فعالیت ۱۰۱۹  مدرسه شبانه روزی متوسطه دوره اول در سراسر کشور

معاون وزارت آموزش و پرورش از فعالیت یکهزار و ۱۹ مدرسه شبانه روزی متوسطه دوره اول در سراسر کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ناصر جعفری در آیین افتتاح دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره اول متوسطه قطب سه کشوری استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: دوران کرونا شاهد بی‌سابقه‌ترین رویداد در حوزه آموزش بودیم که بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در این دوران از آموزش با کیفیت محروم شدند.
وی از تعطیلی دو و نیم ساله مدارس به عنوان اولین و تلخ‌ترین اختلال آموزشی نام برد و افزود: افت تحصیلی، نابرابری در آموزش و ترک تحصیلی سه پیامد تلخ کرونا بودند.
جعفری خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده دانش آموزان در دوران کرونا بین ۴ تا ۸ ساعت در هفته کمتر آموزش دیده‌اند که در افت تحصیلی به ویژه در دروس پایه مشهود است.
وی افزود: در یک تحقیق صورت گرفته از بیش از ۵ میلیون دانش آموز سوم ابتدایی تا هشتم دوره اول متوسطه یادگیری این دانش آموزان در درس ریاضی ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.
جعفری ترک تحصیل دانش آموزان ۱۱ تا ۱۴ سال به خاطر عدم دسترسی به آموزش و بضاعت مالی را یکی از تلخ ترین عواقب ناشی از کرونا دانست و گفت: باید با جدیت به دنبال پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی دانش آموزان باشیم.
معاون برنامه ریزی آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کرونا ثابت کرد، مدرسه غیر قابل جایگزین است،
هیچ پرده نمایشگری جای معلم را نمی‌گیرد
و نیازمند انعطاف در برنامه درسی و آموزشی هستیم.
ناصر جعفری بر جبران عقب افتادگی دانش‌آموزان، جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل، توانمند سازی و ارتقای حرفه ای معلمان،
بکار گیری روش های ترکیبی، حمایت از مدارس شبانه روزی، تلاش برای جذب شروکا و توجه بیشتر به گروه های آسیب پذیر در دوران پسا کرونا تاکید کرد.
بر پایه این گزارش: طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، معاون برنامه ریزی آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه قطب سه کشوری، استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان در کرمان برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =