اولین المپیاد استعدادهای برتر ورزش‌های زمستانی کشور، بهمن برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گفت: بهمن‌ماه امسال اولین دوره رسمی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته‌های ورزش‌های زمستانی برگزار خواهدشد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عباس نظریان مادوانی که برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات اسکی و ورزش‌های زمستانی آذربایجان‌غربی به به ارومیه و ماکو سفر کرده است، گفت: ورزش اسکی را نباید ورزش لاکچری و بچه مرفه‌ها حساب کرد برخلاف آن این رشته، ورزش روستایی، عشایری و هموطنان کوهپایه‌ای در بخش قهرمانی و تفریح برای هموطنان شهری است و با توجه به اهدای بیش از ۴۰۰ مدال در رقابت‌های المپیک و ایجاد ۲۰۰ شغل مختلف بخاطر اسکی، توجه و سرمایه‌گذاری در این رشته بسیار با اهمیت است.

وی گفت: امسال، اولین دوره رسمی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ورزش‌های زمستانی برگزار خواهدشد انتظار داریم استان‌های مختلف در این رویداد شرکت و شاهد حضور ورزشکارانی از آذربایجان‌غربی باشیم.

رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی با توجه به قرار گرفتن در یک منطقه مهم و شرایط اقلیمی، گستره جمعیتی ۱۵۰ میلیون نفری در کشور و خارج کشور را در پی دارد و در این خصوص با برنامه‌ریزی امکان میزبانی مسابقات بین‌المللی با اهمیت چون المپیاد ورزش‌های زمستانی اقوام یا مسابقات ورزشی منطقه اوراسیا را شاهد باشیم.

نظریان مادوانی اظهارکرد: دهکده زمستانی ماکو و مجموعه خوشاکو ارومیه با سرمایه‌گذاری مناسب امکان جذب جمعیت و گردشگر بالا و میزبانی مسابقات را عهده دار شوند.

وی همچنین اظهارکرد: ظرفیت در کشور بالاست با این حال از نظر اقتصادی میزبانی یا برگزاری مسابقات بزرگ و کسب مدال باید تصمیم کلان گرفته شود.

نظریان مادوانی در خاتمه گفت: مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی جهان، سال آینده به میزبانی ایران برگزار که پیست فندق‌لو یا پیست دیزین میزبانی خواهدشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1698632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =