نمایشگاه دائمی صنایع دستی در جزیره قشم راه اندازی می شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی جزایر خلیج فارس با محوریت معرفی ظرفیت ها و توانمندی هنرمندان جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، افشار فتح الهی در حاشیه رونمایی از تابلوهای خوس دوزی در جشنواره دستاوردهای مردمی (شهریما) اظهار داشت: حضور پرشور و استقبال خوب از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای مردمی، اهمیت برنامه ریزی برای انجام برنامه های مردمی با همراهی جامعه محلی را بیشتر نشان می دهد.

وی ادامه داد: معرفی هنر، صنایع دستی و ظرفیت های فرهنگی جامعه محلی جزیره قشم می تواند زمینه ساز استقبال بیشتر گردشگران برای سفر به جزیره قشم و آشنایی با این توانمندی ها باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: باید برای معرفی بهتر ظرفیت های هنری و بومی جامعه محلی به گردشگران داخلی و خارجی برنامه ریزی صورت گیرد.

فتح الهی با تاکید بر اهمیت شیوه عرضه صنایع دستی این منطقه، افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی جزایر خلیج فارس با محوریت صنایع دستی تولید شده توسط جامعه محلی جزیره قشم هستیم.

*قشم جزیره قرآنی است

وی در ادامه با بیان اینکه جزیره قشم یک جزیره قرآنی است، خاطرنشان کرد: در دنیای مادی امروز، انس با قرآن و تالیفات، تفاسیر و آموزش های قرآنی در جزیره قشم مایه خوشبختی و افتخار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: با توجه اینکه جزیره قشم نسبت به وسعت و جمعیت بیشترین حافظان و قاریان قرآن را در خود جای داده است، باید برای توسعه ظرفیت های قرآنی به صورت جدی برنامه ریزی کرد.

فتح الهی در پایان بیان کرد: فرهنگ بومی جزیره قشم با حفظ اصالت و کرامت جامعه محلی بر پایه تربیت دینی و قرآنی حفظ می شود و امیدواریم در آینده گردشگران نیز از ظرفیت فرهنگ مذهبی جزیره استقبال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =