شما نظر بدهید/ میانجیگری افراد و گروههای شاخص می تواند در حل وضعیت فعلی جامعه موثر باشد؟ چرا؟

بدنبال اعتراضات هفته های اخیر آنچه که مسلم است تداوم این روند پرهزینه بوده و باید نیروهای موثر جامعه با ورود بهنگام جلوی خسارات بیشتر را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به تجربه اعتراضات اجتماعی در گذشته همیشه افراد یا گروههای بودند که با حضور و نقش آفرینی به موقع هزینه های بحران را کنترل می کردند و لذا این تجربه همچنان می تواند به کمک مردم و نظام آمده و مسیر به انجام رسیدن مطالبات را هموار نماید.

در گذشته نه چندان دور حضور برخی شخصیت ها یا گروههای دوراندیش با ادبیات منطقی و همچنین حضور فعال گروههای مرجع همچون نخبگان دانشگاهی،مذهبی، فرهنگی و ورزشی توانست مشکلات جامعه را به چشم آورده و حتی در برخی موارد حل کند.

در شرایط فعلی این سوال مهم مطرح است که چه گروه ها و افرادی «می توانند» و یا «باید» برای برون رفت از وضعیت موجود پیشقدم شده و نقش آفرینی موثر کنند؟

شما کاربران محترم می توانید نظرخود را در قالب کامنت زیر همین خبر برای ما بنویسید.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 138
  • نظرات در صف انتشار: 35
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • کارشناس فرهتگی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    بنظر من سید محمد خاتمی
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      103 7
      ایشون شاید جایگاه اجتماعی داشته باشه، ولی قدرت سیاسی نداره. مردم نیاز به میانجیگری ندارند، نیاز به شنیده شدن دارند و حکومت هم باید بشنوه و تایید کنه که شنیده و اقداماتی انجام بده که نشون بده جدیه، وگرنه گفتار درمانی که به درد کسی نمی خوره. تریبون و قدرت رو از دست اصولگرایان تندرو و حامیانشون بگیرید، بعدش شاید یه خورده بشه صحبت کرد.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      1 11
      فقط میدونم هر کس به اسلام و قرآن توهین کنه جلوی صورتم باشه میکشم . مرگ بر کومله و پژاک مهاباد . الله اکبر اسلام پیروز است کردستان جز جدایی ناپذیر ایران هست . تا این حد عصبی هستم از مسیح روانی از رضا خان که مسجد گوهر شاد را به توپ بست کلی آدم کشت از سلطنت طلب از خیلی ها که جنگ را به ما تحمیل کردند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      به نظر من آیت الله احمد خاتمی
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      44 1
      خخخخ
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      8 1
      مردم به هیچ فرد و یا صحبتی اطمینان ندارند مگر تغییر قانون بر اساس رفراندوم.
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      2 1
      به نظرم دوباره باید انتخابات ریاست جمهوری برگزار بشه و از همه امکانات و نخبگان استفاده بشه. آقای رئیسی باید استعفا بده
  • حالا یکی IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    عزیزم کدام بحران روی یه مورچه یه قطره آب افتاد گفت وای دنیارو اب برد گفتن داداش دنیا سرجاشه تو رو اب برده حالا این شرح حال شما و اون خس و خاشاک تو خیابونه مشت آهنین هنوز نیومده
    • ایرانی مظلوم IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      292 4
      امثال تو باعث شده وضعیت به اینجا بکشه ،چقدر شما حقیر هستین .
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      158 2
      لطفا تو خاموش .
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      98 0
      تا این شرایط اوضاع درست بشو نیست.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      106 1
      خدایا خودت این جماعت را از خواب بیدار کن…
    • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      117 1
      امثال شما بقدری مست قدرت هستید که هیچ درکی از شرايط جامعه وآنچه در حال وقوع است ندارید.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      6 1
      پس برای یک مورچه اینترنتو دو هفته بستید
    • محمد رضا IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      4 1
      شما که ادعا دارید این گروه اقلیت هستند پس چرا از رفراندوم میترسید ؟ پس چرا از مجوز اعتراض وحشت دارید ؟
  • وحید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    خیر. هیچ کس نمانده که مورد وثوق و قبول هر دو طرف باشد... همه رانده شده اند
    • hadi IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      15 63
      خب با فرضیه شما، حتی بفرض اگه نظام هم کنارگذاشته بشه، شخص خاص و مقبولی وجود نداره... نکنه با زم دنبال سلطه بیگانه اید؟... تاریخ تکرار نمیشه... نه 28 مرداد32 و نه انقلاب 57...
  • حسنعلی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    135 7
    در بحرانها حرف عقلای جامعه خریدار دارد چون اینها مورد اعتماد جامعه هستند کسی هست الان به حرف واقع بینانه اساتید دانشگاه یا چهره های سینمایی و یا ورزشی بی اعتنا باشد به نظرم نیست و نخواهد بود.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    مدعیان دروغین اصلاح طلبی ، مخصوصا غربگرایان خودباخته و مرتبط با گروهکهای ضدانقلاب که خود از عناصر اصلی این خیانتها هستند ، می توانند. ولی نطام و مردم شریف ایران چنین نیازی به چنین خائنانی ندارند.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      6 0
      من یکی اصلا از اصلاح طلبی دلخوشی ندارم اما اینکه وضع کنونی را حاصل اصلاح طلبی بدانی یک نوع خودفریبی است… سر به زیر برف فرو بردن است…
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    فقط رفراندوم میتواند مشکل را حل کند.چون وضعیت امروز با قبل بسیار متفاوت است.....
    • کیوانپارسایی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      118 4
      باید نظام قدمهای عملی برای تغییرات بردارد و گرنه با صحبت کردن کاری نمیشه....
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 6
      رفراندوم برگزار شد اول انقلاب واسه تعیین شیوه اداره کشور و قانون اساسی واسه آب خوردن که رفراندوم نمی‌گذاران
  • pldn IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    با سلام به نظر نمی رسد مفید فایده قرار گیرد. دخالت و سوگیری امپریالیسم رسانه اوضاع را بدتر خواهد نمود. در حال حاضر معترضان(اغتشاشگران) غیر از رسانه های بیگانه حرف هیچکس یا گروه دیگر را برنمی تابد!
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      87 0
      تماميت خواهي عده اي از درون كه همه چيز مملكتي با اين تنوع و تكثر انديشه ها و قوميتها را فقط براي خودشان خواستند و حتي به كرسيهاي سياسي مجلس و شوراي شهر هم رحم نكردند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      33 1
      امپرياليسم ؟ خير تماميت خواهي عده اي از درون كه همه چيز مملكتي با اين تنوع و تكثر انديشه ها و قوميتها را فقط براي خودشان خواستند و حتي به كرسيهاي سياسي مجلس و شوراي شهر هم رحم نكردند
  • عرفان IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    وقت میانجیگری درسال 96 تمام شده فقط با اقدام عملی و توجه به خواست اکثریت مردم شاید افرادی مانند خاتمی بتوانند کاری انجام دهند
  • رضا IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    99 83
    محمد جواد ظریف علی لاریجانی مطهری سید محمد خاتمی میر حسین موسوی مهدی کروبی همه غیر از تند روها
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      50 2
      کاملا موافقم البته اگر دیر نشده باشه که به نظرم کمی دیرشده.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      3 0
      اونا هم از اینا بهتر نیستند. این همه اصلاح طلب ها و اصولگرا ها اومدن سرکار چقدر تغییر دیدیم ، ساختار های نظام به شیوه ای هست که اصلاحات غیرممکنه. درآمد حاصل از فروش نفت هم به سفره مردم راه پیدا نمی کند.
  • مرتضی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    خیر چون در حال حاضر هیچ فرد موجه ای در بدنه حکومت برای عموم مردم وجود ندارد
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      همین مثبت و منفی ها در کامنتها نشون میده همچنان شخصیت های زیادی داخل حکومت هستند که مورد قبول بخش های مختلف مردم هستند مثل همین کامنت بالای سرت!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    این میانچیگری باید قبل از ریختن خون بر زمین انجام می گرفت و حالا مردم خیلی خشمگین هستند.
    • آرش IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      10 75
      منظورت از مردم فقط امثال خودت هستن؟؟ طرفداران نظام رو جزو مردم حساب نمي كني؟ متاسفم برات
  • صالح IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    فقط رفراندوم با نظارت بی طرف (بغیر از شورای نگهبان ) چاره سازه
  • گل آقا IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    خیر ... فقط رفراندم با نظارت جهانی و ...
  • حسن IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    رفراندوم با نظارت بی طرف شاید کمکی کند
  • سید مسعود IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    وسطات و میانجیگری هیچ احدی نمیتونه این غائله رو ختم کنه. به قول مطلبی که چند روز پیش خودتون کار کردید، دو طرف اونقدر همدیگه رو میزنن تا به نظر بنده یک طرف پیروز باشه. پیروزی هم برای مردمه و بس.
  • علی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    قطعا آقایان لاریجانی می توانند کمک کنند، ما نیاز به تغییرات ساختاری داریم، و این تغییرات باید توسط افرادی از درون این نظام انجام شود. البته افرادی که وابسته به ریشه اصلی مشکلات این روز کشور نباشند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    129 4
    نظرکسی برایشان مهم نسیت فقط قدرت
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    146 8
    سلام وعرض أدب به نظر من اصولگراهاي تندرو همه أفراد شاخص ومورد احترام جامعه را براي انتخابات سيزدهم با خاك يكسان كردن حالا هم بايد براي وضع موجود أز رييس جمهوري تا رئيس مجلس استعنا بدن
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    66 4
    سلام وعرض أدب به نظر من اصولگراهاي تندرو همه أفراد شاخص ومورد احترام جامعه را براي انتخابات سيزدهم با خاك يكسان كردن حالا هم بايد براي وضع موجود أز رييس جمهوري تا رئيس مجلس استعنا بدن
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    131 2
    اول بحران رو باید قبول کرد بعد...
  • محمد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    24 99
    باید سریع کمیته گفتگوی ملت وحاکمیت تشکیل شود،معترضان به رسمیت شناخته شوند ونظرات همه در این کمیته گفته شود وسپس نسبت به پیشنهادتغییرو اصلاح قانون اساسی برای رضایت معترضان اقدام کرد با رعایت دو خط قرمز اساسی (عدم حذف ولایت فقیه وعدم حذف جمهوریت نظام) نسبت به تغییر سایراصول قانون اساسی براساس خواسته های معترضان اقدام کرد و ایران را نجات داد.
  • حامد IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    155 3
    بنظرم گسستی که بین جامعه اتفاق افتاده دیگه قابل جمع کردن نیست شاید با تغییرات و اصلاحات گسترده بشه ارامش را به جامعه برگرداند. بدترین اتفاق قراردادن مردم روبروی هم بود که از بی خردی مسئول نظام اتفاق افتاد
  • GB ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    187 8
    هیچ آدم عاقلی رو برای میانجی گری باقی نگذاشته اید بطوریکه دلسوزانی مانند آقای خاتمی بدلیل بایکوت طولانی از جانب یک عده اقلیت پر هیاهو و بی ادب و بی تدبیر ،در بین نسل جوان ناشناخته اند و وجهه ای ندارند شماها همه رو حذف کردین ،ریشه ها رو قطع کردین ،بذر ناامیدی پاشیدین و رابطه عاطفی و احساس تعلق به مملکت رو از بین بردین ،با همه چیز و همه کس از فردوسی و حافظ و سعدی گرفته تا کوروش کبیر و تخت جمشید دشمنی دارید ،خوب چه چیزی برای ایجاد حس هم بستگی ملی و وحدت باقی می مونه .ترکیه ، گرجستان ،تاجیکستان و حتی امریکا قهرمانان و مشاهیر و جشن‌های ملل دیگر رو بنام خود مصادره می کنند تا حس غرور و وحدت ایجاد کنند ،شماها همه سرمایه های ملی چندهزارساله رو انکار و لجن مال کردید ،خود کرده رو تدبیر نیست .‌
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      چه تحلیل درست و به جایی ، آفرین هموطن.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    60 31
    سلام . ورود عقلای نظام و متفکران معتدل همچون دکتر خاتمی میتواند آلام و مرحمی بر دردهای مردم باشد مشروط بر اینکه امثال آقایان اعلم الهدا، صدیقی امام جمعه و امثال حسن عباسی منصور ارضی و .... اعضای افراطی و طالبان اندیش پایداریها ، دست از انگها و برچسبهای ناروا به دیگران بردارند و با واقعیتها کنار بیایید
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      5 0
      یک زمانی ، قشر بزرگی از مردم اعتقاد به اصلاحات داشتند و به افرادی چون خاتمی ، و بعد از آن به موسوی دلبسته بودند. این عده در زمان روحانی ، با وجود نارضایتی ، با تبلیغات همین سلبریتی هایی که وطن فروش میخوانند پای صندوق رای آمدند. اما آقای روحانی هم به وعده هایش عمل نکرد و فضای باز رسانه ای ایجاد نشد ، گشت ارشاد کرامت زنان رو زیر پا گذاشت. برجام با شیطنت آقایان شکست خورد. و حتی در زمانی که امضا شد هم ، درآمد نفتی حاصل خرج حمایت از گروه های شبه نظامی خارجی شد ، و به افزایش رفاه مردم اولویتی داده نشد. امروز اصلاح طلبان و اصول گرایان در احقاق خواسته های به حق مردم که آزادی ، شفافیت ، مبارزه با فساد و افزایش سطح رفاه بوده است ، شکست خورده اند. سرکوب معترضین به صورت خشونت بار هم تخم نفرتی رو در دل ها کاشته که هر مذاکره ای برای بقای نظام رو با شکست مواجه میکند.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    86 3
    مگر محور مقاومت قرار نبود این محور در جهت امنیت ایران کار کند؟ سئوال دوم من این است که بر فرض یک محور مقاومت قوی ساختید. از این ابزار برای منافع چه کسانی می خواهید استفاده کنید؟ وقتی شما با همه دنیا قهر هستید چطور می خواهید از این ابزار چانه زنی استفاده کنید؟ با کدام کشور می خواهید چانه بزنید و بر سر چه موضوعی؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    90 4
    متاسفانه خاتمی که بهترین کارنامه دوران ریاست جمهوری رو داره و طیف وسیعی از طبقه متوسط قبولش داشتن رو آنچنان حذف کردن که دیگه در خاطره جمعی مردم نیس.ظریف رو هم با کار تبلیغی منفی اپوزسيون خارج و تندروهای داخل ازبین بردنش.کسی نمونده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    106 4
    به نظرتون حاکمیت قبول میکنه واسطه و میانجیگری رو ؟اگر حاکمیت میخواست حرف مردم رو گوش کنه کار به اینجا نمی کشید،در ضمن شخصیت میانجی هم وجود نداره ،ولی امیدوارم این مشکل هر چه زودتر حل بشه و اصلاحات اساسی انجام بشه تا مردم طعم آرامش و رفاه رو بچشن.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    126 8
    مهمترين مساله كه به تشديد اعتراضات دامن زده است؛ نحوه برخورد با معترضان است كه هيچ قاعده و قانوني ندارد. چرا بايد جواب شعار و يا در مراسم عزاداري به مردم حمله شود چرا؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    40 0
    مهمترين مساله كه به تشديد اعتراضات دامن زده است؛ نحوه با معترضان است كه هيچ قاعده و قانوني ندارد. چرا بايد جواب شعار و يا در مراسم عزاداري به مردم حمله شود چرا؟ تا نهادها قانوني عمل نكنند و پاسخگويي نداشته باشند، اين قدرت لجام گسيخته و بدون پاسخگويي براي كل ايران خطر ايجاد مي كند. در اين مدت يك نفر هم محاكمه نشد اين همه ويديو از رفتارهاي نادرستشان پخش شد …
  • مهدی FR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    98 4
    تا موقعی که حکومت محدودیتهای اجتماعی اصلاح نکرده، فیلترینگ فضای مجازی رو برنداشته و در سیاست خارجی تجدید نظر اساسی نکرده باشد هر گونه میانجی گری بی معنی است
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    86 7
    نه دیگه گفتگو برای سال ۱۳۷۶ بود
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      بیست و چندسال از 76 گذشته عموجان!بیدار شو!
  • دلسوز‌دین‌وکشور‌ومردم IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    51 2
    قبل‌از‌همه‌ باید‌ اثری‌از‌ نظرات‌دلسوزان‌ در‌ رفتار‌حکومت‌ دیده‌شود‌ کسان‌ با‌نفوذی‌هستند‌که‌دائما‌ می‌گویند‌ یک‌قدم‌عقب‌ مساوی‌دادن‌ همه‌چیز‌ دیگر‌نمیگویند پا‌فشاری‌در‌سرکوب‌ بیشتر‌ یعنی‌خشمگین..... شدن‌ دیگر‌ مردمان‌کشور‌ اگر‌واقعا‌ نمی‌خواهیم‌‌ سوریه‌ شویم‌باید‌ معذرت‌خواهی‌ جمعی‌را‌ یاد‌بگیریم... مانند‌ کشور‌ ژاپن‌که‌ با‌این‌ کار‌دولتشان‌ کشورشان‌ از‌هرج‌و‌مرج‌ در‌امان‌ ماند‌یادتان‌ میاید‌ قدیمی‌ها
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    50 5
    هیچکس با فکری که فقط دروغ و فساد باشه موافق نیست و الان فقط عذر خواهی از مردم حلال مشکلاته
  • مرتضیفیض IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    82 5
    اولین قدم برای برون رفت از این وضعیت اینه که صدای مردم معترض شنیده بشه ، متاسفانه بعد از گذشت حدود ۲ ماه هنوز هیچ یک از مقامات بلند مرتبه صدای اعتراضات مردم را نشنیده ، چرا یکبار نمیآید ببینید درد مردم چیه ؟ یه جوان چقدر باید کار کنه که بتونه حداقل ها را برای زندگیش فراهم کنه ؟ خیلی ساده انگارانه است که اعتراضات را به حجاب و … ربط میدهند ! تنها راه موجود به نظرم اینه که رئیس جمهور یا رهبر یه فکر اساسی برای بهبود وضعیت یه قدم اساسی بردارند و بیایند صادقانه با مردم صحبت کنند هنوز فرصت هست
  • دلسوز IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    45 13
    کاری که بایستی سالهای پیش می شد سال 88 و 98 وقتی ما درد درون از ظرفیت ها چهره های صاحب جایگاه استفاده نکنیم می شود وضعیت امروز سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی قطعا می توانند تاثیر گذار باشند
  • خودم IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    105 3
    دیگه دیر شده ....
  • محمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    110 5
    به قول شهید بهشتی وقتی یه طرف جامعه انسانی های مرفح و در سمت دیگر انسان های بی بضاعت هر روز زجر بکشن حتی اگه اون جامعه رو از قرآن پیرهن بکشی بازم لجنه وضعیت الان ایرانم به این شکله
  • غلامرضا علیزاده FR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    33 35
    باسلام به نظر بنده اقای خاتمی و اقای میر حسین موسوی شخصیتهای اگاه ومنصفی هستند و راه حل های انها راه گشا میشود.
  • یک نفر IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    104 7
    فقط رفراندوم می تواند گره گشا باشد و این به نفع همه است
  • مسعود شیدایی SE ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    این وضیت با ورود نیروهای جان بر کف جمع خواهد شد. این اراذل و اوباش که دنبال لخت شدن هستن فقط زبان زور می‌فهمند و بس. اینان فریب استکبار را خوردن.
    • SE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      47 3
      خجالت نمیکشی؟
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    93 3
    مگه از مسئوولین کسی قبول داره بحران هم داریم ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    112 2
    کسی را باقی گذاشتید که امروز بتونه پادرمیانی کنه؟
  • زهرا IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    77 1
    تا زمانی که حکومت اعتراضها را به معنی واقعی به رسمیت نشناسه , میانجیگری هیچ کس یا گروهی نمی تونه مفید باشه , وقتی همه حذف شدن و دایره قدرت اینقدر کوچک شده حرف زدن از واسطه و میانجی به طنز می مونه
  • فرزان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    58 3
    آخه ما کدوم بزرگی داریم که بیاد میانجیگیری کنه اصلا کی قبول دارند
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    95 9
    تنها راهش روحانیون از سیاست برن کنار
  • عبدالله خاکی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    35 4
    مسلما عده ای هستند که نظرشون موثره ولی اینکه اینکار رو می کنند یا نه مهمه، که دست ما نیست .
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    92 5
    اگر نظر اکثریت مهمه استعفای دسته جمعی مدیران واگذاری قدرت به مردم و غذرخواهی از مردم بابت این همه فقر و فلاکتی که برایشان به ارمغان اورده اند چاره سازه هر چند هیچ وقت مدیران و مسولین از قدرت کنار نمی روند چون حسابی بهشان مزه داده
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      دقیق میفرمایید که واگذاری قدرت به مردم یعنی چی؟!واژه قشنگیه ها اما ما الان دو قرنه داریم واژه ها و شعارهای قشنگ میشنویم!هر حرفی باید دقیق جزییاتش گفته بشه وگرنه حرف مفته
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    9 65
    افرادی چون ناطق خاتمی احمدی نژاد موسوی و ... میتوانند موثر یاشن
  • سوری IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    42 2
    سلام بردوستان وضعیت فعلی نشاندهنده عملکرد غلط اصولگرایی واصلاح طلبی است گروهها وافراد هیچگونه کمکی به وضع موجود نمیتوانند بکنند اگرحاکمیت کارهایی راانجام بدهد وبه سوی اصلاحات برود ممکن است درحل بحران کمم کند وگرنه دراینده مشکلات بیشتر بوجود می اید 1-سروسامان دادن به وضع اقتصادی وکم کر دن تورم 2-برخورد جدی بااختلاسگران 3-ازبین بردن بیکاری 4-شنیدن صدای معترضین ازمردم پرسیده بشود نه ازاصول گرا واصلاح طلب 5-ازبین بردن تبعیض دراستخدامها 6-اجرای عدالت واقعی نه لفظی وف مایشی 7-مجلس در مصوباتشان واقعی باشند علت اعتراضات امروز نتیجه حذف دلار چهارهزارودویستی بود که قیمتها شش برابر شد 7-وعده های دروغ مسولان ندهند 7-توسهه وپیشرفت کشور نه توسعه کشورهای بیگانه 8-و........
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    فقط رهبر در شرایط فعلی میتونه مشکل رو حل کنه
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 3
      با حرفت موافقم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      ولی همه باید مشارکت داشته باشن
    • NL ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    96 4
    چاپ نمي كني چرا ميگي نظر بدين من كه حرف بدي نزدم گفتم هيچ نهاد مستقلي براي دادخواهي مردم وجود ندارد نهاد دادخواهي و عدالت بايد مستقل از سياست عمل كند براي قتل مهسا يك نفر را محض رضاي خدا تعليق و بركنار نكردند چرا؟
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      طبق اسناد و ویدئوهای منتشر شده واژه "فوت" درست است نه "قتل".در انتخاب واژه ها دقت کنیم و مطابق با انصاف نظر بدهیم.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    34 18
    الان هیچ کس تلویزیون ایران نگاه نمیکنه بخصوص جوانان پس فایده ای نداره کسی بیاد صحبت کند به جای این کار مثل گذشته جشنواره کوچک خیابانی بزارید و یا اجازه بدهید کنسرت های خیابانی برای این جوان ها گذاشته بشه که کمتر سراغ گوشی و اینستاگرام بروند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    27 1
    گوش نمی کنند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 71
    من اساسا طرفدار حسین شریعتمداری، علم‌الهدی، حمید رسایی، حسن عباسی، احمد خاتمی، حداد عادل، حسین سلامی و همفکران ایشان هستم. اصلاح طلبان ایران را نابود میکنند.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    من اساسا طرفدار حسین شریعتمداری، علم‌الهدی، حمید رسایی، حسن عباسی، احمد خاتمی، حداد عادل، حسین سلامی و همفکران ایشان هستم. اصلاح طلبان ایران را نابود میکنند.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      61 3
      در حال حاضر همین هایی که نوشتی دارن مردم و کشور رو نابود میکنند .
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      71 1
      خدا اونا را برای تو و تو را برای اونا حفظ کنه و همه تون با هم جمع بشید برید یمن زندگی کنید…
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      40 1
      داعش به تو سلام میکند .سلام بر تو ابوبکر البغدادی
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      معلوم شد کی هستی
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    3 48
    اقای دکتر پزشکیان و اقای روحانی از چهره های ورزشی اقای علی پروین گروه هنری ایوان بند و نمایندگان مجلس که عده زیادی به آنها رای داده اند و از مشکلات کشور اطلاع دارند
  • داریوش مینایی SE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    40 5
    فقط با به رسمیت شناختن حقوق اساسی مردم مثل حق اعتراض و داشتم انتخابات آزاد میشه اندکی امیدوار بود
  • ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    45 3
    بنام خدا. خیر، کسی نیست!
  • فرهاد IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    98 2
    مگه نمیگن عده اندکی مخالف نظام هستن.پس چرا میترسید یه رفراندم انجام بشه.عادلانه.تحت نظارت.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    64 7
    ترکیبی از علی دایی، عادل فردوسی پور و حامد اسماعیلیون می توانند به عنوان نماینده معترضین با حاکمیت وارد گفتگو شوند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    12 41
    قبلا مردم خیلی شادتر بودند با یک بازی فوتبال همه بیرون میامدند و پایکوبی می‌کردند الان تبلیغات رسانه های خارجی باعث شده همه مردم ناامید و عصبانی و سرخور شوند باید برای مواقعی که زلزله میاد و ستاد تشکیل میشه الان هم توسط روشنفکران ستاد ایجاد شده تا از بروز این حوادث غم بار پیشگیری شود
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    63 5
    میانجی لازم نیست خود ملت از هر میانجی دیگری آگاهتر و در صحنه حاضرتر است شعارهای مردم همان خواسته و حرف مردم است عمل کنند
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    40 1
    فقر، فساد، بیکاری ، نابودی محیط زیست ، بی عدالتی در آموزش ، بهداشت ، روابط مالی و خارجی با کشورها ، تخریب روابط بین‌المللی، فرار و عزلت نخبگان ، نابودی بسیاری از هنجارهای اجتماعی و فرهنگی، خشم و بسیاری از بیماریهای روانی، کم شدن آستانه تحمل اجتماعی مردم ، . و انتخابات گزینشی و مهندسی شده و .... باید مسئولان این وضعیت پاسخگو باشند
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    44 2
    خیر چون وقتی رفسنجانی خائن میشه خاتمی منافق میشه احمدی نژاد اپوزیسون میشه روحانی مناطق میشه موسوی فتنه میشه دیگه ازکی می خواهید میانجیگری کنه ...آیا معترضین از نظام عبور نکرده اند؟
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    39 2
    میانجگری برای چه چیزی ؟ برای شروع اصلاحات اساسی یا برایادامه وضع موجود؟ اگر قرار بر رویه فعلی باشد که میانجگری هیچ احدی فایده ندارد
  • بهمن IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    37 3
    مردم دیگه به هیچ یک از چهره های سیاسی اعتماد ندارن حتی اصلا طلب ها که یه زمانی نقش سوپاپ اطمینان را داشتند هم دیگه جایگاهی ندارن چند شخصیت محبوب و اثرگذار مثل علی کریمی علی دایی و عادل فروسی پور بودند که نظام اونها را هم از گردونه خارج کرد
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    41 1
    استیضاح دولت فعلی و برگزاری یک انتخابات آزاد ، میتونه آرامش رو به کشور برگردونه...دلیل هم برای استیضاح زیاده ، از جمله درگیر کردن کشور با یک جنگ داخلی و تعطیل کردن سیاست خارجی و گرانی های بی سابقه و ...
  • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    29 2
    سلام. فقط عقلای خارج از نظام وحکومت آن هم باداشتن اختیار تواتایی در اظهار نظر نهایی می توانند به این کشور ومردم کمک کنند
  • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    کشور دچار بحران جدی بخاطر هرج ومرج مسئولین بی کفایت شده دست بیگانگان وخائنین وطن فروش هم ازهرسوی گلوی ملت رو داره فشارمیده این وسط هشتادمیلیون ایرانی دارند از فقروبدبختی به هربهانه ای اعتراض میکنند وهرروزعده ای کشته میشوندناامنی وگرانی وفقر مملکت رو داره رفته رفته به سوی جنگ های داخلی هدایت میکنه هرچه زودتر باید به داد مردم رسید وباهاشون مدارا کردتاشاهدریخته شدن خون های بیشتر عزیزان هموطنمون دراین آشوبها نباشیم
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    19 0
    فقط مردم وگرنه نخبه ها .......
  • مهرداد IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 39
    خیر...فقط و فقط حکم حکومتی..
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    17 1
    باسلام بنظر من افرادی که مردم به اونها اعتماد دارندوقبولشون دارند که سخن وعمل آنها یکی ست
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    5 32
    خاتمی که خودش آتش بیار معرکه است
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    50 0
    آتیش این جماعتی که من میبینم تند تر از این حرفا است و هیچ کس رو قبول ندارند .این هم ناشی از عدم اعتمادی است که بابت شرایط افتضاح اقتصادی و سیاسی و رفاهی است که تو جامعه طی یک الی دو دهه اخیر ایجاد شده .
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    مشکل اینجاست که حاکمیت طی این دهه ها، هیچ وقت هیچ کس را قبول نداشته و خود را بالاتر از هرکسی می داند. مطمین باشید که اگر حاگمیت بخشی از اشتباهات خود را بپذیرد، بخشی از افرادی را که سالها در زندان و حصر بودند، را بپذیرد، بخشی از ذینفوذانی که مصونیت همه گونه داشته اند را به دادگاه بفرستد، (رفراندوم و ...) را به رسمیت بشناسد بخشی از درد مردم فروکش می کند و زمینه گفتگو پدید می آید . ولی افسوس که سالها و دهه ها نشان داد که ایشان این کار را نمی کنند.
  • حسین IN ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    باسلام، بایداز نخبگان وسیاستمداران صالح وکاردان وبزرگان بعضی از گروها واقوام وفرهنگی ودانشگاهیان وافرای زی نفوذ عاشق وطن و بازاریان وبعضی از ورزشکاران وهنرمندان باشرف،کمک گرفت ،نه هنرمندان و ورزشکارا پول پرست بیسواد وطن فروش،نمک نشناس بیشرف که مملکت رابه آتش کشیدند،
  • ازادمرد ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    میانجیگری کی با کی؟ میانجیگری ایران با عمال اسرائیل کودک کش و زن کش و انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار؟؟؟
  • هادی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اینایی که میگن رفراندوم، کدوم نظام خودشو به رفراندوم گذاشته؟بگین مام بدونیم، شما الان سر افراد خیرخواه یا میانجی مشکل دارین، میخواین برای ملت نظام تشکیل بدین؟ کیو میخواین انتخاب کنید؟ الان گیر نمیارین میخواین بعدا گیر بیاد؟ این چه طنابیه که میخواین ملتو باهاش تو جهنم ببرین
  • آشنا IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    میگویند با جوانها درست صحبت کنید بابا دیگه مردم از شنیدن حرفهای پوچ خسته شدن حرف نمیخواهد یک عمل درست خودش به صد حرف می ارزد مردم بدلیل رانتهای بوجود آمده توسط قوانین در فشار بسیارند که عیانترین قیمت بالای زمین تو کشوره همین و درست کنن تمام مشکلات پشت سرش درست میشه چرا نمیخواهید قبول کنید کسانی با رانت بازی در زمین پول باد آوردهای نصیبشان شده که با آن پولا تمام اجدادشان تا هفت پشت میتوانند بانکها و تمام اقتصاد کشور را ببازی بگیرند
  • بنده خدا ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    برخی را محاکمه کنند. تمام مشکلات حل می شود.
  • حمید کرمی کارشناس ارشد اقتصاد ومدیریت IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    برویم از استخر فرح هاشمی را پیدا کنیم وبیاوریم شاید فرجی شود.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    شاخصه اصلی جمهوری احترام به نظر اکثریت است همانکه در سال ۵۸ ملاک تعیین حکومت جمهوری اسلامی شد. اکنون هم تنها راه حکومت برای برون رفت از این مشکل برگزاری رفراندوم و احترام به نظر اکثریت است مولا علی (ع) علیرغم اینکه بر جانشینی پیامبر از همه اولی تر و برتر بود وقتی دید رغبت عمومی به سمت او نیست سکوت کرد و اوج دموکراسی را در این رفتار به نمایش گذاشت.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    افراد شاخصاز نطر مردم یا آقایون بالا بالایی.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    خود جوانان باید برای گفتگو مخصوصا در محضر آقای خامنه ای سوالاتشان رابپرسند وجواب دریافت کنند
  • زارع IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اینو هر عاقلی میدونه. چرخیدن چرخ یه کشور باید دست اقتصاددان باشه
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    حاکمیت کلا با نقد و اعتراض زاویه دارد اول باید این موضوع حل شود که ..... هرگز نمی شود
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مدت هاست که میان مردم و حکومت فاصله عمیق افتاده و شاید زمانی اصلاح طلبان به خیال خود می خواستند هر دو طرف را داشته باشند اما در حال حاضر وضعیت صفر و یک است یا باید ور مردم باشی یا ور حکومت.بینابین و میانجی و کدخدا منشی بی معناست.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خداییش شما سر جنگ با دنیا نداشته باشید فساد و دزدی بین خودتون رو مهار کنید اقتصاد و معیشت مردم رو درست کنید اعتراض چیه اغتشاش چیه روسری کجا مهم بوده تو این چهل سال اصل ریشه اعتراض جوان و پیر دستش تو پوست گردو گذاشتید بعد تمام ناکارآمدی و اقتصاد داغان رو بندازید پای دشمن پس شما چکاره هستید تو این کشور اقدام عملی لازمه نه زدن و کشتن اصلاحات بنیادی باید شکل بگیره کشور از افراطی گری و تشدید و دیکته برگرده سمت پیشرفت و توسعه و تعامل با دنیا پول بی ارزش تورم افسارگسیخته نه امیدی نه آینده‌ای خب تا کجا ؟؟؟آخه این جریان آخر به گوشه بن بستی میخورد خب آخر عده ای هم سوارش میشن میشه این بساط امروز این راهش نیست آقایان
  • داوود IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    ضمن محکومیت هرگونه اغتشاش و ناامنی از سوی عده ای خاص ، تا وقتی که هر حرکت و اعتراضی از سوی حاکمیت اغتشاش نامیده بشه یعنی صدای مخالف قرار نیست شنیده بشه . ضمنا این وضعیت و غده چرکین نتیجه سالها انباشته شدن عقده و خفه شدن صدای مخالفت و اعتراض هست که در انتخابات مختلف با کاهش آماد شرکت کننده خودشو نشون داده و علایمش رو کسی جدی نگرفته
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    لطفا به ریشه این اعتراضات دقت کنید و چرا اینقدر این اعتراضات طولانی شده. در واقع الان مردم به هیچ فرد و یا صحبتی اطمینان ندارند مگر تغییر قانون بر اساس رفراندوم. البته این کف خواسته هاست
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    مردم خودشون راه برون رفت رو پیدا می کنن مثل چهل سال انقلاب خواص با سکوت خودشون نمی تون میانجی باشن کسی که سکوت کنه داره همراهی می کنه با گرگ‌هایی که از اطراف کشور رو محاصره کردن منتظر هستن ایران رو تکه تکه کنن
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    باید اول روشی ایجاد بشه که مردم نمایندگان خودشون رو برای گفتگو با حکومت انتخاب کنن
  • اصغر IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    اصلاح طلب .اصول گرا .دیگه تمومه ماجرا .
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    سعیشونوبکنن...... ولی تاثیرگزاریش 50 درصده.....چون همه فعلاخودشونوبزرگترحساب کردن......ونیازی به شاخصها احساس نمیکنن......چی میخاین بگین به اینا؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 0
    چه نیازی به گروهای مرجع هست مگه شما نمی گید حضرت امام آیت الله الظمی خامنه ای دامه برکاته بیشترین محبوبیت را در بین تمامی افراد در ایران داره!!!!!!!! ایشون هم که گفتند و مواضع رو مشخص کرد دیگه چه جای بحثی داره!!!!!!!!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 1
    فقط دستورصریح رهبری واجرای آن ،تادیگرکسی دیگری رامتهم نکندیااگرکاری ازپیش رفت مدعی اهتمام درحل مشکل نشود.
  • یک شهروند IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    1 1
    به گفته ی امام : سرنوشت هر ملتی دست خود آون ملت است. پس بهترین راه رفراندوم است
  • کریم IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    محمدخاتمی کروبی بهزادنبوی ظریف عارف لاریجانی پزشکیان وازورزشکاران علی دایی وعلی پروین وفردوسی پور نظام باید یک کنگره مشورتی تشکیل دهد وهرچه مصوب کردباحکم حکومتی مقام معظم رهبری اجرایی شود حتی اگرگفتند ریسی استعفادهدوانتخابات زود هنگام مجلس وریاست جمهوری باهم وظرف یکماه انجام ونظارت شورای نگهبان کمتروکمرنگترشود بهترین حالت برای نجات کشوراست ولاغیر وولاغیر امروزفقط آشتی ملی واعلام وزارت کشورمبنی برتشکیل احزاب واقعی وداشتن حق تعیین محل برگذاری اعتراضات میتواند راه گشاباشد البته گوش شنوایی نیست. شده حکایت همان کسی که گفت بچه ام رامیزنم تاهمسایه ام دق کند .
  • پیرفلک IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    رفراندوم تحت نظارت سازمان بین الملل اجرا شود. با این روش می توان ایران را نجات داد و سیستم مورد وفاق مردم ایجاد کرد.
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    فقط رفراندوم هر طیفی که اکثریت شد بقیه بهش احترام بذارن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    به نظر من خود دستور بدهند درست می شود.
  • حسین IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    2 0
    تا وقتی مردم معترض اغتشاش گر خوانده شود و صدا ی مردم شنیده نشود ویک نفر خیرخواه در داخل طرف صحبت مردم نباشد اعتراض پایان نمیگیرد برای اصلاح خیلی دیر شده