بهترین‌های سینمای مستقل بریتانیا معرفی شدند

مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: با اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا «افترسان» به کارگردانی شارلوت ولز برنده ۷ جایزه از جمله بهترین فیلم شد.

ولین فیلم شارلوت ولز با نام «افترسان» با بازی پل مسکال و فرانکی کوریو، برنده بزرگ جوایز فیلم مستقل بریتانیا ۲۰۲۲ بود و در مراسمی که در لندن برگزار شد از ۱۶ نامزدی که کسب کرده بود ۷ جایزه را برد.

این درام که درباره رابطه پیچیده پدر- دختری است موفقیت خود را از جشنواره کن شروع کرد و پس از آن جوایز دیگری هم دریافت کرد. این فیلم در مراسم دیشب هم بهترین فیلم شد، هم جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد و شارلوت ولز همچنین جایزه بهترین کارگردان اول را هم کسب کرد. جایزه بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین و بهترین موسیقی هم به همین فیلم اهدا شد.

«بلو جین» اولین فیلم جورجیا اوکلی هم که درباره معلم جوانی است که مجبور به زندگی دوگانه می‌شود، از نامزدی در ۱۳ بخش موفق به کسب ۴ جایزه بیفا شد و رزی مک‌ایوون جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی، ری هیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل، اوکلی جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه بهترین گروه بازیگران را برای شاهین بیگ دریافت کرد.

جوایز بازیگری فیلم مستقل بریتانیا بدون تفکیک جنسیتی اهدا می‌شود.

در بخش مستند نیز برنده بزرگ این شب فیلم «هیچ چیز برابری نمی‌کند» ساخته کاترین فرگوسن درباره زندگی سینئاد اوکانر خواننده بود که هم به عنوان بهترین مستند بلند انتخاب شد و هم جایزه بهترین کارگردانی اول را به دست آورد.

جایزه بهترین فیلم بین‌المللی بیفا هم به «بدترین آدم دنیا» ساخته یوآخیم تریر از نروژ رسید. این کارگردان پس از دریافت جایزه‌اش از دست فلورانس پیو از همه کارگردان‌ها خواست که استدلال افرادی که می‌گویند سینمای مستقل مرده را باور نکنند.

همان طور که از پیش معرفی شده بود سامانتا مورتون بازیگر فیلم‌هایی چون «جین ایر»، «در آمریکا» و «واکینگ دد» جایزه افتخاری بهترین بازیگر فیلم بریتانیا را دریافت کرد.

۵۵۲۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1703229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =