مهر خبر داد:

سیامک احمدی، نویسنده و شاعر گفت: به تازگی مجموعه داستان مینی‌مال «بدون گفتگو و 55 داستان کوتاه کوتاه» را به ناشر تحویل داده‌ام. من 3 سال است که روی داستان‌های مینی‌مال کار می‌کنم. در این مدت همیشه به دنبال قالبی بودم که داستان‌هایم را در آن بگذارم و به این سئوال پاسخ بدهم که آیا این داستان‌ها مینی‌مال هستند یا خیر. در آن زمان دیدم که ظاهرا چنین قالبی وجود ندارد.

وی افزود: یک سال و نیم پیش به تعریفی از داستان کوتاه کوتاه رسیدم که 2 جشنواره ادبی باعناوین «هفت‌سین» و «روح خدا» با اتکا به این تعریف برگزار شد. من دبیر این جشنواره‌ها بودم که با با حمایت سایت اینترنتی لوح برگزار شدند. این تعریف از داستان کوتاه عبارت است از: «داستانی که بتوان در یک مکالمه تلفنی آن را خواند و بعد بتوان ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کرد.» بعد از این مقطع زمانی بود که به داستان‌های کوتاه کوتاهم سر و سامانی دادم و تصمیم به چاپ آن‌ها گرفتم.

احمدی گفت: تعریفی که از داستان کوتاه بدست آوردم و توضیحاتی در این باره، در ابتدای «بدون گفتگو و 55 داستان کوتاه کوتاه» آمده است. در حال حاضر مجموعه داستان «ایستگاه خالی و 55 داستان کوتاه کوتاه» را هم به اتمام رسانده‌ام و مشغول ویرایش دوم آن هستم تا آن را تحویل ناشر بدهم. این کتاب هم مانند مجموعه‌‌داستان اولی، متشکل از 56 داستان مینی‌مال است.

این نویسنده در پایان از تجدید چاپ 3 عنوان از مجموعه اشعارش برای کودکان خبر داد و گفت: این مجموعه‌ها با عناوین «کوچولو ابرو کمون، شب شده بیدار نمون»، «کوچولو ابرو کمون، می‌ترسه از تاریکی» و «راهش اینه که گفتم» توسط انتشارات امیرکبیر به چاپ دوم رسیده‌اند و همگی اشعاری کلاسیک را برای گروه سنی کودکان در بر می‌گیرند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =