فعالیت‌ داوطلبانه، مهم‌ترین اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر است

سرپرست اداره کل سلامت خارج از کشور جمعیت گفت: یکی از اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر، فعالیت‌ داوطلبانه است و همه افراد از هر قشری می‌توانند عضو جمعیت شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر فرهاد ارجمندی، سرپرست اداره کل سلامت خارج از کشور جمعیت در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلب که با حضور حجت‌الاسلام نورمفیدی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر و خوئینی سرپرست جمعیت هلال‌احمر و جمعی از داوطلبان جمعیت استان قزوین در سالن کتابخانه امام خمینی برگزار شد، اظهارکرد: یکی از اصول هفت‌گانه جمعیت هلال‌احمر، فعالیت‌ داوطلبانه است و در حقیقت صاحبان اصلی این جمعیت، داوطلبان هستند و همه افراد از هر قشری، فارغ از زن و مرد و مذاهب مختلف می‌توانند عضو جمعیت شوند.

او افزود: مجمع عمومی جمعیت مهم‌ترین رکن هلال احمر است که خدمت در جمعیت هلال‌احمر داوطلبانه و افتخاری می‌باشد و در این راه داوطلبان عزیز کشور وقت و انرژی خود را برای کمک به دیگران گذاشته‌اند.

ارجمندی گفت: داوطلبان سال گذشته در بحث بیماری کووید۱۹ با فعالیت‌های داوطلبانه خود کمک‌ فراوانی به بخش درمان کردند و اقدامات مختلفی را انجام دادند.

این مسئول ادامه داد: خانه‌های هلال در جای جای کشور و روستاها مستقر می‌باشند و داوطلبان با فعالیت‌هایی نظیر آموزش به افراد برای مقابله با بلایا در این خانه‌ها در حال ارائه خدمت هستند.

او افزود: طرح‌های مختلفی در حوزه کمک به مستمندان انجام شد که از جمله آن می‌توان به فراهم کردن لوازم‌ ‌التحریر برای دانش‌آموزان اشاره کرد و همچنین تعامل خوبی با موسسات مختلف خیریه در مسیر کمک به افراد نیازمند داریم.

ارجمندی در پایان با تقدیر از زحمات داوطلبان در خانه های هلال اظهارکرد: از داوطلبان درخواست می‌کنم که در این راه با پویایی و پردازش ایده‌های خود کمک کنند تا این خانه پررنق و توانمندتر شود.

در پایان مراسم از فعالان حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین با اهدای هدایا و لوح تقدیر قدردانی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1704469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =