معروف به «سای» آهنگی را به نام «گانگنام استایل» خواند، آهنگی که مختصات فرهنگی خاصی را به طنز روایت می‌کرد. این تک آهنگ در همان سال ۸۰۳ میلیون بازدید داشت و سال بعد به رکورد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون بازدید در یوتیوب رسید. منطقه‌ای که در آن این کلیپ ضبط شد به نقطه‌ای برای گردشگری تبدیل شد و... این تأثیرگذاری وحشتناک وسیع باعث شد تا بسیاری از گروه‌های مختلف با تقلید از همان سبک و شیوه به بیان نظرات خود بپردازند. به‌طور مشخص بخشی از فیلسوفان اخلاق و فعالان محیط‌زیست کنار هم جمع شدند و با تغییر شعر و همسو با خواست خود این تک آهنگ را بازخوانی کردند تا از موج ایجاد شده روی این آهنگ به نفع یک جریان فرهنگی استفاده کنند. این اتفاق دو نکته مهم داشت: یک اینکه؛ همه پذیرفتند که تک آهنگ سای تأثیرگذار بوده است. دوم اینکه همه پذیرفتند که بسیاری این آهنگ را گوش داده‌اند و این آمار غیرواقعی نبوده و به عبارتی ارتش‌های سایبری و اکانت های فیک و چه و چه که در همه جای دنیا متداول است به پخش گسترده این آهنگ در جهان کمکی نکرده‌اند و سای را مخاطب گسترده شنیده است.

حال اگر به سرود برای دختر همسایه برگردیم، این نکات برجسته می‌شود:یک اینکه سازندگان سرود برای دختر همسایه پذیرفته‌اند که آهنگ شروین حاجی پور با نام «برای» تأثیرگذار بوده است. اینجا هم منظر فنی موسیقی آن اثر مهم می‌شود و هم بافت و ساخت شعر و کاری که حاجی پور کرده است.

نکته بعد این است که سازندگان با ساخت اثر بر اساس الگوی کار حاجی پور اعتراف می‌کنند که هم آن اثر به غیر از منظر موسیقی و متن، از منظر گستردگی و فراوانی توانسته است نظر مخاطبان وسیعی را به خود جلب کند، آن‌قدر که سازندگان به روی این فرض حساب کرده‌اند که این ملودی در فضای هر دو کشور ایران و افغانستان شناخته شده است و بر اساس این آشناپنداری بخش قابل‌توجهی از مخاطبان آن تک آهنگ شروین حاجی پور، کلیپ این تک آهنگ را هم خواهند دید. این اعتراف با سایر حرف‌هایی که جریان حامی برای دختر همسایه می‌زنند، فرق فاحش دارد، وقتی‌که نمایندگانشان می‌گویند آن طرز تفکر که حاجی پور در ترانه‌اش آنان را نمایندگی کرده یک درصد هستند و اندکند و اقلیتی بیش نیستند؛ چرا این هزینه فرهنگی را می‌کنند تا بر اساس الگوهای همان اقلیت اثری هنری خلق کنند. این پارادوکس و تعارض و تناقض آشکاری است.

به نکات بالا این را هم اضافه کنید که از منظر فلسفه هنر در یک اثر هنری فرم و محتوا درهم‌تنیده هستند، یعنی این محتوا است که فرم اثر را می‌سازد، بحث مطولی دارد حتی فرم‌گرایان نیز درنهایت این را می‌گویند که فرم‌های تازه آنان محتواهای متفاوتی را خلق می‌کند. حالا اگر هر کدام از این دو سو را قبول داشته باشیم، برای دختر همسایه در فرمی که محصول یک جریان فکری و فرهنگی دیگر است محتوایی را ریخته‌اند که از قالب آن فرم بیرون می‌زند و برای آن نیست، اگر محتوا را هم اصل بگیرم، محتوا آنان نباید در قالب و فرم جریانی که به آن اعتقادی ندارند ریخته شود. کلام آخر در اینجا اینکه وقتی به فرم و محتوایی اعتقاد ندارید، نمی‌تواند اثری هنری در همان فرم محتوا تولید کنید یا اینکه آن را در ناخودآگاه باور کرده‌اید و تعارضتان ظاهری است یا اثر هنری ساخته شده عمیق و قابل‌اعتنا نخواهد بود.

کپی از شروین حاجی‌پور و چند نکته «برای دختران همسایه»/ دختران همسایه می‌توانند آواز بخوانند ما نه!

بیشتر بخوانید:

واکنش شاعر سرشناس افغان به کلیپ «برای دختر همسایه» : ای کاش ...

شروین حاجی‌پور: به شایعه‌ها توجه نکنید!

تک خوانی زنان کدام سوی مرز آزاد است

سرفصل دوم، تک‌خوانی زنان است.عجیب است تمام رسانه‌های ایرانی که برای دختر همسایه را منتشر کرده‌اند در مورد حضور زنان در ورزشگاه موضع منفی دارند، تک‌خوانی زنان بینشان حرمت دارد اما اگر دختران همسایه یعنی زنان هم‌زبان افغانستانی آهنگی را تک و هم‌خوانی کنند، حرمت‌ها برداشته می‌شود و دیگر تمام آن اصولی که بر آن پا می‌فشردند، را زیر پا می‌گذارند. این تعارض دیگری که این اثر به وجود می‌آورد. اگر زنان می‌توانند بخوانند و خواندنشان حرمت ندارد در حد و حدود همین کلیپ برای دختر همسایه، خب این فرصت به بانوان ایرانی هم داده شود تا اجرا کنند و رسانه‌های اصولگرا هم آن را منتشر کنند وگرنه این کلاه‌شرعی بسیار بزرگ‌تر از آن است که هیچ دین‌داری بپذیرد و سر کند.

آزادی و آزادگی با آگاهی تعارض دارد؟

درباره شعر و محتوای آن می‌توان مفصل و مطول بحث کرد که مثلاً آزادی و آزادگی چه تعارضی با آگاهی دارد که در شعر برای دختر همسایه سعی شده است دوگانه‌اش را بسازد. بی‌هیچ تردیدی در آزادی، آگاهی ایجاد می‌شود و آگاهی منبع اصلی آزادی است. این دو معارض نبوده و مکمل یکدیگرند. هرچند به بندبند دیگر این سروده می‌شود اشاره کرد و نکات آن را مورد بررسی قرار داد.

آثار شتاب‌زده و واکنشی هرچقدر هم که پایش هزینه شود، نمی‌تواند با آثاری که بر اساس جوشش فردی حاصل شده است، رقابت کند، این‌یک اصل هنری است. دختران افغانستان قطعاً می‌توانند تجربیاتی که در بیشتر از نیم‌قرن گذشته داشته‌اند را روایت کنند و حتی اگر از این بضاعت فرهنگی استفاده درست شود، می‌تواند روی بسترهای فرهنگی تمام منطقه خاورمیانه تأثیر بگذارند، همان‌طور که تجربیات زنان ایرانی در صدسال گذشته می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ اما مسئله مهم این است، اثر هنری حاصل جوشش است شما می‌توانید به منابع فکری یک هنرمند شک کنید و ایده‌اش را زیر سؤال ببرید اما نمی‌توانید جلو تأثیرش را بگیرید یا با خلق آثار تقلیدی تاثیر کارش را کم کنید بلکه به بسط اثر او کمک می‌کنید. اگر می خواهید اثری تاثیرگذار بسازید نیاز است تا بستر جوشش را باز بگذارید.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1694547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 164
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    معلومه این کلیپ بعضی ها رو خیلی عصبانی کرده!!!
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      شما خودتو زدی به نفهمی ها!!! متن رو خوندی چی نوشته اصلا؟؟؟ میگه کشور همسایه کلیپی خوندن توسط دختران و داخل کشور تعریف وتحسین و بازنشر شده و همین کار رو داخل کشور دخترای ایرانی انجام بدن بهشون میتازن!!! اره این تناقض هاتون مردم رو داره عصبی میکنه و دقیقا داره نفرت رو بیشتر میکنه و یه جای دیگه ای این نفرت خودشو خالی میکنه!!! حالا شما دوست داری خودتو به نفهمی بزنی مشکلی نیست ولی نفهمی شما حقیقت رو کتمان نمیکنه!
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      آره معلومه دارن میسوزن بدجوری
    • ناامید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      برای عدالت و آزادی
    • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      بد جوررررر واسه همین به زمین و هوا میزنه که تخریبش کنه
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      60 18
      هزار تا گروه سرود زن داریم یا گروه سرود زن و مرد با یکدیگر سرود میخوانند چه کسی کاری به آنها دارد ؟
    • مریم IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      41 15
      ۲۱:۳۵مثه اینکه توی ایران نیستی یا خودت و زدی به نفهمی کلی گروه شعر و ترانه وسرود هست که بیشترش خانما هستن حتی بصورت تکی هم میخونن خدایی چرا دروغ میگید
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      1 0
      احمقهایی مثل شما مملکت را به گند کشیدن
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    چقدر انفعالی، چقدر مضحک! برای دختر همسایه
    • رضا IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      کل دنیا اگر فرهنگی ایران داشت دنیا کمپلت نابود میشد چرا چون نژادپرستی که بعضی از ایرانی ها دارن هیچ کجای دنیا دیده نمیشه یک دو در روز صد ها و هزاران کلیپ از خواندن های دختران غربی و سایرین به چشم می‌بینید و با گوش می‌شنوید اصلا عکس العملی از خود بروز نمی دهید ولی بخاطر کلیپ کوتاهی که از چهار تا دختر اتباع افغانستانی منتشر شده خودزنی و خود سوزی میکنید متاسفم برای این همه نژاد پرستی و حقارت که شما دارید که با تمام اینها که این کلیپ برای صلح و صفای شما خوانده شده و پخش شده این نژاد پرستی تا کی کشور ایران در کل دنیا میگه ما از همه از فرهنگ بالا تریم ولی فقط در گفتار کاش در کردار هم همین بود در کشور های اروپایی هر شخص اتباعی پناهنده می‌شود در عرض کمتر از دوسال جز شهروند دوم به شمار می‌رود و تابعیت آنجا را می‌گیرد و به اسم خود خانه ماشین و ... را می‌تواند به سبت برساند ولی در ایران اتباع که خون داده اند برای این کشور در این کشور به دنیا آمده دریغ از سیم کارت که به اسمش سبت گردد باز هم اگر توانی می‌داشتم این کلیپ را نمیذاشتم پخش گردد بخاطر اینکه تو از این بابت خودزنی و خودسوزی نه نمایی اسلام
  • سهیل IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    شما دقیقا مصداق بارز قوم بنی اسرائیل هستید فقط بهانه جویی می کنید. هر چیزی بهتان بگویند ازش چیز دیگه ای درمیاورید. چاره ی شما را فقط خدا میکنه.
  • صداقت IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    به كجا رسيديد كه خودتونو با كي يكي كرديد وًحسادت ميكنيد شان مردم نيست و نخواهد بود
  • 1 IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    حداقل شما مي تونيد آواز بخونيد
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      چقدر احمقی
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      دوست عزیز انگار شما نمیدونی این خوانندگی نیست و به نوعی گروه سروده و ما هم از این جور چیزا داریم ؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      16 8
      آره ولی نمیتونن در امنیت سرشونو راحت بذارن زمین
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    الان دختران افغان از آمریکا شاکی هستند یا از حکومت طالبان؟؟؟؟ کدوم بهتره؟؟؟ با ذکر مثال:
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      از هردو ،آنجا که عیان است چه حاجت به بیان است صُمٌ بُکمٌ فهُم لایَعقِلون
    • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      فک کردی طالبان از آمریکا جداست چقدر ساده ای چطور آمریکا انقد راحت رفت چرا عراق و سوریه و ...رو رها نمیکنه؟؟!غیر از اینه ک حکومت های اینا باهاش نیستن؟!؟!
  • سامی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    آثار فرمایشی ره ب جایی نمی‌برند! دختران همسایه فکری برای مدرسه رفتن و مشکلات عدیده خود کنند کافی است!
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      این بدبخت ها هم دارن میگن ما هم ب اسم آزادی همین چیزا رو با دست خودمون از دست دادیم هیچکی از آزادی و آزادگی بدش نمیاد بشرطی که معترضین مسیرشون رو از خارجی ها جدا کنن نه اینکه از اونا خط بگیرن قطعا بالای نود درصد مردم ب شرایط کشور اعتراض دارن ولی باز هم با درصد بالا علاقه ای ب حمایت آمریکا و امثالش ندارن قشنگ اینه که من و شما و ماها کشورمون رو بسازیم تا چند وقت پیش همه با هم برادر و خواهر بودیم چی شده که کرد و بلوچ و ترک و .... ی چیزای دیگه دارن میگن ی کم به این ها هم توجه کنین همه با هم برای ایران داره میگه آزادی آمریکایی فقط ب درد خودشون میخوره همین
    • Romina IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      62 16
      👏🏻👏🏻👏🏻
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      والا تا جایی که ما میشنویم کرد و بلوچ و ترک همه دارن میگن جانم فدای ایران! مگر اینکه شما از جای دیگه (!!!) صحبت های دیگه ای رو شنیده باشید!!
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      20 6
      توچقدر مغزت یخ زدست. خب بدبخت داره همینو میگه دیگه . میگه انقدر بیچاره شدیم که همه چیزو ما از ما گرفتند. امثال بی مغزهایی مثل شما رو باید برد افغانستان
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    اینها با حجاب کامل دارند میخونند زنان ما چی از همه چی و از همه جا کورکورانه تقلید میکنند
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      اونی که حرفها و نظرات رو کورکورانه تقلید میکنه شما و امثال شما هستین! زن های خواننده بدبخت ما کجا اصلا دیده میشن که بخوان با حجاب باشن یا بی حجاب!؟ گروه علی قمصری با تاتر شطرنج رو بخاطر اینکه هاله سیفی زاده با یک خواننده مرد هم خوانی می کرد رو نابود کردن!!! توی یکی از اجراها میکروفون هاله رو کلا قطع کردن!! چرا؟ چون حجابش بد بود و کورکورانه تقلید کرده بود!!!؟ خجالت بکشید واقعا!
  • ندا IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    دقیقا الان خبر آنلاین از چی سوخته. کجاش سوخته.چه قیاس مع الفارقی ورزشگاه کجا و این کجا‌. ورزشگاهی که پر از فحش های رکیک و حرکات ناهنجار هست رو با این آهنگ مقایسه میکنی! عجب.وانگهی این دختران همسایه برخلاف هم طیف های شما نه عشوه گری کردن نه بی حجاب بودن. و دیگه اینکه شما ازین سوختین که این آهنگ دقیقا مقابل اون آهنگ شر وین خانتونه. یعنی هر چی اون ابتذال و کثافت تو آهنگ میخونه و اونا رو میخواد این آهنگ با پتک زده روش.دخترای همسایه قربانی بوسه های اجباری و نگاه های آلوده شدن. دقیقا همون چیزی که شما میخواید لذتش رو تجربه کنید. وای بر قلم های شما فویل لما یسطرون
    • mohamad IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      خودت متوجه شدی چی گفتی
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      72 63
      ورزشگاه رو که ب دست آورده بودن خودشون باعث شدن دوباره بازی ها بدون تماشاگر بشن
    • Romina IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      مثل اینکه شما بیشتر سوختی عزیزم :)))
    • سارا IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      8 5
      قیاس معل الفارق از مختار یاد گرفتید معنیش هم بوگو😂😂😂
  • ثنا رخیمی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    من به عنوان یک دختری از افغانستان از دیدن این کلیپ مفتضح شرمنده شدم . دهان کرایه ای میشود دختر همسایه . این دختران کرایه ای و سفارشی خیلی دغدغه دارند برای دختران سرزمینشان بخوانند که از حق تحصیل . رفتن به بازار . رفتن به پارک ‌‌. رفتن به سرکار رفتن به باشگاه و... محروم شده اند. هر روز شلاق می خورند زیر حکومت طالب و به زندان می روند و کشته میشوند. معاون سفیر ایران کاظمی با وقاحت تمام می گوید بعد از چهل سال حکومت متمرکزی روی کار امده است ما اجازه نمی دهیم از داخل ایران گروه های علیه دولت فعلی تحرکاتی را انجام بدهند و... متاسفم فقط متاسف و ...
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      شما که اینقدر از دست دولت ایران شاکی هستین چرا تشریف نمیبرین کشور خودتون زندگی کنین ما رو هم با بدبختی های خودمون رها کنین خوب نگاه کنین درد تحصیل هم داشتن
    • Rozi IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      به امید آزادی همه مون♥️
    • رضا US ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      ثنا خانم اولا همه اتباع افغانستان را برادر و خواهر خود و ایرانی می‌شماریم. حتی شما هر چند عقاید مخالف داشته باشید. ولی محض اطلاع شما جوانان بساری از افغانستان هستند که با نام ایران قلبشان می‌تپد و اشک از چشمانشان جاری و در آخر خواهر عزیز . این روز های سخت بسرعت میگذرد و پرچم افتخار ایران و افغانستان بالا خواهد بود.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    "فارغ از اینکه هزینه ساخت چنین اثری را چه نهادی پرداخته است" کاملا مشخص هست! سازمان تبلیغات اسلامی و از جیب بیت المال که میشه جیب من و شما!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      هر سازمانی که اینو هزینه کرده واقعیت ها رو داره میگه. شماها رو فقط جو گرفته. این آهنگ هم تاثیر خودشو گذاشته که صدای شماها دراومده
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      اون اموال عمومی که ب آتیش کشیده میشه هم از جیب من و شماست دوست من چرا فقط پولی که از جیبتون ب سوریه و .... رفت دیدین پولی که تو این دو ماه سر هیچی دود شد رفت این همه جوون که از هر دو طرف از بین رفتن اینا همه بیت المال بودن اگه بیت المال شناسیم البته نه مثل ی سری که از امام حسین فقط قیمه ی نذری رو دوست دارن و گرنه منکر امام حسین هم میشن
    • نیلو IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      6 7
      دمت گرم واقعا با طرز صحبتت کاش همه این عقیده رو داشتن
  • ناشناس IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    افرین به این تحلیل ....حرف دل
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    مخلص کلام: آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند!! خودتون هم میدونید این دست کارها رو بعضا با حالت تهوع از میزان مصنوعی بودنش نگاه میکنیم!
  • ر IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    من که شنیدم احساس کردم دارن شعر با اهنگ میخونن تا اواز
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    94 28
    اگه می تونست آواز بخونه که آواره اینجا نبود؟ نمی تونست که اینجاست.
  • امیر IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    نویسنده این متن خیلی خوب گفتی وحرف خیلی از مردم البته مردمی که بحساب نمی آیند
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      20 13
      منم عضوی از این جامعه مردمی هستم و با حرف شما مخالف. کاملا موافق این آهنگ هستم
  • فهیمه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    دست از سر زنان ایرانی بردارید خبرگزاری های خائن ما می دانیم با برداشتن حجاب چه بر سر کشورمان می آورید
    • Rozi IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      خائن تویی نه این خبرگزاری که حرف حق رو میزنه.
    • amirali1988 IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      38 17
      مردم واسه چهار متر پارچه بیرون نریختند اینو تو کله پوکت فرو کن مردم فقط حقشون رو میخواند تا کی شما بدزدین بخورید مردم با بدبختی زندگی کنند !!؟ مردم دیگه ساکت نمیشند تا وقتی که تا اخرین دزد رو نگیرند و زندان نکنند و اموالشو بین مردم پخش نکنند
    • سارا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      5 9
      چه می آورد میشود بگویی ؟
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      13 15
      امیر علی توهم تو کله پوکت فرو کن اونیک پوشش درست نداره هم دزده .دزده آرامش. الان با این آشوبها نه تنها اقتصاد درست نشد بلکه ناامنی هم بوجود اومد
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    کپی نیس.. جوابیه س
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    به هم احترام بزاریم خواهش میکنم
  • خسرو IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    اینها همان دخترهای همسایه اند که شبهای تابستون دلشون نمیگرفت آروم گاهی میومدند روی بوم ......
  • امیر IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    من بعدازظهر تاالان که این فیلم رادیدم توی این فکرم توافغانستان که نمی تونه این آهنگ خوانده بشه صد درصد توی ایران وبه سفارش ایران بوده بالاخره این کلیپ هزینه بالای دارد وایران آن را پرداخت کرده وخیلی چیزهای دیگر شما فکر میکنید گوش مردم دراز است
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      خوبه که این رو فهمیدین که کلیپ با پول ایران تهیه شده کاش این رو هم بفهمین که این درگیری ها با پول کی پشتیبانی میشه اونوقت همه چی حل میشه جناب
    • مهدی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      78 25
      نه دیگه آمریکا ودشمنان دلشون واسمون سوخته و دارند هزینه می کنند!وگرنه آمریکای نایس وقوقولی که کشورهای مختلف رو آزاد کرده!!!!!میخواد کشور مارو آزاد کنه!!!!
  • FI ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    شما نمیخواد واسه زن و دختر همسایه بخونید!!تشریف ببرید واسه اوضاع و احوال خودتون یه فکری بکنید !!🙀🙀🙀🐒🐒🐒🦓🦓🦓
    • بنده خدا IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      ای بابا هنوز نفهم هایی مثل شما وجود دارد چرا فکر می‌کنید با آتش زدن بیت‌المال می‌تواند جهوری ایران را بگیرید ایران جنگ عراق را سرنگون کرد بعد چهار نفر میخواین ایران را بگیرید🤔 ایران اگر قانونش درست بود شما را در یک روز تمام می‌کرد حیف که نیرو های نظامی اجازه ضربه زدن به شما را ندارد واگر میخواهید آزاد باشید به خارج برویدکه اگر پولش را ندارید بیخیال آزادی شوید
    • سعید IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      38 6
      ادم نا حسابی مگه مملکت ارث پدرته که میگی برن تو اگه خیلی از عقاید طالبان خوشت میاد نا افغانستان راهی نیست راستی داعشم همان جاست عقیدشم باتویکیه میگه هرکی ازادی بخواد کافر یا باید کشتشون یا فرار کنن برن
  • م ن IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    این آفای حاجی پور همواره در حال جبهه گرفتن است حتی قانون خدا برای حجاب رو در قران نخونده؟متاسم برای کسانی که درد های بزرگ جامعه مانند تورم بیکاری و..رو با وعده های پوچ و بی ارزشی چون برهنه کردن زنان ودر واقع لگد مال کردن حقوق وارزش زن تحت‌الشعاع قرار میدن
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      93 36
      والا همون آقای حاجی پور که داری ازش میگی هزار و یک درد رو توی شعرش گفت که خیلی از این چیزایی که جنابعالی بر شمردی بیشتر هم بوده!!!!
    • شهرام IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      2 0
      شما که خوندی قران رو میشه بفرمایید کدوم ایه در کدوم سوره گفته مردان سر زنان حجاب بزارن یا کجا گفته محجبه کردن دیگران به عهده مومنین هست اگر خدا چیزی هم گفته به خود زنها گفته حتی نگفته سر همدیگه حجاب بزارین نگفته در مورد حجاب دیگران شما موظفید اگه جای گفته ممنون میشم منو از جهل دربیارید نه اگه نگفته پس از طرف خدا نظر ندین حکم دینی وجود نداره که توش انسان اختیاری نداشته باشه در انجام دادن یا ندادنش
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    1... محتوا آنان نباید در قالب و فرم جریانی که به آن اعتقادی ندارند ریخته شود... به به قانون جدید یعنی از فردا میتونیم جلو همه رو بگیریم که از رو اثر کنار دستی نزن... یعنی مثلا سینمای هالیوود نمیتونه آهنگ بر پایه موسیقی ایرانی بزنه چون مخالف ایران داره فیلم میسازه یا آهنگ بر پایه قرآن چون اصولا بنيان گذاران اون یهودی و مخالف اسلام اند. یا سینمای اسرائیل برای تصویر کردن و محکوم کردن ایران و ایرانی نباید از حال و هوای فیلم های ایرانی در ساخت فیلم هاش استفاده کنه. و هزاران مورد دیگه... 2 اتفاقا تولید محتوا بر پایه نظر مخالف یکی از شگرد های رسانه ای شناخته شده است که میتونه بازخورد مناسبی هم بگیره، نمونه جنجالی و جالب اون رو در تبلیغات سامسونگ علیه اپل و یا پپسی علیه کوکا میتونین ببینین، البته اگه نویسنده متن فوق نخواد این کار رو غیر قانونی اعلام کنه. 3 تمام اصول گرایان یا مخالفان اوضاع متشنج اخیر با خواندن زنان و یا حجاب زنان مشکل ندارن که اتفاقا معترض هم هستن چراکه اجبار گاهی فرد و جامعه رو ممکنه از مسیر مطلوب برگردونه. پس نمیتونین مانع و مخالف استقبال طیف گسترده ای مردم از این کلیپ بشین
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      91 45
      این دختران که در کشورشون حق تحصیل و کار و گردش و... را طالب ها ازشون گرفتند بروند برای خودشون فکری بکنند! چطوری آواز خوندند مگه حرام نیست؟! یا حلال شد حالا ؟!طالبان کجا بوده شما خوندی؟
  • ناشناس IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    دختران افغانستانی معنی ومفهوم برهنگی وازادی غربی رو با جون وگوشت خود کاملا حس کردن ومیدونن چه حقارت ولجنی در انتظار سرزمین ایران است که سر محبت وانسان دوستی هشدار دادن
    • . IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      هیچ حقارت و لجنی در انتظار ملتی نخواهد بود که یک روز برای حفظ هر قله سنگی ۱۰۰ ها شهید داد ، به لطف الهی دشمنان این انقلاب نابود و متلاشی خواهند شد .
    • کوروش DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      خب خدارا شکر به نور دولت اسلامی منور شدند ، از تحصیل که محرومند ، زودم شوهرشون میدن ، یک گونی هم میکشن روشون ، می‌خوام بدونم یکی مثل مریم میرزاخانی که حجاب نداشت چه هرزگی کرد غیر از کسب دانش .با مغزهای زنگ زده میخواین همه را تا حد خودتون نزول بدین ، خیر شرافت زن ربطی به نوع پوشش نداره
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      67 34
      جناب کوروش مریم میرزا خانی یک نمونه هست از زنی که حجاب نداشت و باعث افتخار ایران بود شما این نمونه رو دیدی بی حجاب بد رو نمیبینی خدا نکنه یه چادری بد ببینی ولی ب همه تعمیم میدین از آلمان البته
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      56 79
      خیلی ها هم بیحجاب هستند میرزاخانی نشدن!! چرا مغلطه میکنید؟ اگر ناموس پرست باشید هیچ وقت نمی ایستید و به رفتارهای زننده و سخیف چند دختربچه بخندید، فیلم بگیرید و تشویق کنید!!! مساله اینه مردهای ما دیگر ....
    • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      8 5
      ایول
  • شهرام IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    نه ساله میفروشنشون به طالبان یه عمر بدبختی فلاکت تحمل میکنن که امریکا بده التماس تفکر
  • رزآبی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    مفهومش خیلی زیبا بود وحق
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    یعنی واقعا بعد از برهنه شدن اون زنه تو هلند به اسم آزادی واقعا روتون هست این کلمه رو تکرار کنید خواستن این آزادی (برهنگی)که این چند وقته ما دیدیم برا زنان ایران بزرگترین توهین به آنهاست
    • Rozi IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      بزرگ ترین لکه ننگ برای یک ایرانی فهمیده وجود آدمای بیشعور و عقب افتاده ای مثل توعه.
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      8 12
      ھرزگی برای میهن افتخار نیست....
  • ... ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    تورو خدا یکم چشماتونو باز کنید دست از اعتراض بردارید آخرش هممون نابود میشیم تو این کشور لعنتی بزارید هرکاری دلشون میخواد بکنن 😒آخرش مرگع راحت میشیم بزارید تا لحظه مرگ حداقل کنار خانوادمون آرامش داشته باشیم چه گیری دادید کی چی خونده.؟؟ حوصله دارید خدایی
    • Rose IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      یک انسان آزاده نمیتونه ظلم رو بپذیره.
    • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      56 11
      کدام ارامش؟
  • ناشناس IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    خبر آنلاین الان ... ازکجا میسوزه بااین تحلیل های بنی اسرائیلیت اصلا تو کدوم وری هستی واسه کی کار میکنی ازکجا مزدتو میگیری ؟؟ بگو ماهم بدونیم !!!!!
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      45 75
      قشنگ معلومه دارین می سوزین چون واقعیتو داره میگه. خبرآنلاین ابو بریز اونجا که میسوزه
    • شروین گوزو IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      15 51
      به خبرآنلاین چیزی نگوآ 😂😂
    • Rose IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      61 62
      از هرکی هم که مزدشو بگیره مثل تو جیره خوار یک مشت آشغال نیست.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    33 99
    دختر همسایه ! شبای تابستون گاهی میومد روی بوم هر دفعه یه گلی پرت می کرد میونه خونمون واقعا زشته، عیبه
  • سهیل IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    75 94
    خبر آنلاین معلومه که طرفدار آشوب و اغتشاشی. تف به روت که ایرانو ویرانه میخوای
    • ایران بانو IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      17 3
      واقعا حاضرید در خفا دست روی قرآن بگذارید وقسم بخورید تمام این فریاد مردم برای برهنه شدن حاضرید شهادت بدید تمام این مردم که به این دولت اعتراض دارند منافق و احمق هستند اگر شرف داری برو دست روی قرآن بگذار در محضر خدا شهادت بده به حقی واین فریادها نا بحق بعد ببین خدا چگونه پاداش و جزا خواهد داد
  • Hossein IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    50 20
    بنده نه این طرفی ام نه اون طرفی ونظرات هم دیدم وخطاب به نظرات ارزشی های همیشه درصحنه جرم اینه:دریک جمله اماپرمهفوم مثل مکمل شده درخیابان ها بهتره بگم واقعا خاک برس..رتون بکنند که افغانستان رو باایران دارید مقایسه میکنیدوامنیت ایران رو به رخ میکشید.بهتون حق میدم چون زاده این کشوری که یک روزپهناورترین کشورجهان بودنیستید که بدونید افغانستان هم در روزگاری نه چندان دور جز همین ایران بوده(هرات)وسعی کنید حداقل کلمه ارزشی برازنده شماباشد نه زننده که ازتاریخ معاصر واقعی اطلاعی ندارید که خودایران که نیمی زیادازکشورهای آسیا جزخاک مابوده ومقایسه ای نکنید
  • میثم IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    70 46
    این همه نوشتی از هنر. هنوز تفاوت دکلمه خوانی یک زن با آواز خوانی رو نمیدونی. تک خوانی دکلمه مشکل نداره. یکم تلویزیون میدید دکلمه خوانی خانم ها روی آوازهای سنتی خوان ها رو میدید. نکته دیگه اینکه نصف متن شما تعریف از اون شعر مبتذل شروین بود. چرا مخاطب رو احمق فرض کردید نمیدونم.
  • آ IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    73 87
    مثل سلام فرمانده مثل این که قلب دشمن رو هدف گرفته .
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    79 64
    مفهوم ترانه اینه که آزادی آمریکایی و انگلیسی ما رو به این روز انداخت حالا شما صد تا ایراد بنی اسراییلی میگیری که چی رو ثابت کنی. خدایا نجاتمون بده از این مگس صفتی
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      35 15
      یعنی الان با وجود طالبان اوضاعشون بهتره؟
    • ناشناس IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 6
      آره آفرین باهوش
  • ابوالفضل FR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    62 77
    بسیار با معنی وجالب بود. برای احمق های که فکرشون را شستشو دادن که این مملکت با اختشاش وناامنی سرنگون میشه. نه داداش. میخوان بگن آمریکا هر جا پاگذاشت ویرانی و بدبختی وجنگ را به ارمغان آورده. هم پیماناش انگلیسی. المان واسرائیل و...... هم همینطور. خواستن که فریب اینها رانخورید وبه بیراه نروید
  • Romina IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    62 44
    خیلی درست و سنجیده اصل مطلب رو بیان کردین. اصلا انتظار همچین نقد درست و بجایی رو از یک سایت ایرانی بدون فیلتر نداشتم ♥️👏🏻
  • ناشناس IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    20 28
    الان چته.... فازت چیه .... گریه نکنی ...
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    33 38
    فقط چرت و پرت بود.یک ذره هم به متن اهنگ اشاره نکرده.واقعا حق امثال شما مثل همه کشورای همسایمون مثل افغانستان و پاکستان و عراق سوریه بودنه
  • مجید IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    72 44
    عبارت معروفی هست که از هر اثر با ارزشی یک کپی بی ارزش هم وجود داره کار شروین حرف دل خیلی از مردم ایران هست این جوون تک و تنها بی هیچ پشتوانه ای و از روی دل خودش و احساساتش کار به این زیبایی و پر معنایی تولید کرده بعد ارگان‌هایی که پول مملکت رو میگیرن که از چنین جوانها و استعدادهایی حمایت کنند و اونا رو پرورش بدهند با کپی کاری و مغالطه عملا ضعف و بیسوادی و بی هنری خودشون رو نشون میدن دقیقا همین جور کارهاست که ملت رو عصبانی می‌کنه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      53 31
      این شعر نه تنها کپی و یا تقلید از روی شعر شروین نیست بلکه نشان از اعتراض به شعر شروین و امثالهم داشت ک بجای اینک ب عنوان ایرانی از قوانین و دینشون حمایت کنن یک شعر تو خالی نوشتند ولی دختران افغان شعر رو نقص کردن و نقشه های شوم دشمن رو بر ملا کردن .. نشان از اتحاد و همدلی دختران افغان با دختران مسلمان ایرانیست نه سرکوب به دختران ایرانی ..
  • ناز IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    من ب عنوان دختر شل حجاب احسنت میگم ب این اهنگ و قطعا امنیت رو ب ازادی ک روسری از سر بندازم ترجیح نیدم خدایی این دختران کشور همسایه خیلی خوب درک میکنن بعضی افرادی ک فریب دشمنان رو خوردند چ عواقب عذاب اور و دردناکی در انتظارشونه دختران عاقل باشید و انتخاب عاقلانه داشته باشید فک نکنید زندگی اروپایی قراره بهتون بدن بلکه زندگی زیر بمب و موشک عایدتون میشه اگه بازم بخاین از اغتشاشگران حمایت کنید ، بگید زنده باد ایران اسلامی ک امنیت داریم و شب راحت سر رو بالش میزاریم و بدون ترس میخوابیم
    • رز . IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      39 22
      احسنت به فهم وشعورت خواهر
    • غریبه IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      46 29
      اصلا هم معلوم نیست که از اون ارتش سایبری هستی اصلا هر جمله ای که با این کلمه من بعنوان شروع میشه تابلوعه حداقل تاک تیک هاتون رو عوض کنین
  • سامان IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    53 72
    خداوکیلی مردم ما نمیتونن نقش بیغیرت بازی کنن ، این دست و پا زدن ها هم حاصل پول پاشی خارجیاس ، مردم این مگسهارو میپرونن، این سایت خبر آنلاین میمونه و روی سیاهش
  • یزدی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    48 18
    واقعا خنده داره طالبان بلایی به سرشون آورده که همشون فرار کردن ایران و کشورهای دیگه بعد از به قدرت رسیدن طالبان دارن بچه هامون رو می فروشند یعنی بدتر از این هم داریم ؟ والا دشمن بهت حکومت کنه بهتر از فروش فرزند هست
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    36 11
    اصلا این آهنگ از ترسشون نبوده آخه اگر از طالبان نمیترسیدی اینارو میگفتی؟ بعد الان یه احمق میگه تو نژاد پرستی، وطن فروشی
    • سامان باقری IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      20 18
      بدبخت اینا تو ایران خوندن و ظبط کردن احمق یه وری
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    50 54
    آقا سفسطه نکن اثر خوب و تاثیرگذاری بود تو هم نمیتونی جلوی تاثیرش رو بگیری با حرفهای صدتا یه غازت
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    58 60
    این همه مطلب نوشتید و تحلیل کردید تا اثبات کنید ترانه برای دختران همسایه یکم تقلیدی و ضعیف است دوم چرا ساخته شده سوم اثرگذاری ندارد و ... همه این تلاش‌ها برای این هست که خودتان متوجه شده‌اید چقدر این ترانه موثر و پرطرفدار و قوی ساخته شده با همان استدلالهای خودتان که در متن برای حمایت از ترانه شروین گفته‌اید.
  • ابوالفضل IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    50 48
    این شعر و کلیپ جوابیه و نقدی به اثر حاجی پور بوده.نه اینکه چون شعر و آهنگ گرفته از روش تقلید کرده باشن...آقایی نفهمی که مطلب نوشتی بفهم هر چند میفهمی فقط از رو غرض این مطلبو نوشتی
  • سیاوش IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    19 28
    ابلح مخاطب این مورد دختران هستن
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    48 44
    اول اینکه چرا نپرسیدین پول آهنگ شروین را کی داده؟که بازم از آزادی ایران داره باز فلان شعر میگه بعدشم اگر منظورت از آزادی بی بند و باری است و استفادهٔ مرد و زن از هم بدون تعهد و اعتقاد بله دقیقاً با آگاهی تعارض دارد که حتی از نادانی هم بهتره شیطنت است
  • پویا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    93 35
    ارتش سایبری چه دیس لایکی میزنه خخخ دو خط مقاله رو بخون شاید آدم شدی ضرری نداره
  • فروغ IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    42 86
    سلام کلیپ زیبایی بود راجع به ممنوعیت آواز زنان ،، میون بد و بدتر باید بد رو انتخاب کرد توی این بازه زمانی شنیدن کلیپی با همچین محتوایی اونم از زبان کسانی که این مسیر رو به اجبار رفتن ، خوب بود
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    30 3
    اینها پارک براشون ممنوع شده توسط طالبان اواز خوندن اون م زن که طالبان اجازه تحصیل بهشون نداده طالبانی که دست نشانده امریکای جنایت کاره چه خوابی در اینده برا ما دبده البته ما همون خاک پرستان وطن پرستان ۸ سال دفاع مقدس م که وجبی از خاک مان نرفت نخواهد رفت
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    14 9
    سرطان اصلاحات
  • مرتضی IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    39 25
    داداش همچین داری واژه های شعر برای دختر همسایه رو نقد می‌کنی و آسمون به ریسمون می بافی که انگار خزعبلات شعر شروین حاجی پور همگی منطقی هستند و مو لای درزش نمیره.... این جور نقدها نشون میده که این کار بین مردم حسابی جا باز کرده و شما رو خیلی عصبانی کرده
    • محمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      0 0
      حقیقت را بخوای من‌ امروز وقتی رفتم سر کار واسه اینکه حقیقتا بدونم این کلیپ چه جایگاهی داره از هرکس که دیدم پرسیدم که آیا چنین کلیپی‌ را شنیدی‌و به جز نظافتچی افغان همه با تعجب و کمی هم تمسخر جوابشون منفی‌بود! میشه لطف‌کنید به بنده بفرمایید مردمی‌ که این کلیپ به قول شما بینشون جا باز کرده کجا هستند!!؟؟؟
  • حسین هموطن IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    25 26
    با سلام، شعر و پیام آن درست و تاثیرگذار است. اصل موضوع ساده است، دختر ایرانی فریب شعار آزادی که پشت آن بردگی است را نخور... حالا دیگه این همه نقد و حاشیه بافی و حاشیه سازی ندارد. تحلیل و نقدی که اصل موضوع و اهمیت آن را نفهمد و در عوض دنبال حرفهای قلمبه سلمبه حواشی آن باشد هم مفت گران است.
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    22 33
    چه تحلیلی کاملا مشخصه که صدای اغتشاشگرانی نه مردم برای سرود سلام فرمانده نیز نقد مشابه داشتی چرا اثر پذیری انرا انکار کردی کل دنیا سلام فرمانده که از جوشش یک خواننده بود را می خواند تو نقد کردهمین ها را با ان نسبت دادی پس است دیگر اگر اگر گروهی هم می خواندند باز هم همین می نوشتی اهنگ شروین اثر گذاری اش در افزایش شعله برای ایجاد نا امنی بود و. تو چرا دفاع می کنی
  • ناشناس IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    31 13
    چیزی که داشتن می‌خوندن با کاری که داشتن می‌کردن در تضاد بود! از کی تا حالا خوندن برای زن حلال شده؟! خدایی الان نیاید بگید که آره این دکلمه‌خوانی بود و ... . به طور واضح داشت می‌خوند. یک عالم آرایش هم کرده بود؛ اون‌وقت اینجوری داره از حجاب و ... می‌گه! معنی آهنگش عالی بود ولی کاش تک‌خوانی نمی‌کردند یا ... اگر می‌گویید حرام است!
  • هادی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    23 26
    بابا باهوشا گروهی دارن می خونن . از لحاظ اسلام و شرع و ... هیچ مشکلی نداره
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    29 26
    مثل اینکه یه عده دارن بدجور از این میسوز!!!!! دارن گیر میدن به سفارشی بودنش....و آواز عیب داره.... اول اینکه اگه تلویزیون روشن کنید گروه های سرود دختر رو میبینید بعد حتی اگر سفارشی هم بوده باشه انگار عین حقیقته... فرهنگ ایرانی فرهنگ بزرگیه زن ایرانی هیچ گاه در تاریخ حتی قبل از اسلام بی بند بار نبوده فرهنگ غرب فرهنگی انگار بی ارزش پر از فحشاست عده ای میخوان با شعار زن زندگی آزادی ما رو برهنه کنن فکر میکنید چرا انگار کشور های اروپایی میخوان خانومای ایرانی رو برهنه کنن به اسم آزادی نابودشون کنن؟؟؟؟ تو الجزایر فرانسه برای اینکه روی الجزایر تسلط پیدا کنه به زنای فرانسوی پول میداد می‌گفت برید تو خیابونای الجزایر بی حجابی کنید!!! بله دوستان اول به فرهنگش آسیب زد بعد روش تسلط یافت تو غرب از اوایل قرن بیستم که سلبریتی ها و دولت ترویج لباس های باز آزادی زن رو کردن بعد افزایش طلاق افزایش بیماری پوستی انگار افزایش وحشتناک تجاوز جنسی فکر میکنید خارجیا دلشون برا دختر ایرانی مهسا امینی سوخته اگه آره پس چرا مارو تحریم کردن ؟؟؟ بله اونا تقریباً به هر کشوری که حمله کردن با اسم آزادی و حقوق بشر بود!!!!!
  • افرین IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    6 22
    کوبنده تکبیر
  • Jf IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    20 25
    بالاخره اینتر آشغال داخلی هم لازمه .....
  • حلما IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    27 26
    این کلیپ عالی و تاثیر گذاره و هیچی جز حقیقت نیست مگر کوردلان و مغزهای زنگ زده از درک آن عاجز باشند
  • نرگس IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    34 10
    از دین وانسانیت فقط حجاب وعفاف زنان مونده مرده با ازادی ده تازن صیعه کنه بی حجابی بده پس چرا همه گله گله دارند مهاجرت میکنند به سرزمین کفر همونی که میگه زنان ایران کور کورانه تقلید می کنند یه جا استخدام باشه همون حاجی حزب اللهی از چشم و ابروی هر کی خوشش بیاد استخدامش می کنه
  • زهرا IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    28 37
    بر فرض که این چرندیاتتون درست شما داری از کجا تامین میشی علیه وطنت متن مینویسی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    32 24
    خیلی آسمون و ریسمون بافتی که بگی این اثر بی ارزشه ولی خودت میدونی که عین حقیقتیه که تو و امثال تو چشماتون رو بستید تا نبینید
  • مرگ بر آمریکای قاتل حاج قاسم IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    27 29
    فارق از درست بودن یا نبودن... خدا میدونه اگه این کلیپ به نفع آمریکا بود همه شماها به تمجید و تحسین و بررسی علل گرایش میپرداختین... حداقل مثل بی بی سی تیتر میزدین کپی از شروین علیه معترضان! در حالیکه علیه معترضین نیست اتفاقاً برای معترضین هست...
  • ستاره IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    26 32
    بعضی ها اینقدر در دلشون منطق رو کشتن که هرچی مثال بزنید براشون باز حرف خودشون و میزنن .عزیز من این مثلاً انقلاب آزادی که شما ازش دم میزنی و مردم افغانستان مردم سوریه و....رفتن تهش میگن این شده که برسرشون جز ویرانی نیومده .به فرض محال شما پیروز باشید ،شما فقط پیاده نظام دشمنید کارشون درست شد شماها که اینقدر براشون پیش مرگ شدید کارتون تمام میشه و اون جامعه زیبا می‌افته دوباره دست منافقین . کومله.پژاک.وهابیت تکفیری بلوچستان و شما...و ما... در حسرت این امنیت
  • . IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    22 10
    بچه کوچولوهای مهد کودکین دیگه،آورین دست بزنیم براشون،جایزشونم ی برچسب باشه رو پیشانیشون با ی لواشک شلوغ نکنن
  • گمنام IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    13 16
    سلام اگر کسی سوال داره این دختر اگر تک خوانی میکنه آواز نمیخونه یعتی آهنگی نیست و وقتی با هم میخونن هم خوانی برای زنان اشکال نداره حکم شرعی داره
  • رضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    15 15
    ایول، عالی بود
  • حسین IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    27 3
    داخل همین صفحه همه با هم مشکل دارید بعد انتظار دارید ایران ،ایران بشه تا زمانی همه از هم ایراد میگیرید آش همین آش کاسه همین کاسه
  • هانیه IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    26 14
    به به. چه ترانه ی فرمایشی قشنگی
  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    46 13
    کاش یک کم از خودشون ابتکار به خرح می دادن ور داشتن ترانه را با کلمات مناسب پر کردن عزیزم مشکل دختر افغان از مسلمانان افراطی طالبان هست و گرنه که مردم ما قبل انقلاب هم همین طور بی حجاب بودن ودخترامون به درجات بالای تحصیل وغیره هم رسیدن مشکل ما حجاب نیست برداشتن حجاب برای اعتراض به این دولت فاسد رانت خوار واختلاصگر هست برای بی حجاب گشت ارشاد دارند ولی برای اختلاصگر بی همه چیز نه تمام اختلاصگرها رو تو میدون شهر اعدام کنید همهی پول های رفته از مملکت رو برگردونید وضع بی کاری اقتصاد و مشکل مردم رو حل کنید که دیگه بچه های کوچک بچه کار نباشن و تا کمر مردم برای گذراندن زندگی تو سطل زباله فرو نرن ما چادرشب سر می کنیم مملکت از پای بست ویرونه مشکل اقتصاد مریض ایران هست ما چه کار به امریکا داریم گور پدر همه اجنیبی هذ ما یه زندگی بدون مشکلات با امکانات مناسب می خواهیم اکثر جونا بخاطر بیکاری ونداشتن اینده یا مهاجرت کردن یا معتادن برای اینکه نفهمن چی بر سرشون اومده وفقط اونایی که با رانت وغیره تامین هستن سنگ به سینه می کوبن
    • وطن پرست IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      3 2
      آفرین واقعادمت گرم قشنگ حرف درست زدی دردودل تمام مافقیربیچاره ها
  • محمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    13 25
    سعی کنید که مستعمره غربی نشوید ولی از حق دفاع کنید وحق حجاب هست وناحق بی حجابی وحق را خیلی از ما نمی‌خواهیم چون به ضرر ماهست
  • امیررر IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    33 24
    چرا اون موقع کا شروین اینو خوند از هزینه هاش نپرسیدی خبر انلاین
  • دختر ایرانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    35 46
    برای زن،زندگی،آگاهی
  • علی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    25 6
    این کلیپ در ایران و با حمایت ایران ساخته شده اینان افغان های مقیم ایران هستند وگرنه طالبان و پاکستان در حمله شاهچراغ دست داشتند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    5 2
    اصلا یک ایه مثل کلام خدا خواسته بیارید تا من هم مقایسه کنم ببینم چی میشه
  • علی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    34 23
    سبک آهنگ مهم نیست مهم واقعیتی هست که داره عنوان می‌کنه
  • Nd IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    38 29
    کلیپ هم خوانی هست و مشکلی نداره.توی ایران هم همخوانی مشکلی نداره. اصل مطلب رو بچسبید جاهلا.
  • ماهک IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 4
    خدایی روت شد این خبر رو بنویسی و نشر بدی؟ اومدی میگی فلان حرفاشون تناقض داره فلان رفتارشون تناقص داره؟! داداش از خبر خودت پارادوکس داره میباره!! عیبی دیگه نتونستی پیدا کنی خدایی تویی که فرق تک خوانی با سرود رو نمیدونی برو کنار بزار باد بیاد بابا شر تفت میدین تحویل مردم میدین خودتو زدی به خواب داداش
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 4
    جماعت بیمار در هر چیزی به جای اصل مطلب به دنبال چیزی می‌گردند تا انحراف دیگری رو در جامعه رایج کنند. چند سال قبل رهبری در ورزشگاه آزادی برای جوانان سخنرانی کردند و این جماعت بیمار از کل برنامه فقط حضور بانوان در ورزشگاه رو دیدند!!! و این جماعت بی فکر بی ریشه چه خوب معرفی شدند که صم یکم عمی فهم لایرجعون.
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    8 5
    داداش خب یک کلمه بگو که دردمون اومده از این کلیپ! چرا اینقدر فلسف میبافی؟!😂 بعد هم اینکه وقتی میخوای به کسی جواب بدی بهتره با همون سبک جوابش رو بدی تا نشون بدی حرفش ناحق بوده ثانیا این شعر مشکل نداره چون ابتداش حالت دکلمه داره و ادامش همخوانی هست. نزدن زیر آواز و چه‌چه که اشکال داشته باشه اگر مشکل داشت خودمون جلوش رو میگرفتیم
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    5 9
    کارتون به جایی کشیده که کپی از شروین حاجی پور میکنید 😐😐
  • امیرکبیر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    6 6
    خداوند در قرآن میفرماید( وما اکثرهم لا یعقلون)اکثر انسانها نادانند احمق ها... دارن بهتون میگم نذارید کشورتون مثل کشور ماشه اینا فک‌میکنن با فحاشی کردن و تهدید کردن و ترسوندن‌ میتونن اکثریت مردم با خودشون همراه کنند...شاید چهارتا سلیبریتی ترسورو بتونین ولی مارو عمرا ما ملت امام حسینیم...زنده باد ایرانی باغیرت زنده باد ایران زنده باد رهبر
  • هنگامه شاهپوری IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 6
    بعضیا آثار فاخر خیلیا رو میسوزونه مثل سلام فرمانده مثل برای دختر همسایه خدا حفظشون کنه و به عمر ملت امام زمانیمون بیفزاید انشالله به کوری چشم منافقین و دشمنان داخلی و خارج
  • محمد IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    7 11
    جالب اینجاست که اگر دختران ایرانی بخوان ترانه بخوانند صدای زن حرامه اما این دختران به نفع بعضی ها خوانده شده حالا جدایی از متن شعر صدای زن حرام نیست عجبببببببببب دوگانگی و تناقضات تا کجا
  • شاهین IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 2
    گرتوبا چشم عنایت نگری جانب دیو،دیو اندر نظرت رشته وش و خوی لقاست وگر از جانب انکار به یوسف نگری،یوسف اندر نگهت زشت رخ و زشت وقاست. به نظرمن نویسنده از جانب انکار نگاه کرده.اگه واقعا این آهنگ انقدر بی ارزشه و بی تاثیره چرا وقت گذاشتی و اینهمه راجع بهش نوشتی؟
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    5 2
    ای کاش بی غرض نقد می کردی
  • ریحانا IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    3 7
    من به عنوان یک دختر افغانستانی میگم که کلیپ خیلی چرتی ساختن مردم ایران اصلا حرفشون یه چیز دیگست اینا دارن یه چیز دیگه میگن بابا مردم ایران حرفشون اینه هر کی هرجور دلش خواست باشه نمیشه که به زور حجاب سر کسی کرد به خاطر این میگم چرته چون اون قسمت از اهنگ که میگه برای حرف مفت معروف های بی صرفه و عکس آریانا سعید رو میگذارد همین خانم آریانا سعید خیلی برای آزادی و آگاهی و خوشحالی زنان افغانستانی تلاش کرده
  • سامانی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    0 4
    هر دو جان سوزند ولی این کحا و آن کجا. خخخخخ
  • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    1 3
    احسنت آقا کوروش با نظرتون موافقم مگه خانمهای نخبه ای که خارج مرز حجاب نداشتن هرزگی کردن یا شخصی بنام مادام کوری که اورانیومو کشف کرد بسه دیگه تا کی میخواهید بحث حجابو پیش بکشید مردمو به حال خودشون بزارید دغدغه مردم ۱متر پارچه نیست نون شبه اجاره خونه گرونی و...
  • ستار IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    4 3
    خبر ان لاین بهت برخورده حسابی عصبانی هستی خیلی بهتون فشار میاد .
  • من IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 6
    بسیار زیبا و عاای بود ممنون از نویسنده
  • IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    3 2
    باور کنید حجاب اصلا مهم نیست ، ی تیکه روسری واسه هیچکس سنگین نیست ، بحث رفاه امنیت پیشرفت و برابری و عدالت واسه فقر و بیماری و هزار درد و بدبختی دیگس واسه اختلاس و حق خوریه واسه حقمونه نه حجابمون
  • . IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    5 1
    اگر از این اهنگ استفاده کردن برای این بود که با زبون خودشون باهاشون حرف بزنن بعدشم تک خوانی که بیشتر شبیه دکلمه خوانی بود تا تک خوانی بقیشم هم که هم خوانی بود این اهنگ هم برای این به دل نشسته چون از زبون کسی هست که دردکشیده هست
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    3 2
    من موندم حالا برای دختر همسایه به چه کسی ربطی داره مشکلی هستش بابا نویسنده این دختر همسایه که ۵۰۰ خط نوشتی تو چیکار داری که اونا خوندن یا نخوندن (اینو یاد بگیر نویسنده به توچه رو تکرار کن )
  • علی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    7 2
    واقعا در این حرف واقعیت رو گفتن مطمئن باشید آمریکا و کشورهای دیگه دلشون هیچ وقت برای این مردم نمیسوزه اگه میسوخت موادغذایی و دارو که برای همین مردم استفاده می شود رو تحریم نمیکردن اینا که برای مردم است واقعا به قول مختار در فیلم مختار گردن همه اینا زده خواهد شد با تسلیم شدن و عوض کردن کشور همین سربازان آمریکا تو خیابان کار همه این دخترا که دنبال روسری برداشتن هستن میده
  • Kianaz IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 4
    خیلی تاثیر گذار بود😑😑
  • DE ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    8 1
    صدای زن در صدا سیما ایران هم پخش شده در پربیننده ترین سریال مذهبی صدای پایانی تیراژ مختارنامه از کیست ؟؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    5 5
    واقعا نمیفهممتون شما ها دارید به دخترای افغانستان حسودی میکنید ؟ بابت چی اینکه دارن سرود دسته جمعی میخونن سرودی که شما هم میتونید بخونید و حتی تو مدرسه ام میخوندید؟؟ دخترای افغانستان دخترایی ان که بیشتر از هرکسی زجر کشیدن انقد بهشون الفاظ بد نبندید خودمون خوده شروین کودکان افغانی رو توی آهنگ یاد کرد و اون ها ام در پاسه این آهنگ آهنگی درباره ایران دادن و درباره اوضاع کشورشونم گفتن پس بفهمید کشوره ما هنوز به بدی کشوره اونا نشده انقد خودتونو مقایسه نکنید
  • _ IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 2
    فشار بخور!