مشکل گمرکی  ۳۰ هزار خودرو در خودروسازی‌های بم حل خواهد شد

استاندار کرمان گفت: حدود ۳۰ هزار خودرو در خودروسازی‌های بم انبار شده که مشکلات گمرکی داشتند، در نشست‌هایی که با مدیران کشور خواهیم داشت بررسی و حل و فصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدمهدی فداکار در سفر به بم گفت: هدف سفر به بم افتتاح چند پروژه در شهرهای شرقی استان است.
وی، برگزاری چند جلسه با مدیران در فرمانداری شهرستان بم و بازدید از مجموعه ارگ جدید را از دیگر اهداف سفر خود به شرق استان اعلام کرد.
استاندار کرمان در بازدید از خودروسازی بم اظهار داشت: زیرساخت‌های خوبی در ارگ جدید فراهم شده است، البته مشکلاتی از جمله خروج خودرو و مشکلات گمرکی و غیره نیز دارند که به زودی برطرف می‌شود.
فداکار ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده است که امیدواریم تولید روز به روز افزایش پیدا کند و مشکلات پیگیری شود و نیاز بازار خودرو کشور را پاسخ دهد.‌
استاندار کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خودرو در خودرو سازی‌های بم انباشته شده است، گفت: مشکلات گمرکی این خودروها با صحبت‌هایی که با مدیر گمرکی کشور انجام شده در جلسه‌ای که در هفته جاری برگزار می‌شود حل خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات تامین سوخت در شهرستان بم گفت: گازرسانی این منطقه باید در گذشته انجام می‌شده اما هنوز انجام نشده است. مشکل به صورت موقت برطرف خواهد شد و جلسات با فرمانداران شرقی برگزار و امیدواریم تا هفته جاری مشکل برطرف شود.
فداکار در ادامه گفت: مشکل عدم عرضه خودروها از شرکت‌ها نیست، بلکه ورود قطعات خودروها از کشورهای دیگر و تحویل اوراق و اسناد به گمرک است لذا برخی شرکتها دیرتر این کار را انجام می دهند.
وی افزود: طبق صحبتی که امروز با مدیر گمرک شده، به نسبتی که تسویه نکرده‌اند، ۱۰ درصد از قطعات خودرو باقی مانده به همان میزان خودرو از آنها برای ضمانت نگه داشته می‌شود و یا حتی این آمادگی وجود دارد که دو برابر این مقدار ضمانت را نگه دارند و بقیه را خارج کنند.
گفتنی است در این بازدید فرماندار و امام جمعه بم، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار و مسئولان محلی حضور داشتند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =