۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۳۵

کتاب «لشکر خوبان» خاطرات مهدی قلی رضایی و شامل ناگفته‌های جنگ از زبان وی به عنوان یکی از نیروهای اطلاعاتی است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ سوم می رسد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «لشکر خوبان» خاطرات داستانی مهدی قلی رضایی از رزمندگان قدیمی آذربایجان به قلم معصومه سپهری است که نویسنده بخشی از گفت و گوی طولانی فرج قلی زاده با رضایی را به شکل داستانی بازنویسی کرده است.

مهدی قلی رضایی در این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر عاشورا که روایت کرده و این کتاب نوجوانی را به یاد می‌آورد که با سماجت و همت ستودنی، سخت‌ترین و ناگهانی‌ترین لحظات میدانهای خطر و حادثه را تجربه کرد و از هر جنگ و عملیاتی، یادگار زخمی بر خود انداخت.

لشکر خوبان

بنا به گفته ناشر، خواننده این کتاب می‌تواند در کنار راه جستن به ژرفای روابط انسانی، به ارزیابی مواجهة مردان رزمنده با خاطرات و حادثه‌ها بپردازد و در کنار آن، بخشی از ناگفته‌های جنگ را از زبان یک نیروی اطلاعاتی مرور کند. مهدی قلی، در روایت خود، جنگ را نه از منظر خاطره، بلکه گاه از چشم یک منتقد نگریسته است و همین شاید بتواند گامی نو در فهم زوایای گوناگون نبرد هشت سالة مردم ایران باشد.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =