تولید ۱۸ میلیون تن محصول متنوع و راهبردی در قطب صنعت پتروشیمی

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نشست با شرکت دانش بنیان مستقر در این منطقه گفت: در آینده نزدیک دانش بنیان‌ها به عنوان یکی از بخش‌های جدانشدنی از صنعت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پذیرفته خواهند شد و مسیر اقتدار و پیشرفت علمی را با شتاب بیشتر خواهند کرد. در صنعت پتروشیمی توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نشست مشترک پیام برزگر مسئول سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با صفری معاون مرکز توسعه فناوری راهبردی معاونت علمی و فناوری جمهوری، و میرزایی معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خوزستان و شرکت‌های دانش بنیان، فرصت ها، توانمندی ها و چالش های علمی و فناورانه صنعت پتروشیمی با استفاده از امکانات شرکت های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

پیام برزگر مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست با آغاز هفته بسیج اظهار کرد: باعث افتخار است که در هفته بسیج میزبان شرکت‌های دانش بنیان، بسیج شجره طیبه و خدمتگزار مردم است. به یقین مسیر علمی به قدرت و اقتدار و صنعتی از مسیر امنیت عبور می‌کند .

وی افزود: اگر رشادت‌های بسیجیان و ایثارگری آن‌ها و مدافعان امنیت و حرم نباشند، به مسیری روشن به راحتی میسر نیست. ما اقتدار امروز را مدیون بسیجیان و جهادگران عرصه امنیت هستیم .

برزگر با اشاره به ویژگی های خاص به فرد اولین هاب پتروشیمی ایران بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با مساحت 2000 و 850 هزار متری امروز از ظرفیت بیش از 26 میلیون تنی است که در همین راستا در سال گذشته بیش از 18 میلیون تن پتروشیمی تولید می کند. داشته‌ایم و حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از تولیدات این منطقه در خارج از کشور تولید شده است.

مدیر سازمان منظقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری قریب به 2 میلیارد دلار ارزش منطقه وجود داشته است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 3 میلیارد دلار بوده است و 6 میلیون و 500 هزار تن هم به بازارهای داخلی ارائه شده است. داده‌ایم که از طریق بورس کالا و سایر مسیرهای فروش به دست تولیدکنندگان کشور رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از مبادی اصلی ارزآوری کشور است/ با همت جوانان غیور میهن اسلامی، مسیر پیشرفت را پرشتاب طی کرد

برزگر اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، قطب صنعت پتروشیمی و یکی از مبادی اصلی آرزو می کند و رفع نیازهای داخل در عرصه است. صنعت پتروشیمی است. ظرفیت بسیار بالایی که به همت جوانان غیور، توانمند و جسور میهن اسلامی در سراسر کشور و به ویژه جوانان شریف و توانمند استان خوزستان و شهرستان‌های بندرماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران شکل گرفته است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی امروز در مسیر اقتدار صنعتی قرار دارد. مدیریت آن در تمامی زمینه‌ها کاملا درون زا و بدون وابستگی به خارج از کشور، با همت جوانان غیور ایرانی رو به پیشرفت حرکت می‌کند .

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه می‌خواهم مسیر پیشرفت را با سرعت و جهش بیشتر بیان کنید: می‌خواهیم مسیر را با سرعت و جهش بیشتر که مد نظر مقام معظم رهبری است پیش ببریم و در این مسیر نیازمند دانش به روزتر و روش‌ها باشیم. مناسب‌تری هستیم که همه اینها در ابزار دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان متبلور می‌شود؛ همانگونه که حضرت امیر المومنین(ع) نیز می‌فرمایند العلم سلطان؛ یعنی علم است و هر کس بدان قدرت قوی و غالب خواهد بود وگرنه دیگران بر او چیره خواهند شد .

وی اضافه کرد: آبروی کشور در بسیاری از عرصه‌ها به علم و دانش درونزا وابسته است و علم یکی از عوامل اصلی تمدن سازی است که اگر با اخلاق و فرهنگ همراه باشد می‌تواند باعث سرافرازی کشور شود .

پتروپالایشگاه می‌تواند علاوه بر ایجاد ارزش افزوده‌های نفتی را بشکند

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده پتروپالایشگاه برای عبور از تحریم‌ها و ارزش‌ها افزوده می‌شود. با بررسی می‌کند می‌تواند فضای مناسبی برای پیشرفت اقتصاد کشور باشد. پتروپالایشگاه با مفهوم پذیری و ارزش افزوده‌هایی که برای کشور ایجاد می‌کند فرصتی برای تأثیرگذاری بر روی بازارهای جهانی فراهم می‌کند. از این رو ورود دانش بنیان ها به عرصه طراحی پتروپالایشگاه در شرایطی که نیاز است.

برزگر افزود: تولید مواد تولیدی که در کوچک و حجم کم مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند یکی از ویژگی‌های شرکت‌های دانش بنیان باشد، زیرا تولید و کارخانه برای این حجم از تولید توسط شرکت‌های پایین دستی صرفاً نیست و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با آن تولید شوند. بومی سازی و تولید اینگونه مواد وارداتی به کشور و اقتصاد خدمت کنند .

برزگر با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر حل مشکلات می‌توانند نقش‌های دیگری را نیز ایفا کنند، بیان می‌کند: دانش بنیان‌ها نباید تنها راه حلی را ارائه دهند. بلکه می‌توانند نقش‌های دیگری نیز در صنعت و اقتصاد ایفا کنند. دانش بنیان ها بایستی قالب های رایج حوزه فعالیت های خود را کنار بگذارند و جسورانه جهادی و مواضع انقلابی در ورود به عرصه های مختلف مختلف وجود دارد .

وی ادامه داد: بازرگانی یکی دیگر از مواردی است که ورود تفکر خلاق و مرز شکن در آن ضروری است و اگر جسارت توام با دانش در طبیعت وجود داشته باشد باید جهش در اقتصاد داشته باشد.

به دنبال ایجاد پیوند ناگستنی دانش بنیان با صنعت عظیم پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی هستیم

وی افزود: به دنبال ایجاد پیوند بنیان با پتروشیمی با استفاده از صنعت عظیم پتروشیمی هستیم. کارخانه نوآوری را باین ایجاد می کند که شتاب دهنده ها و دانش بنیان ها برای حل مشکلات و نیازهای فناورانه در کنار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باشند.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: در آینده نزدیک دانش بنیان‌ها به عنوان یکی از اجزا و ساختارهای جدانشدنی صنعت پتروشیمی در بخشهایی مانند HSE و پدافند غیر عامل، زیر ساخت ها، طراحی، دانش فنی، کارآفرینی، افزایش توان و سرمایه برنامه ریزی و اجرا در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به تعداد خواهند رفت .

قطعاً با برنامه ریزی های انجام شده، مسیر اقتدار و پیشرفت علمی را با شتاب بیش از پیش در نظر گرفت و به سمت تمدن نوین اسلامی ایرانی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است حرکتی را انجام داد. مسلما آینده انقلاب اسلامی در بخش صنعت پتروشیمی بسیار روشن و امید بخش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1699738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =