مروری بر حوادث ایران در سه شنبه 8 شهریور 1390

«مهدی تپل» و «حمید خاور» دستگیر شدند

ایسنا نوشت: رییس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس از متلاشی شدن باند «خاور» که مرتکب سرقت، اخاذی و شرارت در شرق تهران بودند، خبر داد.
سرهنگ غلامرضا خوشبین با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد گفت: ماموران کلانتری144 در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور و انجام یک‌سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی جامع درباره فعالیت تعدادی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای تحت عنوان باند «خاور» در شرق تهران به ارتکاب جرم می پرداختند را شناسایی کردند.
در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که متهمان با سرقت، اخاذی و شرارت، مخل نظم و امنیت عمومی اهالی منطقه تهرانپارس شده بودند و در این راستا، ماموران ضمن کسب مجوز قضایی و شناسایی مخفیگاه متهمان به‌طورضربتی وارد عمل شده و با مراجعه به محل، یکی از متهمان به نام «مهدی» معروف به «مهدی تپل» که از سارقان حرفه‌ای و فروشندگان مواد مخدر در سطح وسیع بود دستگیر و به همراه یک دستگاه خودروی وانت مزدا و مقادیر زیادی وسایل سرقتی مکشوفه و به کلانتری منتقل شد.
خوشبین با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده یکی دیگر از پاتوق های مجرمان در تهرانپارس را اعلام کرد ، افزود: سه نفر دیگر از مجرمان سابقه دار که سر دسته باند خاور بودند به نام‌های «حمید» معروف به «حمید خاور» دارای سابقه سرقت از منزل و خودرو، «علی اکبر» معروف به «مهدی» دارای سوابق شرارت و اراذل و اوباش و «عباس» که از سارقان معروف بود شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف یک دستگاه موتورسیکلت پالس سرقتی در محل مذکور، اظهارکرد: در این رابطه با انجام یک سری کنترل های نامحسوس سردسته باند نیز به نام «مهران» دارای سابقه شرارت، سرقت و اخاذی نیز دستگیر شد.
خوشبین در ادامه با بیان ‌اینکه متهمان با چاقو و قمه با ماموران پلیس درگیر شده‌اند، گفت: از متهمان پتج قبضه قمه و تعداد زیادی لوازم مسروقه کشف و ضبط شده است.
رییس کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس در پایان از تحویل متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده‌شان خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی درباره شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

 

 

اجرای طرح دستگیری افراد تحت تعقیب در خرم آباد

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد از دستگیری 34 تن با اجرای طرح دستگیری افراد تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاکزاد گفت: اکیپ متشکل از کلانتری‌ها و یگان امداد شهرستان در حوزه کلانتری 17 این شهرستان، طرح دستگیری افراد تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی را با هماهنگی مقام قضایی ، در شش محله به معرض اجرا درآوردند. در این رابطه تعداد 14 متهم تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی خرم آباد اظهار کرد: ماموران کلانتری و پاسگاه های خرم آباد همچنین در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با سوداگران مرگ و معتادان تابلو در سطح شهر، پنج خرده فروش مواد مخدر و نگهدارنده ماهواره را دستگیر و در بازرسی منزل 3 نفر از آنها 3 دستگاه ماهواره بامتعلقات و در بازرسی بدنی دو نفر از آنها، مقداری مواد مخدر را کشف و ضبط کردند. در این رابطه 14 معتاد تابلو دستگیر و تحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.
ماموران کلانتری 12 و یگان امداد خرم آباد، در بازرسی منزل یک نفر که اقدام به تهیه و توزیع آلات و اداوات استعمال مواد مخدر کرده بود، یک نفر را دستگیر و در بارزسی از منزل وی تعداد 288 عدد پایپ استعمال مواد و دو عدد کپسول اکسیژن و پیک نیک را، کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی خرم آباد در پایان گفت: متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

انهدام باند فالگیران در کرمانشاه

ایسنا نوشت: باندی که در شهرستان "گیلان‌غرب" استان کرمانشاه با فالگیری چای و قهوه، شهروندان را اغفال می‌کردند، با تلاش پلیس این شهر دستگیر شدند.
در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه فردی به نام "خ" در منزل خود باهمکاری خانمی به نام " ع " و چند نفر از اقوام در یکی از شهرک‌های شهرستان " گیلان‌غرب" اقدام به فالگیری (فال چای و قهوه) و رمالی و اغفال زنان مراجعه‌کننده می‌نمایند، اکیپی از کارکنان پلیس اطلاعات شهرستان با هماهنگی قضایی با همکاری ماموران کلانتری 11شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.
براساس گزارش سایت پلیس، متهم که در حال تهیه و استعمال موادمخدر شیشه بود دستگیر و از وی 3 سانت شیشه کشف و ضبط شد. در ادامه بازرسی 17 حلقه لوح فشرده و تعدادی کارت تبلیغاتی نیز کشف و ضبط شد.
گفتنی است، سه نفر دیگر که در امر فالگیری و رمالی فعالیت داشتند دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

 

 

نجات گروگان 66 ساله از چنگال آدم‌ربایان در استان سیستان و بلوچستان

ایسنا نوشت: پس از دو روز تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان مرد 66 ساله ای که اسیر چنگال‌های دو آدم‌ربا شده بود نجات پیدا کرد.
سرهنگ محسن راک، فرمانده انتظامی شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: ساعت 19 روز یکم شهریور ماه، فردی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان نیک شهر اظهار داشت فردی به نام " عبدالحمید - الف "برادرش به نام " محمد مراد - الف " 66 ساله را پس از اغفال، سوار خودروی خود کرده و به محل نامعلومی انتقال داده است.
بر پایه این خبر بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند و در ادامه این بررسی‌ها مشخص شد آدم‌ربایان در تماسی تلفنی با خانواده وی اعلام داشتند به انگیزه مطالبه خون‌بهای چند تن از اعضای خانواده شان که در اثر سانحه رانندگی با فرد ربوده شده فوت کرده بودند، مبادرت به گروگانگیری کرده و برای رهائی گروگانشان باید مبلغ چهارصد میلیون تومان بپردازند.
سرهنگ راک درادامه تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی و پلیسی و بکارگیری منابع اطلاعاتی خود نسبت به شناسائی محل اختفای آدم ربایان اقدام کردند.
ماموران در ادامه عملیات رهائی و با تنگ کردن عرصه بر آدم‌ربایان، آنان را وادار به تسلیم کرده و فرد ربوده شده را از چنگال آنان نجات دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان نیک شهر در خاتمه خاطر نشان کرد: آدم‌ربایان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

سارقان مسلح 9 کیلوگرم طلا به دام افتادند

واحد مرکزی خبر نوشت: سارقان 9 کیلوگرم طلا، در سنندج به دام افتادند. این سارقان، 28 مرداد امسال با حمله مسلحانه به یک اتوبوس مسافربری از طلا فروش سیار اصفهانی که مسافر این اتوبوس بوده، 9 کیلوگرم طلا و500 میلیون ریال پول نقد به سرقت برده بودند.
فرمانده انتظامی کردستان گفت : ماموران آگاهی کردستان دیروز در پی شناسایی و دستگیری 2 نفر از این سارقان، هفت کیلوگرم طلا و 500 میلیون ریال پول نقد مسروقه، از آنها کشف کردند.
سردار حسن خانی افزود: ماموران آگاهی کردستان در حال ردیابی سومین سارق این گروه هستند.
فرمانده انتظامی کردستان ارزش طلاهای مسروقه را چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد. کردستان از لحاظ میزان وقوع سرقت بیست وهشتمین استان کشور است.

 

 

چهار مصدوم در تصادف بزرگراه شهید باکری

واحد مرکزی خبر نوشت: برخورد 2 دستگاه پراید در بزرگراه شهید باکری 4 مصدوم بر جای گذاشت.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران افزود : این حادثه در مسیر شمال به جنوب این بزرگراه قبل از بزرگراه شهید آبشناسان و در ساعت 21 و 37 دقیقه شب گذشته رخ داد که بلافاصله پس از دریافت پیام ، سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
آقای فتحی اضافه کرد : تکنسین های اورژانس پس از اقدامات اولیه پزشکی مصدومان را به بیمارستان حضرت رسول انتقال دادند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: همچنین آتش سوزی منزل مسکونی در محله هزار دستگاه در نازی آباد سه مصدوم بر جای گذاشت. این حریق ساعت 21 و 54 دقیقه شب گذشته رخ داد که به محض اعلام، سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
فتحی گفت: تکنسین های اورژانس پس از اقدامات اولیه پزشکی مصدومان را به بیمارستانهای مطهری و شهدای هفتم تیر انتقال دادند.

 

 

نجات 100 نفر از سیل کرمان/ تداوم امداد رسانی به مردم

خبرگزاری مهر نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امدادگران روز گذشته موفق شدند 100 نفر را از سیل و آبگرفتگی در استان کرمان نجات دهند.
حسین درخشان اظهار داشت: امدادگران هلال احمر روز گذشته موفق شدند 100 نفر از اهالی شهرستانهای راور و بافت را از سیل نجات دهند. تیمهای ارزیاب پس از اطلاع از موضوع به همراه امدادگران به محل حادثه اعزام شدند. در بررسیهای انجام شده مشخص شد آبگرفتگی و سیل جان اهالی برخی از مناطق این شهرستان را تهدید می کنند. امدادگران بلافاصله اقدام به تخلیه منطقه و انتقال افراد به محیط امن کردند.
مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات افزود: هم اکنون امدادرسانی به سیل زدگان ادامه دارد و این افراد اسکان اضطراری یافتند.
282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =