خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

در امارات که خود سالانه پذیرای هزاران توریست خارجی و مسلمان است، امسال هزاران تفر به منظور گذراندن تعطیلات عید فطر آماده سفر به مقصدهای توریستی دراروپا، خاورمیانه و آسیای دور می شوند.

گرایش عمومی مردم امارات به گذراندن تعطیلات پیش رو درخارج از کشور ویا درکشورهای همسایه سبب رشد جهش آسای فروش در هتل ها و خطوط هوایی این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات کشورهای اروپایی، خاورمیانه و هند ازمهم ترین مقصدهای گردشگری مردم امارات هستند. این درحالی است که امارات خود ازمقصدهای شاخص توریستی ایام عید فطر برای مسلمانان دیگر کشورهاست.

خالد بل جفله» معاون قسمت فروش تجاری در شرکت هواپیمایی امارات با اشاره به همین نکته می گوید:«مدت زمان تعطیلات عید فطردرامارات به دلیل حجم بسیار زیاد مسافران و خواستاران سفر های خارجی ، چند سالی است که یکی از شلوغ ترین زمان ها برای شرکت های مسافرتی و توریستی امارات است.»

وی می افزاید:« بیشترین تقاضا برای خروج از دبی به مقصدهای مختلف درسراسر شبکه های وابسته به خطوط هوایی امارات شامل مقاصدی چون کشورهای عرب خاورمیانه و سپس بانکوک، آلمان، لندن و هند و کوالالامپور است.»

سخنگوی خطوط هواپیمایی اتحاد در ابوظبی نیز با بیان نکات مشابهی اظهار داشت:«به رغم نگرانی های جاری از احتمال کاهش تقاضا به دلیل مشکلات اقتصادی و رکود کسب و کار، وضعیت تقاضا برای خطوط هوایی طی روزهای آخر ماه رمضان به گونه خاصی رشد یافته که تا آخر سپتامبر نیز ادامه می یابد.»

به گفته وی محبوب ترین مقصد توریستی برای تعطیلات عید فطر عمدتا شامل شهرهای بیروت، استانبول درخاورمیانه ، سنگاپور و مالزی در آسیا و ژنو و پاریس دراروپاست.

آژانس های مسافرتی امارات نیز شاهد رشد جهشی در تعداد مسافران و توریست های عید فطر به کشورهای خارجی هستند. به گفته گانش ا.. مدیر بازاریابی آژانس مسافرتی عمیر در ابوظبی این موسسه شاهد هزاران درخواست اضافه برای گذراندن تعطیلات عید فطر درخارج از کشور بوده است.

بنا به همین گزارش به محض فرارسیدن روزهای پایانی ماه رمضان بیشتر هتل ها و خطوط هواپیمایی نرخ خدمات خود را افزایش می دهند که این امر در موارد مشابه نظیر عید قربان و کریسمس و مانند آن نیز رخ می دهد.

هتل های محبوب مسافران عرب در کشورهای دیگر نیز خبر از رشد مشابهی در بازار تقاضا می دهند. گروه هتلداری براون درلندن و چارلز هتل در مونیخ از محبوب ترین هتل ها برای توریست های عرب منطقه خلیج فارس و امارات محسوب می شوند.

طبق همین گزارش امسال به ویژه مدت زمان اقامت توریست ها در خارج از کشور طولانی تر نیز شده است که به نظر می رسد همزمانی تعطیلات عید فطر با تابستان و تعطیلات تابستانی علت این امر است.

اما درمقابل هتلداران دبی نیز درانتظار افزایش چشمگیر مسافران کشورهای منطقه خلیج فارس و ابوظبی هستند که هرسال به مناسبت تعطیلات عید فطر به این شهر سفر می کنند. برخی هتل ها نیز خبر از رشد 5 درصدی متقاضیان طی تعطیلات عید فطر داده اند. درعین حال هتل های این شهر در مدت زمان ماه رمضان از نظر اشغال هتل ها شاهد کاهش 33 تا 50 درصدی تقاضا بوده اند. با این حال به دلیل ناآرامی های جاری در برخی کشورهای عرب به ویژه مصر و سوریه ، وضعیت تقاضا برای مراکز توریستی و اقامتی امارات نسبت به سال های گذشته بهتر و پررونق تر است.

30147

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =