تشکیل اتاق فکر اعضای داوطلبان در قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین از تشکیل اتاق فکر اعضای داوطلبان استان با محوریت خانه های هلال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق فکر داوطلبان با اشاره به اهمیت و اولویت فعالیت های داوطلبانه در هلال احمر، اظهارکرد: اقدامات داوطلبانه باید در رأس کار و اولویت جدی قرار گیرد و رفع نیاز نیازمندان و کار پایدار و ماندگار در دستور کار فعالیت های داوطلبانه باشد.
او افزود: امروز بالاترین فرصت جمعیت هلال احمر فعالیتهای داوطلبانه است که باید در این راستا با تمام توان فعالیت کند و فعالیت های داوطلبانه باید به گونه ای باشد که شاهد گسترش پایدار این فعالیتهای انسان دوستانه در سطح استان باشیم.
آصفی ادامه داد: ایجاد حلقه واصل بین توان توانگر و نیاز نیازمند وظیفه هلال احمر است از این رو جمعیت هلال احمر با شعار بشردوستی و صلح، دوستی و کم کردن آلام بشری در حال فعالیت است.
او با بیان اینکه راه اندازی خانه های هلال و گسترش فعالیتهای جمعیت هلال احمر در خانه های هلال، راهبرد اصلی جمعیت هلال احمر استان در سال جاری است عنوان کرد: خانه های هلال یکی از ظرفیت های است که باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت بسترسازی شود در خانه های هلال می توان با آموزش، مردم مناطق مختلف شهری و روستایی را برای خود امدادی و ارائه خدمات بشردوستانه در زمان حوادث آماده کرده و از آن ها کمک گرفت.
آصفی ادامه داد: از اهداف جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه های هلال، آموزش و ساماندهی ظرفیت های فعالیتهای داوطلبانه در خانه های هلال است که نباید فقط به راه اندازی بسنده کنیم بلکه فعال سازی برای استفاده از ظرفیت های خانه های هلال هم در دستور کار قرار بگیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه ضرورت دارد در زمینه فعال سازی خانه های هلال اهتمام ویژه ای داشته باشیم افزود: تقویت خانه‌های هلال در شهرستانها و مناطق مختلف موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.
داود ارجینی، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در ادامه در این نشست اظهار کرد: واحد داوطلبان در سال جاری به سمت برنامه های خلاقانه و نوآورانه و فرصت‌ساز، گام برداشته و تلاش دارد تا در حوزه فعالیتهای داوطلبانه و حل مشکلات جامعه هدف نقش‌آفرینی کند از این رو با تأسیس این اتاق فکر در این راه قدم برداشته است.
او افزود: در این اتاق فکر قصد داریم با جمع آوری نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و بهره گرفتن از آنها و با ارائه راهکارهای مناسب در جهت ارتقای سطح فعالیتهای داوطلبانه گام برداریم.
این مقام مسئول تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعال اعضای داوطلبان را زمینه ای برای بهره مندی از نظرات آنها در سیاست گذاری و اجرای برنامه های آتی عنوان کرد و گفت: این اتاق فکر به عنوان بازوان ما در فعالیتهای داوطلبانه است و باید خروجی آن شناسایی مشکلات و موانع، احصاء اولویت ها و راه حل ها و گفتگو و توافق بر راهبردها به منظور یافتن راهکارهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1412581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =